80/85cc Crossi infoa.

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 26.8.2010 17:14

Olen lukenut foorumeilta, valmistajilta ja joistain muista paikoista ETTÄ...
kawasaki kx 80-85cc kulkee VAKIONA 60-66mailia.. elikkä siis 96-105 Km/h.
Sitten murto-osa ( 2henkilöä ) kolmen-neljänkymmenen muun kx80cc harrastajan joukosta väittää että vakiona 120-130 kertyisi vauhtia 8o
Voisiko näillä kahdella herralla tai naisella olla kenties käytetty kawa josta eivät tiedä että on ratakunnossa ? Tai sitten vaan niillä on käynyt joku jumalaton tsäkä ja 120-130 kulkee, kun taas muut sanovat että vingutuksella saa 100km/h täyteen.

Ps. Tuo "tsäkä" iha sarkasmia
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 26.8.2010 18:02

Tai mitä vitun väliä paljonko crossipyöräsi ottaa huippuja?

Jos nyt on pakko jotain aiheesta sanoa, niin näissä pyörissähän on sellaset rattaat millä pystyy vaikuttamaan siihen pyörän huippunopeuteen aika merkittävästi. Ja siinä vaiheessa kun alle 450cc pyörä menee reilusti yli sen 100km/h niin sillä ei radalla tee yhtään mitään.
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08

ViestiKirjoittanut panyz » 26.8.2010 19:12

Saakos tommoseen 80 kawasakiin tai johonkin muuhun crossiin niin valoja? Jos jäällä ajelis iltasella.
!
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 26.8.2010 20:11

Clutch kirjoitti:Olen lukenut foorumeilta, valmistajilta ja joistain muista paikoista ETTÄ...
kawasaki kx 80-85cc kulkee VAKIONA 60-66mailia.. elikkä siis 96-105 Km/h.
Sitten murto-osa ( 2henkilöä ) kolmen-neljänkymmenen muun kx80cc harrastajan joukosta väittää että vakiona 120-130 kertyisi vauhtia 8o
Voisiko näillä kahdella herralla tai naisella olla kenties käytetty kawa josta eivät tiedä että on ratakunnossa ? Tai sitten vaan niillä on käynyt joku jumalaton tsäkä ja 120-130 kulkee, kun taas muut sanovat että vingutuksella saa 100km/h täyteen.

Ps. Tuo "tsäkä" iha sarkasmia

Tuommonen kasivitska kulkee juuri oikeasti sen 105km/h (on tutka lukema) ja näillä parilla muulla hemmolla on joko kauhiat väritykset tai välitykset. Ja tosiaan sillä ei ole mitään väliä rossiradalla, että kulkeeko sen 95 vai 125km/h.
~Way of life.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.8.2010 10:14

PäRi kirjoitti:
Clutch kirjoitti:Olen lukenut foorumeilta, valmistajilta ja joistain muista paikoista ETTÄ...
kawasaki kx 80-85cc kulkee VAKIONA 60-66mailia.. elikkä siis 96-105 Km/h.
Sitten murto-osa ( 2henkilöä ) kolmen-neljänkymmenen muun kx80cc harrastajan joukosta väittää että vakiona 120-130 kertyisi vauhtia 8o
Voisiko näillä kahdella herralla tai naisella olla kenties käytetty kawa josta eivät tiedä että on ratakunnossa ? Tai sitten vaan niillä on käynyt joku jumalaton tsäkä ja 120-130 kulkee, kun taas muut sanovat että vingutuksella saa 100km/h täyteen.

Ps. Tuo "tsäkä" iha sarkasmia

Tuommonen kasivitska kulkee juuri oikeasti sen 105km/h (on tutka lukema) ja näillä parilla muulla hemmolla on joko kauhiat väritykset tai välitykset. Ja tosiaan sillä ei ole mitään väliä rossiradalla, että kulkeeko sen 95 vai 125km/h.

