Kasivitosia on todella vähän ollut ylivuotisina kaupan ja niissä kate on tosi pieni verrattuna isompiin. Tiedän muutamien sisäänostohinnat kauppiaille muutaman vuoden takaa. Ylivuotisia temmejä ei tiada olla Puro ikinä myynyt.
Orkkis renkaat, ketjut ja rattaathan jää mulla käyttämättömiks, eli eturatas jää koneeseen, takarattaan vahdan pienemmän, ketjun tiivistettyyn, renkaiksi talveksi piikit ja kesäksi enskaan sopivammat, myös sisägummit tulee paksuimmat mitä on. Jarrupaloina käytän pehmeimpiä mitä saa, eli siinäkin jää orkkikset ajamattomiks. Linkun ja swingin laakerit on pikkutemmissä todella hyvin tiivistetyt, yks kausi enskaa ei tunnu missään, toki muutama pesu ja rasvaus matkan varrella. Läpät saa vaihtaa 20h välein tai ajaa 200+h, hiilikuitua ja V-force, pieni ero alavääntöön tulee tosi nopeasti, sen jälkeen ei muutu, kulu, riku. Bonuksena uuteen nähden takajarrulevykin on kelluva ja iskarit on valmiiks notkistunu - menee 10-20h uudesta ennen kuin pelaavat hienosti. Änkkäkin jää ajamattomaks, samoin sähköosat.
Ihan tuolleen omakohtasesti mietin hinnottelua, että jos sais hyvin huolletun ja uudella koneella tonnin halvemmalla kuin uuden niin ottasin itsekin. Toki kun enskaa ajan niin ajamaton 85c rossikone rossilaatikolla olis mulle arvoton vs. mieluummin vaikka kymppitonnin ajettu kunnossa oleva 100cc enskakone, mutta jos taas rossia ajasin niin en missään nimessä ottais edes uutta enskakonetta vs. hyväkuntonen rossikone. Tommosessa riivinrautaluokan pyörässä kun ne askin välitykset ja koneen viritys vaikuttaa niin älyttömän paljon, enskalaatikko on kompromissi radalle mut rossilaatikko on helvetti suomimantsaan.