Huolto & korjaus

ASM
Liittynyt:
24.4.2014 13:55
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ASM » 28.5.2014 15:54

Kampiakselin asennus vinkkejä! Kannattaako laittaa laakeri/laakerit eka kampiakseliin vai lohkoon?
Ja muutki vinkit laakereide asennuksee sun muuhu koneen kasaamiseen on tervetulleita.
Pyörä KTM exc -11.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 28.5.2014 16:17

Itse olen asentanut vain pari kampiakselia (YZ250F ja YZ450F), kummassakin ensin laakerit lohkoihin. Pidin "sisempää" (eli laakereita asentaessa laakereita ja kampuraa asentaessa kampuraa) pakastimessa niin kauan, että oli varmasti läpikylmä). Sitten lämmitin ulompaa osaa kuumailmapuhaltimella jonkin verran ennen ennen kuin pudotin osan paikalleen. Todella helposti meni asennus.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 1.6.2014 17:40

Twin air ilmanputsariöljy...ollu talven yli ämpärissä niin menny jäykäksi se öljy. Liekkö tuo vielä käyttökelpoista tavaraa..? Tottaha se huonommin nyt imeytyy, mutta muuten varmaan uskaltaa käyttää?
Slyffe
Pyörä:
Päreinä tallissa..
Liittynyt:
20.11.2011 12:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Slyffe » 1.6.2014 21:11

Mites moni foorumilaisista itte huollellu iskareita kurapyöriin. En tarkota nyt mitään shimmailua tai muita vaativia muutostöitä vaan ihan perus öljyn vaihtoa,stefojen ja liukuholkkien yms jos vaan tarvii.? Kotarin WP taitaa vähän poiketa monista japsien iskareista vai kuinka?? Mitenkä tuo ilmaus noissa tulis suorittaa oikein?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 2.6.2014 1:31

CRhonkkeli kirjoitti:Twin air ilmanputsariöljy...ollu talven yli ämpärissä niin menny jäykäksi se öljy.


Sieltä on haihtunut se alkoholi tai muu aine, jonka tarkoituksena on vain nimenomaan auttaa öljyn levittämistä suodattimeen. Itse ehkä sekottaisin mukaan uutta samaa öljyä(toiveena, että se ohentaisi seosta) jos et raaski heittää tuota jämähtänyttä kamaa pois. Tai hae apteekista isopropanolia, sitä sieltä luultavasti on haihtunut. En kyllä yhtään tiedä, paljonko sitä on alkuperäisessä kamassa suhteessa öljyyn.
MsHysy
Liittynyt:
24.4.2014 17:22
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut MsHysy » 2.6.2014 19:45

Terve, sattuisiko keltään löytyä ylimääräisenä Suzuki RM-Z 250 2010 ohjekirjaa, voisin olla kiinnostunu?? Tai onko jollain tietoa mistä sen voisi saada pdf-tiedostona??
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 3.6.2014 12:32

Anssi_L kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Twin air ilmanputsariöljy...ollu talven yli ämpärissä niin menny jäykäksi se öljy.


Sieltä on haihtunut se alkoholi tai muu aine, jonka tarkoituksena on vain nimenomaan auttaa öljyn levittämistä suodattimeen. Itse ehkä sekottaisin mukaan uutta samaa öljyä(toiveena, että se ohentaisi seosta) jos et raaski heittää tuota jämähtänyttä kamaa pois. Tai hae apteekista isopropanolia, sitä sieltä luultavasti on haihtunut. En kyllä yhtään tiedä, paljonko sitä on alkuperäisessä kamassa suhteessa öljyyn.

Soitin kaverille ku oli alanliikkeessa, että tuo twinairia lisää. Noh, toi sitten no toilia....

Minkälainen käytäntö teillä on ollut tuossa putsarin öljyämisessä? LaitAtteko sen öljyn johonkin isompaan törppöön jossa putsari valellaan ja ylimääräinen öljy puristetaan takaisin siihen törppöön ja jätetään sinne..? Pitäs löytäää jostain tommonen ilmatiivis törppö, jonka kansi pitää niin pysyis öljy notkeana...
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 3.6.2014 12:48

Itse olen laittanut no-toilin tyhjään astianpesuainepurkkiin ja lorottelen siitä putsariin (annostelu ja kohdistaminen helpompaa kuin No-toilin kanisterista tai pullosta). Aika monen putsarin kokemuksella annostelu onnistuu niin, että ylimääräistä (puristaessa poistuvaa) öljyä tulee vain muutama tippa.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 3.6.2014 17:00

Kunnon vesikelillä not-oil putsari kastuu läpi, ja päästää kuraveden koneeseen... ja kyllä se putsari kannattaa upottaa siihen öljyyn.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 3.6.2014 19:59

menee läpi myös belraystä ja twin airista. kerran on notoil kestäny uimisen ja toisella kertaa meni vähän läpi ja oli koteloa myöten lätäkössä.
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 3.6.2014 20:01

Motorexin bio öljy on ollu tähän mennessä parasta ja muuta ei tarvi enää kokeilla. Kertaakaan ei oo väärältä puolen putsaria löytyny yhtään likaa ja helppo pestä fairyllä putsarit.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 3.6.2014 20:19

2t vehkeessä sen läpipääsyn näkee heti kun ei ole sitä verkkoa, ja heti alkaa vituttamaan, ja odottamaan milloin veivi narahtaa kiinni.Nelarissa venat vaan kuluu nopeammin, ja kone väljistyy...
kookospapu
Liittynyt:
4.6.2014 14:35
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut kookospapu » 4.6.2014 14:58

Morjes! Mikähän mahtaa olla vikana crossissa? Kun käynnistyspoljinta polkaisee, mitään ei tapahdu. Puristuksia on mutta ei pyöritä moottoria. pyörä on fusion 125cc. täytys saada kuntoon ja myydä pois niin pääsee eroon kiinalaisista :) Kiitoksia jo etukäteen!
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 4.6.2014 18:02

Aavistuksen verran sekava vian kuvaus...mutta jos ei poljin liiku mihinkään niin olisiko leikannut kiinni?
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Pandemic » 4.6.2014 18:48

kookospapu kirjoitti: käynnistyspoljinta polkaisee, mitään ei tapahdu.


Veikkaisin kiksi jousta että on poikki.
PÄRPÄR