juu ei siinä nelarissakaan ne osat kullasta ole tehty mutta sopiva pyörä vois tuohon budjettiin olla 250 2t pärrä jos kerran on entuudestakin jonkulaista kokemusta hommasta
sjo kirjoitti:Mikes kirjoitti:sjo kirjoitti:2t vehkeeseen päädyin ite koska 4t vehkeen korjaus maksaa 2000e jos kone kilahtaa!
En minä vielä 2000e sinne moottoriin oo saanu menemään vaikka pieniä konerikkoja tullutkin.
Niin pieniä! täys tuho niin osat vähintää 1500e + työt! 2t vehkeeseen alle puolet siitä!!
sjo kirjoitti:se nyt vaan on niin että köyhän on parempi ajella 2t vehkeellä! ihan alan ammattilaiset oli sitä mieltä että hinta luokassa 2-3 tonnii remppa voi olla edessä hyvinkin pian 4t vehkeissä ja se maksaa sen verran että ajot loppuis vuodeksi! tuurillahan voi ostaa hyvän nelarin +2000e mutta ite en uskaltanut! se on se helvetin painon pudotus mikä on pilannut 4t koneiden kestävyyden, ja paljoko harrasteliaa haittais vaikka 2kg kone painais enemmän kun se olisi tehty vähän kestävemmistä osista! tehoahan noissa ei ole paskaakaan kuutioihin nähden, vaan kaikki on tehty niin ohueksi painon takia niin siksi hajoaa niin tiuhaan!
pmc kirjoitti:sjo kirjoitti:se nyt vaan on niin että köyhän on parempi ajella 2t vehkeellä! ihan alan ammattilaiset oli sitä mieltä että hinta luokassa 2-3 tonnii remppa voi olla edessä hyvinkin pian 4t vehkeissä ja se maksaa sen verran että ajot loppuis vuodeksi! tuurillahan voi ostaa hyvän nelarin +2000e mutta ite en uskaltanut! se on se helvetin painon pudotus mikä on pilannut 4t koneiden kestävyyden, ja paljoko harrasteliaa haittais vaikka 2kg kone painais enemmän kun se olisi tehty vähän kestävemmistä osista! tehoahan noissa ei ole paskaakaan kuutioihin nähden, vaan kaikki on tehty niin ohueksi painon takia niin siksi hajoaa niin tiuhaan!
Mietipä asiaa ehkä toisenkin kerran. Lisää 2kg painoa koneen liikkuviin osiin (kampiakseli, mäntä, venttiilit, nokka-akselit, jakoketju, ym.) Muut moottorin osat ovat saman painoisia 2T moottoreiden kanssa. 2kg painavimmilla liikkuvilla osilla lopputulos on 80-luvun XR Hondan moottori. Moottori varmaan kestää, mutta minkäköhän takia näillä ei ajettu ainakaan krossissa tosissaan kilpaa?
sjo kirjoitti:pmc kirjoitti:sjo kirjoitti:se nyt vaan on niin että köyhän on parempi ajella 2t vehkeellä! ihan alan ammattilaiset oli sitä mieltä että hinta luokassa 2-3 tonnii remppa voi olla edessä hyvinkin pian 4t vehkeissä ja se maksaa sen verran että ajot loppuis vuodeksi! tuurillahan voi ostaa hyvän nelarin +2000e mutta ite en uskaltanut! se on se helvetin painon pudotus mikä on pilannut 4t koneiden kestävyyden, ja paljoko harrasteliaa haittais vaikka 2kg kone painais enemmän kun se olisi tehty vähän kestävemmistä osista! tehoahan noissa ei ole paskaakaan kuutioihin nähden, vaan kaikki on tehty niin ohueksi painon takia niin siksi hajoaa niin tiuhaan!
Mietipä asiaa ehkä toisenkin kerran. Lisää 2kg painoa koneen liikkuviin osiin (kampiakseli, mäntä, venttiilit, nokka-akselit, jakoketju, ym.) Muut moottorin osat ovat saman painoisia 2T moottoreiden kanssa. 2kg painavimmilla liikkuvilla osilla lopputulos on 80-luvun XR Hondan moottori. Moottori varmaan kestää, mutta minkäköhän takia näillä ei ajettu ainakaan krossissa tosissaan kilpaa?
Höpö puhetta että 2 kg painavampi= honda xr
eipä noissa isoja eroja ole,jos käytetty nii historia,kunto ja hinta vaikuttaa eniten.Osia saa molempiin jos ei mitään 70 luvun kamppeita oleDETSONI 2008 kirjoitti:Moro
Olen nyt valinnut kaksi vaihto ehto
-Honda Cr 125
-Suzuki Rm 125
Onko kenelläkään kokemuksia näistä ?
Kumpaan saa paremmin osi?
Laatu?