Hyviä argumentteja, ja olen kanssasi täysin samaa mieltä että tällä hetkellä pitää ja kannattaa olla molemmat vakuutukset, liikenne + lisenssi. Mutta...
HANSI kirjoitti:Ja noi tapaturmavakuutukset...no joo, mitä niistä? Mäkin luulin et mulla olis semmonen. Vaan eikös perkele lue ehdoissa ettei kata mitään vaarallisiks luokiteltuja urheilulajea. Ja oikeen esimerkkeinä mm. LASKUVARJOHYPPY, MOOTTORIURHEILU JA MAASTOPYÖRÄILY! 267e/vuos.
Onko sulla laskuvarjohypyssä tai maastopyöräilyssä jokin pakollinen vakuutus, joka on myös ensisijainen korvaaja? Uskoisin ettei ole, voin olla väärässäkin. Moottoriurheilussa on liikennevakuutus. Sopivasti prätkällä et joudu tuota tapaturmavakuutusta ikinä käyttämään vaan kaikki korvataan liikennevakuutuksesta. Sitten kun se varjo ei aukeekaan niin korvaukset haetaan tästä vakuutuksesta, koska muita ei ole. Hinnoittelu tulee varmasti suoraa siitä että laskelman mukaan tämä on se vakuutus mikä korvaa. Tässä on ihan sama tilanne kuin tuon lisenssivakuutuksen kanssa, ns. tuplavakuuttamista, ihan vaan sen takia että saadaan kaikki reiät tukkoon. Tottakai, kun lyödään tarpeeksi taaloja pöytään ni saadaan varmasti korvaukset ja polvet kuntoon.
Kaiken järjen mukaan tuon lisenssivakuutuksen hinta olisi pitänyt tulla alaspäin, koska uskallan edelleen väittää että leijonan osa korvauksista menee liikennevakuutuksesta. Viimeinen korotus tehtiin... 2005? ja perusteluina: kasvaneet korvausmäärät.
Crossissa maksetaan "Kaikki lajit" lisenssi perustuen mihin? Miksi reittilajit-lisenssi on yli puolet halvempi? Uskoisin että se polven poksahdus on yhtä vakava sielä metsässä kun crossiradalla. Kummassa niitä sitten tapahtuu enemmän, vaikea sanoa. Ois mukava tietää oikeita tilastoja kuinka moni on tarvinnut tuota maksusitoomusta mikä nyt sitten ilmeisesti on sen 350€ lisenssin paras anti.
Ja edelleen, vaikka kuinka ois uusia hienoja tulkintoja tuosta liikennevakuutuksesta ja sen korvaavuudesta. Tänä(kin) syksynä on vakuutusyhtiöstä kyselty kisojen jälkeen järjestäjältä että minkäslaiset kisat ja minkälainen rata yms. Ja jos kaverin korvaukset on kiinni siitä että mitä kilpailun sihteeri vakuutusyhtiölle vastaa niin... No oikeesti, se on laki mikä määrää, mutta ketä kiinnostaa tapella vakuutusyhtiöiden kanssa tämmösistä asioista. Ihan vaan sen takia että on tulkinnanvaraisuutta. Edelleen peräänkuulutan sitä että se joko on suljettu alue, tai se ei ole. Eikä niin että eilen oli, tänään ei koska toi yks lippustevari ei ollu paikallaan tuossa... Koska tällä hetkellä liikennevakuutus on voimassa myös kilpailuissa.
Tässä kommentti OffroadPro:n foorumilta:
Matti Väisänen kirjoitti:MATTI VÄISÄNEN 23.9.2008 15:47
Kaaduin viime kesänä kurikan kansallisissa crossikisoissa ja tuloksena oli n. viikko sairaslomaa ja erinäisiä lääkärireissuja. IF kieltäytyi korvaamasta vedoten juuri tuohon suljettuun alueeseen. Valitin päätöksestä liikennevahinkolautakuntaan josta tuli yksimielinen päätös että suljetun alueen termi ei täyty pelkillä lippusiimoilla ja lippumiehillä. Yli vuosi kaatumisesta ja eilen tuli rahat tilille. Vakuutusyhtiöt pyytävät selvitystä olosuhteista kilpailunjärjestäjältä, ja tässä vaiheessa ei pidä mennä puhumaan suljetusta alueesta jos ei ole tietoa mitä kyseinen termi edes tarkoittaa, sillä vaan vaikeuttaa taistelua vakuutusyhtiötä vastaan.