OBEJ kirjoitti:Tuota jousten lyhentämistä itsekin harkitsin. Edellinen omistaja oli vaihdattanut taakse jäykemmän jousen mutta käsittääkseni keulan jouset olisi originaalit. Kavereiden pyörillä ajaessa pystyy keulaa esim. pompauttamaan ennen keulimista mutta omalla pyörällä on ihan turha pumpata keulaa kun se ei painu mihinkään.
Huomaathan että koko ajan on menty parempaan päin. Mutta tuli vain mieleen että jos vielä poistaa shimmilevyjä niin ei jää pakkaan kuin yksi leyv
Jos oikeesti tiedät/osaat sanoa miten tuon pakan saa teräviin kiviin ja patteihin pehmeäksi mutta kuitenkin sellaiseksi ettei isoissa montunpohjissa pohjaa niin voin tukea mielelläni huoltofirmasi toimintaa pienellä rahasummalla.
Tuolla ThumerTalk palstalla joku oli leikannut ensimmäisen shimmin reunasta palan mutta mielestäni tämä ei ole ratkaisu koska silloin shimmipakka taipuu epätasaisesti enkä usko sen olevan hyvä juttu.
Mitähän tarviit shimmityksestä tietää? Originaali on tämä
1) 24 x 0.1
2) 24 x 0.1
3) 24 x 0.1
4) 24 x 0.1
5) 24 x 0.1
6) 24 x 0.1
7) 15 x 0.1
24 x 0.1
9) 22 x 0.1
10) 20 x 0.1
11) 18 x 0.1
12) 16 x 0.1
13) 14 x 0.15
14) 12 x 0.2
15) 9 x 0.2
ja nykyinen pyörässäni oleva on
5) 24 x 0.1
6) 24 x 0.1
9) 22 x 0.1
10) 20 x 0.1
11) 18 x 0.1
12) 16 x 0.1
7) 15 x 0.1
13) 14 x 0.15
14) 12 x 0.2
15) 9 x 0.2
Jätin nuo alkuperäisten numeroinnit niin näet mitä on poistettu ja minkä paikkaa vaihdettu
Ongelmasi kuulostaa kyllä siltä, että keulassa on jotain rikki. Oletko varmistanut, että stefat ja liukuholkit ovat oikeat? Kun olet purkanut iskarit liukuuko ulkoputket itsestään herkästi sisäputkien sisään ilman jousia ja öljyjä? Oletko asentanut keulan pyörään oikeilla momenteilla ja linjannut putket oikein?
Syy miksi epäilen noita on sellainen, että yleisesti tuota perinteistä Showaa pidetään todella hyvänä ja herkkänä keulana kivikkoon. Lisäksi tuo muuttamasi pakka on jo niin löysä, että ei sitä voi oikein enää herkistää enempää. Oletko purkanut aktiivisen rebound männän comp ja rebound pakat, mitannut comp pakan liikkumavaran? Muuten olet tehnyt muutokset juuri siten, kuten olisin itsekin tehnyt, nuo kaksikerrospakat ovat omien kokemusteni mukaan peestä etuiskareissa. Olisin ehkä jättänyt tosin tuon 15mm simmin kokonaan pois. Crossover simmi aiheuttaa vaan vaimennusvasteeseen jyrkän mutkan ja sitä myötä olen aina kokenut moiset keulassa epämääräisenä käytöksenä varsinkin kivisissä/juurakkoisissa mutkissa.