Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

Jasuuu
Pyörä:
Skyteam 150, Aprilia SX-07, HusQvarna sm125s
Paikkakunta:
Taipalsaari
Liittynyt:
8.10.2006 14:16

ViestiKirjoittanut Jasuuu » 4.3.2007 15:00

Jaha...Voisin taas ajatella vaihteeks....
maskotti666
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
15.2.2006 9:19
moi

ViestiKirjoittanut maskotti666 » 12.3.2007 22:12

Moi ..olen miettynyt ostaa tollasen tnt crossimaskin jossa on valot ...kaveri sanoi että magneetosta voisi ottaa virtaa siihen.?? pyörä on sitte honda cr80 vm. 81
NoFear90
Liittynyt:
5.5.2005 23:31

ViestiKirjoittanut NoFear90 » 13.3.2007 23:44

Teimpä tässä alkutalvesta, halvemman version valoista.
Ostin vain 10Ah lyijyakun biltemasta, ja 20w 38 asteen keilalla, ja 35w 10 asteen keilalla. Siihen sitten kypärään teline, johtoineen ja kytkimineen. eipä ollut vaikeeta ja näki spoorissa ihan hyvin.

valot palaa kirkaana noin 1h 30min

Valot makso ehkä 50e, ja näkee varmasti paremmin kun jollain polishportin emx maskilla :D
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 13.3.2007 23:53

meikäläisellä oli pyörässä 35w kaukovaloumpiossa ja lipassa 20W ja 35W osramin spotit. lumella näki jotenki mutta jos ei ollu lunta niin ei näkyny. ens syksybä lippaan tulee xenon ja pyörän virtavehkeet saa polttaa jotain tuikkua siinä keulalla.
Tosi asia on, että ilman lunta pitää olla kypärässä ja pyörässä valot tai muuten ei nää pinnanmuotoja.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 14.3.2007 1:32

Ei niitä lumellakaan näe, mutta spoorissa ei niin välttämättä tarviikaan. Mulle tulee nyt 35W TM:n maskiin ja 20 tai 35W lippaan 10 asteella (IRC). Akku hätävarana taskussa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 4.9.2007 22:56

Tietääkö kukaan eurooppalaista kauppaa, josta sais trailtechin tuotteita? Ajattelin laittaa omaan pyörään sellasen 13W xenonin ku ton virtapään teho on aika heikko. jos toi riittäis + kypärässä 20W+35W spotit.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 6.9.2007 18:04

SMK;-) kirjoitti:Ei niitä lumellakaan näe, mutta spoorissa ei niin välttämättä tarviikaan. Mulle tulee nyt 35W TM:n maskiin ja 20 tai 35W lippaan 10 asteella (IRC). Akku hätävarana taskussa.
Mistä olet hommannu 10 ast. IRC lamppuja?mitä olen nähny nii ne on melkein 25ast. Vois olla fiksumpi toi 10ast.,kun ei luonto anna periksi vielä xenoniin
ranne putos..
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 6.9.2007 18:50

Tamla Tampereella ja sitten oli joku valotukku tms. jossain Turku-Salo -suunnalla. Rik-sa tietäs. Noita Osram'n IRC:tä löytyy 10, 24 ja n. 35 asteisina, 20, 35 ja 50W ainakin ja on sitten ihan erilainen kuin joku marketin Philipsi.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 8.9.2007 19:24

Syksy tulee ja pitäisi väsätä tuohon vanhaan mopoon valot. Valot on jo tulossa kotia kohti, mutta piuhojen kytkentä vielä mietityttää. Jenkkifoorumeilta kun lueskelin, niin siellä tuntui olevan kahta koulukuntaa. Tuossa husassa kun on kaksi 70W valopuolaa, yhteisteho siis 140w. Jotkut suosittelee, että molemmat valopuolan piuhat kytketään rinnan jännitteensäätimeen ja siitä sitten eteenpäin valoille tietty sulakkeen kautta. Toiset taas sanoo, että toinen valopuolan piuhoista maadotetaan ja toinen viedään valoille. Syynä tähän on kait pelko liian voimakkaasta? jännitteestä. Alunperin tuo toinen piuha menee enska malleissa akulle.

Eli, kumpi tapa olisi se oikeampi?

Edit: tuli kiire kirjoittaa tuo loppuun kun kollega Venetzuelasta tuli pistäytymään hotellilla.

Minun pitää hankkia lienee myös jännitteensäädin ja mahdollisesti(?) tasasuuntaaja. Mistä nuo saisi hankittua järkevimpään hintaan? Entä valokatkaisija, onko muita järkeviä vaihtoehtoja kuin se monesti näkemäni pappatunturi malli?
www.lynxracing.net
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 8.9.2007 21:32

Tasuria et tarvii, valot toimii vaihtovirrallakin, mutta toi käämien kytkentä epäilyttää. Ota se käämitys esille ja tarkasta miten ne on käämitty. Ne luultavasti on eri vaiheessa, jolloin yhdistämällä ne saat vaan vähempi tehoo ulos, yhdistit sitten miten vaan. Siinä kohtaa kantsii laittaa kaksi säädintä ja toiselta valot mopoon, toiselta kypärään. Tasurin avulal saat ne toki kaikki yhtenekin, mutta tehohäviöö tulee se 10%.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 8.9.2007 23:30

No, pitää tutkia tilannetta tarkemmin kun pääsen takaisin Suomeen. Kyllähän nuo pyörän valot toimii yhdelläkin käämillä (70W) kuten sanoit, tai sitten kytken molemmille oman säätimen ja tasurin, silloinkin jäisi tehoa vielä enemmän kuin yhdellä. Pitää tutkia ja testailla.

Asiasta kukkaruukkuun, en saanut kuin kolme ketjulukkoa, mutta onhan nekin enemmän kuin ei mitään...
www.lynxracing.net
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 9.9.2007 9:19

Pistin meiliä mut pukkas takasin....15.9....
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
cosworth
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
4.8.2007 19:53

ViestiKirjoittanut cosworth » 23.9.2007 23:55

mistäköhän löytäis valopuolan Yamaha YZ450F -07??
FORD
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 24.9.2007 8:48

Seppo Sula, sulatuonti.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Catiska
Pyörä:
KTM EXC 525
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2007 20:13

ViestiKirjoittanut Catiska » 25.9.2007 13:10

No, nyt omaan pimeyteeni on tullut valkeus...

Kytkin vain toisen valopuolan käyttöön, vaikka ne molemmat on samassa vaiheessa, mutta ei ollut tarvetta vielä enemmälle virralle. Kytkennän tein kuten enska-versiossa, eli vaihepiuhasta johto jännitteensäätimen vaihenapaan, ja vaiheen ulostulosta johto sulakkeen (15A) kautta eteenpäin valoille. Puolalta tulevalta nollakaapelin vein jännitteensäätimen maanapaan, josta vielä eteenpäin valoille omalla johdollaan. Eli, mitään piuhaa ei kytketty pyörän runkoon. Toisen valopuolan johdon jätin edelleen kytkemättä, se kytketään tarvittaessa vain sen toisen kaapelin kanssa samaan jännitteensäätimen napaan.
Järjestely toimi, valot ei kärähteneet edes pienellä 1A:n (vain parkkivalot) kuormalla, tosin silloin jännitteensäädin lämpenee selvästi. Mutta, normaali kuorma on siellä 5A:n luokkaa ja yhdellä puolella tuotto max. 5,4 A, joten lämmöksi ei normaali tilanteessa (ajovalon, parkkien ja mittariston kanssa) paljon muutu.
www.lynxracing.net