80/85cc Crossi infoa.

Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Hsippe » 2.9.2010 15:36

No jos sieltä on paineet ihan itekseen karanneet niin kyllä se sitten tarkoittaa sitä että jossain on vikaa ja iskari vaatii sen 100€:n huollon. Älä aja enenpää ettei tuu vielä kalliimmaksi.
Nikke93
Liittynyt:
2.11.2008 22:38

ViestiKirjoittanut Nikke93 » 2.9.2010 17:20

Hsippe kirjoitti:No jos sieltä on paineet ihan itekseen karanneet niin kyllä se sitten tarkoittaa sitä että jossain on vikaa ja iskari vaatii sen 100€:n huollon. Älä aja enenpää ettei tuu vielä kalliimmaksi.


Sitä on vähän vaikeeta sanoa. Mutta eiköhän ne kanssa ajan kanssa häviä, pyörä on kuitenkin vm 1992
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 2.9.2010 18:36

Nikke93 kirjoitti:
mikulov kirjoitti:siis jos ei ole muuta probleemaa kuin paineet säiliöstä (laskettu?) pois, niin ei se täyttö(typpeä, EI ilmaa) paljoa kustanna.


Ok, voikohan se johtua siitä että kaasu on loppu, kun työntää jousituksen pohjaan niin takarengas pomppii melkein ylös maasta:D voiko olla muuta vikaa kun että se kaasu juttun on tyhjä? Niin ja Jousitus on muutenkin nyt tosi löysä

okei, jos ei ole iskunvaimennusta niin on sieltä öljyäkin hävinnyt, toivottavasti ei ole iskarin varsi ym. kärsinyt. ,vie ammattilaiselle ja pyydä kustannusarvio.
Nikke93
Liittynyt:
2.11.2008 22:38

ViestiKirjoittanut Nikke93 » 2.9.2010 21:58

mikulov kirjoitti:
Nikke93 kirjoitti:
mikulov kirjoitti:siis jos ei ole muuta probleemaa kuin paineet säiliöstä (laskettu?) pois, niin ei se täyttö(typpeä, EI ilmaa) paljoa kustanna.


Ok, voikohan se johtua siitä että kaasu on loppu, kun työntää jousituksen pohjaan niin takarengas pomppii melkein ylös maasta:D voiko olla muuta vikaa kun että se kaasu juttun on tyhjä? Niin ja Jousitus on muutenkin nyt tosi löysä

okei, jos ei ole iskunvaimennusta niin on sieltä öljyäkin hävinnyt, toivottavasti ei ole iskarin varsi ym. kärsinyt. ,vie ammattilaiselle ja pyydä kustannusarvio.

Selvä,taidanpa tehdä niin, kiitoksia
YO-nash
Pyörä:
Husqvarna™
Liittynyt:
12.6.2009 21:59

ViestiKirjoittanut YO-nash » 7.10.2010 18:39

Semmosta kyselisin, että kannattaako ostaa kTm 85 vuosimallia 1986 :)
Onko loppuun ajettu? Mäntä vaihettu vähä aika sitte ja omistaja vaihtaa kytkinlevyt juuri.
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 7.10.2010 18:47

Virkayska kirjoitti:Semmosta kyselisin, että kannattaako ostaa kTm 85 vuosimallia 1986 :)
Onko loppuun ajettu? Mäntä vaihettu vähä aika sitte ja omistaja vaihtaa kytkinlevyt juuri.

EI.
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
MikluW
Pyörä:
KTM 250SXF 2006
Liittynyt:
27.9.2010 20:16

ViestiKirjoittanut MikluW » 7.10.2010 19:46

Mites nuita takajousen säätöjä hoimmallaan ktm sx tai kawasaki kx:ssä? Että istuinkorkeus pienenisi?
Kawasaki kx 85 -04
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 7.10.2010 22:09

Meillä pyörän madaltaminen hoidettiin pikkusilla fillareilla ja madalletulla satulalla. Nyt poika haluaa ajella isoilla fillareilla, joten mennään ihan vain madalletun satulan kanssa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.10.2010 0:28

Kotarin iskaria ei voi madaltaan kuin lk. tuuman eli 8mm iskussa tai menee toiminta ihan persiilleen. Kawan takapäätä en ole (80cc) madaltanu ja ajanu, mutta linkullisissa yleisesti ottaen jopa 5cm mahdollista ja vielä saa simmattua toimivaksi. Eli jos tarvii enempi madaltaa kuin penkistä saa pois ja enempi kuin tuuma lisäks, lähtisin koittaan kawaa ensin. Ellei kawa oo ihan must niin ota temmi tai jamppi. Temmin kone on jo vakiona parhain ja siitä saa myös tarvittaessa alavääntösen, jampissa aski on heikko (mutta paska se on kotarissakin, temmi taas piikin askilla), mutta jamppiin saa tarvikeosaa ja se on suhteessa tekniseen yksinkertaisuuteensa paras moottori. Niin temmi kuin jamppikin on madallettavissa muutamia senttejä ongelmitta. Ja vasta kun tuuman-2cm madallus keppeihin + max. mitä penkistä saa pois ei riitä, lähde miettiin pienempiä renkaita. Vaikka onkin järkytys vaihtaa 19/21" -> 16/19", niin miltei yhtä iso se on 14/17" - en suosittele jos vaan on vjärkevästi ältettävissä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Honda4Ever
Pyörä:
Honda CR 80cc -94, -04 3-vaihteinen puolari jinkku & pappis
Liittynyt:
5.11.2010 18:03