Nojuu... mut kx mieste suista kuulee vain 100km/h lukua TAI 120-130 lukua 8o Jompikumpi on oikein , sanoisin sata.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 27.8.2010 10:17

vaikeetahan se perstuntumalla sanoo paljon menee, itellä meni kutakuinkin 100 oma kx vinguttamalla, sekin ihan liikaa jo radalle
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.8.2010 11:38

Juu... Mutta osaatteko kertoa että miksi foorumeille huippunopeudeksi merkitään tuo sata tai sitte 120-130. En itse kovin tunne kexiä mut mut... onko joku vuosimalli mikä menis to verra muka vakiona :O Juu tiedän että radalla ei tartteta nopeutta... Mutta muutaman metrimaken mukaan se o tärkeää :D
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 27.8.2010 11:53

no ehkä vähän väärä paikka kysyä miks porukka tuollasta ilmottelee jossain, onko sillä niin suurta merkitystä? ei..
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 29.8.2010 20:27

Kaanaan joukkuekisan jälkeen(19.08)tulee myyntiin kx 85-09, pyynti n.2700€.Ajettu 70h. Mukaan mm.Toiset vanteet, uusia vaijereita, muoveja.kaasari,suuttimia,kahvoja ym.Yv:jos kiinnostaa
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 30.8.2010 16:37

Clutch kirjoitti:Juu... Mutta osaatteko kertoa että miksi foorumeille huippunopeudeksi merkitään tuo sata tai sitte 120-130. En itse kovin tunne kexiä mut mut... onko joku vuosimalli mikä menis to verra muka vakiona :O Juu tiedän että radalla ei tartteta nopeutta... Mutta muutaman metrimaken mukaan se o tärkeää :D



Etkö jo ymmärtänyt, kun äskenkin oli mainittu että välitykset vaikuttaa siihen huippunopeuteen. Ehkä esim. jääradalla voi käyttää semmosta välitystä että 120km/h menee, mutta sillä ei tee motocrossissa enää yhtikäs mitään. Eiköhän ne kaikki vuosimallit ole suunnilleen samanlailla välitettyjä. 90-100km/h välillä menee VAKIOvälityksillä, joilla se on tarkoitettu ajettavaksi crossiradalla.
Nikke93
Liittynyt:
2.11.2008 22:38
Kawasaki kx 80cc 1992

ViestiKirjoittanut Nikke93 » 2.9.2010 8:04

Paljonkohan maksaisi jos liikkeeseen veisi kx:än ja siihen täytettäisiin takajousituksen kaasusailiö??

Kiitos etukäteen.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.9.2010 10:09

Nikke93 kirjoitti:Paljonkohan maksaisi jos liikkeeseen veisi kx:än ja siihen täytettäisiin takajousituksen kaasusailiö??

Kiitos etukäteen.

5-10 euroa on meilläpäin maksanut.
Nikke93
Liittynyt:
2.11.2008 22:38

ViestiKirjoittanut Nikke93 » 2.9.2010 10:44

mikulov kirjoitti:
Nikke93 kirjoitti:Paljonkohan maksaisi jos liikkeeseen veisi kx:än ja siihen täytettäisiin takajousituksen kaasusailiö??

Kiitos etukäteen.

5-10 euroa on meilläpäin maksanut.


Onko se todella niin halpa? Aattelin vaan kun kaveri sanoi että maksaisi yli 100 € :D
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.9.2010 11:00

siis jos ei ole muuta probleemaa kuin paineet säiliöstä (laskettu?) pois, niin ei se täyttö(typpeä, EI ilmaa) paljoa kustanna.
Nikke93
Liittynyt:
2.11.2008 22:38

ViestiKirjoittanut Nikke93 » 2.9.2010 12:50

mikulov kirjoitti:siis jos ei ole muuta probleemaa kuin paineet säiliöstä (laskettu?) pois, niin ei se täyttö(typpeä, EI ilmaa) paljoa kustanna.


Ok, voikohan se johtua siitä että kaasu on loppu, kun työntää jousituksen pohjaan niin takarengas pomppii melkein ylös maasta:D voiko olla muuta vikaa kun että se kaasu juttun on tyhjä? Niin ja Jousitus on muutenkin nyt tosi löysä