Itsekin tässä haen toista pyörää kesällä ostetun '97 Cr125R:n tilalle. Pyörässä ei mitään vikaa ja se viekin ihan tarkeeksi tälläistä kolmekymppisenä alottanutta, mutta päässyt kokeilemaan vaan ihan uusia fillareita ja varustelukuumehan siitä seurasi.
Budjetti max. 3k€. Oman ongelmansa tuo varusteiden kanssa n. 110kg:n paino. Tehoreserviä saisi olla sen verran, ettei ainakaan jää pieneksi. Piikit siis luettu pois. Pitäisi varmaan myös löytää pyörä, missä on jäykemmät jouset ja shimmaukset tehty painavammalle kuskille. Ajohalut on niin kovat, että talvella tulee ajettua, nastarenkaatkin pitäisi siis löytyä pyörästä, tai budjettia pitäisi säästää niihin.
Olen ajanut uutta Hondan CRF450R, KTM 250SX ja paria KTM:n erikokoista 4-tahtista EXC:tä. Eniten nautin 250sx:llä ajamisesta, koska tuntui niin kevyeltä viedä.
Hakusessa 250/2T taikka 250/4T. 4T sen takia, että käytettyjen 2-tahtisten hinnat on todella kovat ja valikoimaa vähän. Värillä ei ole niin väliä, tärkeintä olisi saada luotettava peli.
Kokoan tähän alle vähän muistilistaa ja kysymyksiä, mitä tulee mieleen:
-CRF250r 2010-20?? Bensat menee öljyihin sekaisin, teräsventtiilien kanssa pitäisi olla ok.
-Minkä hintaiset isot koneremontit 2t vs. 4t liikkeessä teetettynä, noin €?
-Yamahan YZ250f luotettavia 2007-> alkaen. Kalliit varaosat?
-Miksi Suzukin pikkunelarit tuntuvat olevat huomattavasti muita halvempia? Olisiko järkeä katsella ruiskuvehkeitä? Alkaen siis 2010 vm. Miten varaosasaanti?
Historiatietoja arvostan ja haluan sellaisen, jossa ei ole tulossa huoltoja hetkeen tai jos on tulossa huolto, se on otettu suoraan hinnassa vastaan. Nelarinkin konehuolto taitaa toista tonnia pitkälti olla, niin....
Jos tulee järkeviä vastaan, niin saa ehdottaa.