Bilteman cross- ja enduro-osat sekä -varusteet

tomessi
Paikkakunta:
Hirvaskangas
Liittynyt:
20.3.2006 18:36

ViestiKirjoittanut tomessi » 3.1.2009 18:38

Jarrupalat kuluu turhan nopiaa
vaihtelu virkistää
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 3.1.2009 19:31

Minä oon käyttäny kaikissa vehkeissäni Bilteman täyssynt. "racing" mp-öljyä jo kohta 2 vuotta eli parisenkymmentä purkillista ja olen ollut hyvin tyytyväinen!
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 3.1.2009 21:07

Kotkis- kirjoitti:Ainakin saappaat tuntu ihan hyviltä. Voi tosin johtua siitä kun en ole oikeen näitä saappaita ennen pitänyt.
Hanskatkin oli hyvän tuntuset.
bilteman ajosaappaita kokeilematta voisin kyllä väittää että vaikka allpinestarin tech 3 (ovh.230€)on ihan eri planeetalta
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.1.2009 0:52

Haluamatta millään lailla haastaa riitaa on silti pakko todeta, että tuo termi "hyvä" on varsin suhteellinen käsite. Esim. tuo huoltopukki: kaverilta hajonnut kaksi, multa kaksi, kaikki samoista paikoista. Eikä noille yhdelläkään ole yli 133kg/tankattuna pyörää nostettu. Kun on toi matkaenskaporukkakin käynyt tutuksi, niin heillä on hajonnut myöskin ihan täysveristen kisapyörien alle noita solkenaan. Toinen esimerkki on juuri nuo bilteman kumisaappaat, jos sattuu saamaan pysymään soljet kiinni niin ei ne mitään ainakaan suojaa. Tai ne hanskat, rossihanskat mene rullalle kämmenen alle jo pelkästä käden hikoilusta, katuhanskat on niin tönköt ettei niillä saa edes homosohvamiehet kunnolla kahvoja käytettyä.

Ainoat hyvät kokemukset Bilteman mopo-osista mulla ja tuttavapiirissä yhteensä on niistä 140-leveistä FIM-renkaista ja jarrupaloista: normaalit pehmeet palat, kuluu joo, mutta tuntuma on hyvä. Esim. ketjut, en saanut 428:ia, koska ei löytynyt varalukkoja. Yksi kaveri laittoi 520 tiivistetyt ja 13h ajon jälkene rattaat paskana, toisella pikemminkin tutulla oli kestänyt PIKKUNELARISSA muutaman tunnin ja patikossa poikki, kytkimen työsylkky ja ketjulaahari uusiksi kotariin, 120e yhteensä. Onneksi ei lohkoon tullut reikää...hyvää ja hyvää, kukin tavallaan, mutta terve kritiikki olisi kyllä suotavaa.

BTW, tänään Biltema Tampere, kahvapusseja yksi kappale, ensi viikolla tulee lisää. Ihmeellinen oli skein, ei ollut vanulla vaan jokin karvavuori. Sen kun kerran kippaa kinokseen niin sen tietää kuinka hyvin se snöge siitä karvasta sisäpuolelta pois karisee, eli varmaan paleltuu näpit sen jälkeen. No onneksi ei ollut paria, 11e hintaan olisi tullut ostettua, nyt tuli tehtyä itse paremmat!
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Jode
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
padasjoki
Liittynyt:
22.10.2004 21:41

ViestiKirjoittanut Jode » 4.1.2009 2:01

Mullakin on tollanen Bilteman huoltopukki ja on kyllä ihan hyvin kestänyt ainakin tähän mennessä,vaikka välillä se joutuukin kannattelemaan sekä pyörää, että kuskia.
auvo
Pyörä:
[RMZ450 -09] [DR-Z 70 - 08]
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.5.2006 17:42

ViestiKirjoittanut auvo » 4.1.2009 9:22

SMK) kirjoitti:kaverilta hajonnut kaksi, multa kaksi, kaikki samoista paikoista. Eikä noille yhdelläkään ole yli 133kg/tankattuna pyörää nostettu. Kun on toi matkaenskaporukkakin käynyt tutuksi, niin heillä on hajonnut myöskin ihan täysveristen kisapyörien alle noita solkenaan.


