Tuli eilen käytyä nopeasti testaamassa Jokioinen. Suunta siis käännetty ja snadisti muitakin muutoksia. Ei se oikein toiminut.
Hyppyrit mitkä oli tehty kokonaan uusiksi, ne oli hyviä. Oli tehty todella hyvät lähdöt, voi vetää vaikka penkistä: tasanen kaari alhaalta asti. Todella makeita.
Sitten taas...vähän risuja: jos se oli jo aikasemmin 1-linjainen niin nyt se on sitten vielä enemmän. Pitkiä pätkiä kun ajetaan tyyliin: sisältä-ulos-sisään. Ja vaikka siinä teoriassa on mahdollisuus variaatioon niin jos kurvi-suora-kurvi, ajetaan yhtenä pitkänä kurvina, niin ei siinä kyllä ole mitään mahdollisuuksia päästä rinnalle eikä oikein edes kannata alkaa kikkailemaan mitään. Samoin muutama 90-mutka oli höylätty sisäreunasta pois: rata on nopeampi ja ns. jouheampi, mutta samalla poistetaan mahdollisuus leikkauslinjoille. Muutama muukin kohta närästi: esim. se step-up puomien takana: lähtö on loiva --> kuluu ihan simona kun siihen vedetään kaasu auki. Kulu nyt jo tosi paljon. Alamäki on loiva (ja onneksi on kun lähtö on niin loiva), mutta se taas aiheuttaa sen että hyppää sen kokonaan yli, tai jättää päälle niin sisämutkaan ehtii ihan helpoisti. Toiseen suuntaan ko. kurvissa oli mahdollisuuksia useampaan eri linjaan: sisältä, ulkoa, ulkoa sisälle. Nyt mennään koko matka sisältä, ulkona ei ole mitään.
Pattisuoran suuntainen suora missä on pöytä, ja sen jälkeen nyt vasen. Pöydässä loiva alamäki ja liian kaukana kurvista: vaikka hyppää yli niin sisäreunaan ei mitään kiirettä. Ulkoa puuttuu kokonaan valli mihin nojata. Rata on käytännössä 6m leveä ja sellanen metrin kaistale käytettävää. Pöytä lähemmäs mutkaa, ulos kunnon valli. Jos hyppää pöydän yli niin pitää ajaa ulkoa vallia ja jos ei hyppää niin voi kääntää sisämutkaan. Nyt vedetään samaan ränniin.
Voisi todeta et rata on harrastajaystävällinen, mutta suottaapi olla että omat ajokerrat vähenee. Annan vielä toisen mahdollisuuden.