*häpeää kysymystään*
MCL kirjoitti:Yleensä näissä pyörissä ei edes ole tyhmäkäyntiä,mutta mikäli tyhjäkäynti on niin onhan sekin hyvä sitten rikastaa,jos kaasarista löytyy ilmaseosruuvi nini siitäkin saa tyhmäkäynnin seosta muutettua.Kuitenkin tuo että pyörä vastaa moaamalla kun annat kaasua viittaisi erittäin laihoihin/rikkaisiin säätöihin.
io2:Noi suutinkoot on nin pyöräkohtaisia että se paras tapa on ostaa nippu eri suuttimia ja kokeilla parhainta kullekkin kelille.
Oretna kirjoitti:Tyhjäkäyntisuutin on eri asia, kuin tyhjäkäyntiruuvi, jälkimmäisellä säädetään käykö pyörä tyhjäkäyntiä ja kuinka paljon, ensin mainitulla taasen seosta 1/4 kaasun kieppeillä. Neulan korkeudella ja muodolla säädellään seosta karkeasti siinä 1/2 kaasun paikkeilla. Pääsuutin vaikuttaa sitten 3/4 ja täydellä kaasulla.
Kyllä piikkiä kannattaa ainakin vähän rikkaammalle talveksi pistää, ihan niin kuin edellä on mainittukkin.
motoxxx kirjoitti:MCL kirjoitti:Yleensä näissä pyörissä ei edes ole tyhmäkäyntiä,mutta mikäli tyhjäkäynti on niin onhan sekin hyvä sitten rikastaa,jos kaasarista löytyy ilmaseosruuvi nini siitäkin saa tyhmäkäynnin seosta muutettua.Kuitenkin tuo että pyörä vastaa moaamalla kun annat kaasua viittaisi erittäin laihoihin/rikkaisiin säätöihin.
io2:Noi suutinkoot on nin pyöräkohtaisia että se paras tapa on ostaa nippu eri suuttimia ja kokeilla parhainta kullekkin kelille.
Kyse ei ollutkaan tyhjäkäynistä(en edes säädä pyörään talvella tyhjäkäyntiä piikkirenkaiden takia),vaan hiukan niiden kierrosten yläpuolla olevasta kirrosalueesta jonka seosta säädetään tyhjäkäntisuuttimella. Neula ei vaikuta niin pienillä kierroksilla kuten jo Oretna mainitsikin. Suuremmilla kierroksilla joihin neula ja pääsuutin vaikuttaa pyörä toimi hyvin.
Edit: Aivan turhaa mä taidan teille mopopojille näitä juttuja selittää tehkää niinkuin tykkäätte.
motoxxx kirjoitti:Mulla pyörä ainakin booa aika pahasti tyhjäkäynniltä kaasua lisättäessä, jos ei vaihda isompaa tyhjäkäyntisuutinta
motoxxx kirjoitti:MCL kirjoitti:Yleensä näissä pyörissä ei edes ole tyhmäkäyntiä,mutta mikäli tyhjäkäynti on niin onhan sekin hyvä sitten rikastaa,jos kaasarista löytyy ilmaseosruuvi nini siitäkin saa tyhmäkäynnin seosta muutettua.Kuitenkin tuo että pyörä vastaa moaamalla kun annat kaasua viittaisi erittäin laihoihin/rikkaisiin säätöihin.
io2:Noi suutinkoot on nin pyöräkohtaisia että se paras tapa on ostaa nippu eri suuttimia ja kokeilla parhainta kullekkin kelille.
Kyse ei ollutkaan tyhjäkäynistä(en edes säädä pyörään talvella tyhjäkäyntiä piikkirenkaiden takia),vaan hiukan niiden kierrosten yläpuolla olevasta kirrosalueesta jonka seosta säädetään tyhjäkäntisuuttimella. Neula ei vaikuta niin pienillä kierroksilla kuten jo Oretna mainitsikin. Suuremmilla kierroksilla joihin neula ja pääsuutin vaikuttaa pyörä toimi hyvin.
Edit: Aivan turhaa mä taidan teille mopopojille näitä juttuja selittää tehkää niinkuin tykkäätte.
motoxxx kirjoitti:Ei kai me täällä pilkkua olla nussimassa,voihan pyörä käydä tyhjäkäynti nopeudella vaikka ei olis tyhjäkäyntiäkään.
No miten selität sen,että suurempi tyhjäkäyntisuutin poisti ongelman,eikä neulan säätäminen vaikuttanut asiaan mitenkään.
Älä ota mitenkään henkilökohtaisesti tota mopopoika juttua, alkoi vaan v*ttuttaan noi hellcrozzin jutut.
No eipä mua paljon kiinnosta millä sä kouluun menet,kyllä sitä joskus nuorempana tuli mopolla itsekkin koulussa kuljettua.
Sultzi -99 kirjoitti:Mitäs tohon kawaan kannattais tehdä, kun aattelin ajella talvella tuolla jäällä. En hirveesti muualla..
Freddie Fly kirjoitti:Te kenellä on/on ollut vastaava pyörä kun tuo mun mopo on(YZ 125 vm. 1999), minkäslaisilla säädöillä ootte ajellu talvella enskaa/crossia? Suuttimilla jotka pyörässä oli kiinni ostaessa (pää 370, tyhjäkäynti 50 ja neula keskimmäisessä lovessa) ajettiin +20- +10 asteen lämpötiloissa. Noilla säädöillä pyörä pelitti loistavasti noissa edellä mainituissa lämpötiloissa, kylmemmällä en ajanut. Minkäköhän suuruusluokan suuttimia tuohon kannattais nyt aluksi hommata, eli riittäkö joku 10-20 numeroa suurempi pääsuutin vai pitääkö laittaa vielä isompi? Pyörällä ajetaan siis enduroa/motocrossia.