Pystytkö kertoon tarkemmin mistä kohtaa hajoo, aattelin vahvistella sitä ennen käyttöönottoa.
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 4.1.2009 11:09

auvo kirjoitti:
SMK) kirjoitti:kaverilta hajonnut kaksi, multa kaksi, kaikki samoista paikoista. Eikä noille yhdelläkään ole yli 133kg/tankattuna pyörää nostettu. Kun on toi matkaenskaporukkakin käynyt tutuksi, niin heillä on hajonnut myöskin ihan täysveristen kisapyörien alle noita solkenaan.


Pystytkö kertoon tarkemmin mistä kohtaa hajoo, aattelin vahvistella sitä ennen käyttöönottoa.

Joo tää oli ihan hyvä pointti.
Kaikki vaan kehuu ja haukkuu että sillä ja sillä on hajonnut niin ja niin monta.
Mutta kukaan ei sitten vaivaudu kertomaan mistä kohtaa on hajonnut.
Hyvin on oma pukki kestänyt niin en oo jaksanu katella noita saumoja sen tarkemmin.
Mutta jos hajoo niin sitten vahvistellaan ja liimaillaan kokoon.
Meinasin ensin tuon tehdä itse mutta en jaksanut vaivautua 30€ tähden vaikka levyseppä-hitsaajan taidot omaankin ;)
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 4.1.2009 12:14

auvo kirjoitti:
SMK) kirjoitti:kaverilta hajonnut kaksi, multa kaksi, kaikki samoista paikoista. Eikä noille yhdelläkään ole yli 133kg/tankattuna pyörää nostettu. Kun on toi matkaenskaporukkakin käynyt tutuksi, niin heillä on hajonnut myöskin ihan täysveristen kisapyörien alle noita solkenaan.


Pystytkö kertoon tarkemmin mistä kohtaa hajoo, aattelin vahvistella sitä ennen käyttöönottoa.


Kuvien kera matkaenduro-foorumilta löytyy.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
auvo
Pyörä:
[RMZ450 -09] [DR-Z 70 - 08]
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.5.2006 17:42

ViestiKirjoittanut auvo » 4.1.2009 13:04

Kiitos paljon!
Siinä linkki:
http://www.matkaendurot.net/forum/downl ... hp?id=6608
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02

ViestiKirjoittanut SJK » 4.1.2009 15:36

Kaveriltaki tuo nosturi hajonnu. Toimi hyvin 85:sen kanssa mutta, kun vaihtu 510 husseen niin ei enää kestäny.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 4.1.2009 16:07

Jännä juttu, mulla ihan nätisti kesti tuon piikkisen kotarin ja nyt tota uutta pyörääkin siinä huollettu.
Välillä oon polkenu pyörää käyntiinkin siinä pukin päällä eli tollanen reilu 170kg siinä päällä. Enää ei ole kuljettaessa uskaltanut käyttää, kun näitä kauhutarinoita kuulee.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 4.1.2009 17:49

Mites teil noi saappaat on kestäny?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 4.1.2009 19:10

Ranpo kirjoitti:Mites teil noi saappaat on kestäny?

ei se riitä että ne kestää niiden pitäis myös suojata,se on sit ihan sama jos ajaa turvakärkisillä kumisaappailla nilkat rikki.
ranne putos..
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 4.1.2009 19:18

lerppa kirjoitti:
Ranpo kirjoitti:Mites teil noi saappaat on kestäny?

ei se riitä että ne kestää niiden pitäis myös suojata,se on sit ihan sama jos ajaa turvakärkisillä kumisaappailla nilkat rikki.


Oma ajo ei varmaa oo semmosta pro tasoa. Sen takia lähinnä kysyin miten saappaat on kestäny.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 4.1.2009 19:29

Ranpo kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
Ranpo kirjoitti:Mites teil noi saappaat on kestäny?

ei se riitä että ne kestää niiden pitäis myös suojata,se on sit ihan sama jos ajaa turvakärkisillä kumisaappailla nilkat rikki.


Oma ajo ei varmaa oo semmosta pro tasoa. Sen takia lähinnä kysyin miten saappaat on kestäny.
silti kannattaa koittaa löytää jostain se toinen satanen ja ostaa esim.jotkut oxtarit tai allpinestarit.Windilläkin halpoja saappaita mutta ei kovin tukevia kyllä ole(hanxin verkkokauppa)Saappaat on kuitenkin jos aiot ajaa muuallakin kun tiellä nii yhtä tärkeä kun kypärä.Ja Silvaani kauppaa axoja 120€(silvan motorsports)
ranne putos..