Kellään heittää faktaa kehiin mun ongelmaan. RM 125 -02 on pyörä. Männänvaihdon aika, sylinteri pois. Sisältä löytyy Vertex VALUmäntä kokoa 53,940mm ja tasalakinen. No eipä siinä mitään, tilaan Wisecon ja vuosimallia vastaavan. Perille tulee pattimäntä jossa puristuskorkeus joku 1,5mm noin suunnilleen(en ehtiny mitata) korkeampi, eli tulee sen verran sylinterin pinnasta yli. Tuon vuosimallin RM:ssä pitäskin olla pattimäntä, mutta mun pyörässä ei. VHM kansi myös tasalakiselle männälle tarkoitetulla pienemmällä palotilalla eli koko paketti jossain välissä vaihdettu. Sylinteri ei ole tummunut ulkoisin puolin niin kuin muu moottori eli vaikuttaa vaihdetulta. -04 RM:ssä on tasalakinen mäntä, mutta kuka osaa sanoa onko se myös matalampi puristuskorkeudeltaan(itse asiassa 98-03 on sama mäntä). Pitäs nyt vaan saada pian tietää että saa sen romun joskus nippuun ku osien tulemisessa kestää aina. Yks vaihtoehto on laittaa jokin paksumpi alatiiviste vaikka alumiinista, mut menee kikkailuks ja joudun ostamaan uuden palotilankin kanteen. Aikaisempi omistaja ei tiedä asiasta mitään, ku ei ole kauaa pyörää omistanut ja tuntuu myös sitä aiemmat omistajat olevan epätietoisia. Vittu mitä virityksiä, onko tollaseen Suzukiin saatavilla jotain erilaisia sylintereitä joihin sopii joku Jawan mäntä...perkele! Suuresti kuitenkin epäilen että sylinteri on uudemmasta -04 tms. pyörästä ku on tasalakinen mäntä, mut Tokimotossa eivät tienneet asiasta mitään ku Wiseco ei kerro muuta männästä ku halkaisijan!!!??? Eli tilaanko sit silmät kiinni -04 männän ja toivon taas että sopii, ku nämä myyjäexpertit eivät tunnu tietävän myytävistä tuotteista mitään !?