ViestiKirjoittanut Honda4Ever » 5.11.2010 18:24

Mistä tohon sais ton ketju laahaimen?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo3444/
Netistä oon ettiny ja en yhtää samanlaista oo löytäny.
Ja toihan on Honda CR 82cc -94 vuoden malli.
Jeze19
Liittynyt:
17.3.2008 16:41

ViestiKirjoittanut Jeze19 » 5.11.2010 22:43

Honda4Ever kirjoitti:Mistä tohon sais ton ketju laahaimen?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo3444/
Netistä oon ettiny ja en yhtää samanlaista oo löytäny.
Ja toihan on Honda CR 82cc -94 vuoden malli.

Samallaiha tuo näyttää olevan ku uusimmissaki Hondan kasikymppisissä, tarvikkeena noita ei taida ees löytyy, mutta jokaselta Hondan jälleenmyyjält saat varmasti.
Tais jtn 20€ maksaa toi muoviosa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.11.2010 1:17

Tulee sit 2011 kaueden päätteeks myyntiin TM 85 MX -11 ajamattomalla koneella ja hinta on tonnin alle uusi + tk. Huollan iskarit/palautan vakioiksi kaudne päätteks. Siitä vakavaan harkintaan, käy ihan uudesta vaikka lähtis ajaan -12 kauden rossikisat.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 10.11.2010 2:59

SMK) kirjoitti:Tulee sit 2011 kaueden päätteeks myyntiin TM 85 MX -11 ajamattomalla koneella ja hinta on tonnin alle uusi + tk. Huollan iskarit/palautan vakioiksi kaudne päätteks. Siitä vakavaan harkintaan, käy ihan uudesta vaikka lähtis ajaan -12 kauden rossikisat.

millähän hintaa yleensä on myyty ns. ylivuotisia kasiviitosia? ,jos niitä on yleensä jäänyt "käsiin". ,ei kai tuo hinta paha tule olemaan jos on renkaat, jarrupalat, ketjut, rattaat, linkun laakerit ym. uusia. , kuitenkin se vuosimalli vaikuttaa hintaan taas pyörää myydessä eteenpäin.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 13.11.2010 2:43

Kasivitosia on todella vähän ollut ylivuotisina kaupan ja niissä kate on tosi pieni verrattuna isompiin. Tiedän muutamien sisäänostohinnat kauppiaille muutaman vuoden takaa. Ylivuotisia temmejä ei tiada olla Puro ikinä myynyt.

Orkkis renkaat, ketjut ja rattaathan jää mulla käyttämättömiks, eli eturatas jää koneeseen, takarattaan vahdan pienemmän, ketjun tiivistettyyn, renkaiksi talveksi piikit ja kesäksi enskaan sopivammat, myös sisägummit tulee paksuimmat mitä on. Jarrupaloina käytän pehmeimpiä mitä saa, eli siinäkin jää orkkikset ajamattomiks. Linkun ja swingin laakerit on pikkutemmissä todella hyvin tiivistetyt, yks kausi enskaa ei tunnu missään, toki muutama pesu ja rasvaus matkan varrella. Läpät saa vaihtaa 20h välein tai ajaa 200+h, hiilikuitua ja V-force, pieni ero alavääntöön tulee tosi nopeasti, sen jälkeen ei muutu, kulu, riku. Bonuksena uuteen nähden takajarrulevykin on kelluva ja iskarit on valmiiks notkistunu - menee 10-20h uudesta ennen kuin pelaavat hienosti. Änkkäkin jää ajamattomaks, samoin sähköosat.

Ihan tuolleen omakohtasesti mietin hinnottelua, että jos sais hyvin huolletun ja uudella koneella tonnin halvemmalla kuin uuden niin ottasin itsekin. Toki kun enskaa ajan niin ajamaton 85c rossikone rossilaatikolla olis mulle arvoton vs. mieluummin vaikka kymppitonnin ajettu kunnossa oleva 100cc enskakone, mutta jos taas rossia ajasin niin en missään nimessä ottais edes uutta enskakonetta vs. hyväkuntonen rossikone. Tommosessa riivinrautaluokan pyörässä kun ne askin välitykset ja koneen viritys vaikuttaa niin älyttömän paljon, enskalaatikko on kompromissi radalle mut rossilaatikko on helvetti suomimantsaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
h3n4
Pyörä:
Kawasaki kx 85
Liittynyt:
25.3.2008 18:21

ViestiKirjoittanut h3n4 » 14.11.2010 21:49

jollai hajua mikkä välit VAKIONA olis kawasaki 85 2005 ja sitte ton 28mm keihini kassun vakio suutin ois hakusessa mikähän se olisi ? :)