Nelitahtiset yamahat on ainakin huolettomia pelejä, vaikka ostaiskin vanhemman. Toki täytyy muistaa, että vanhemmat käytetyt pyörät on aina yksilöitä! 03 - 05 yzf 250:t on hyvin pitkälti samoja pelejä, vähän iskarit muuttuu ja jotain muita hyvin pieniä muutoksia taisi tulla. Moottorin osalta kannattaa varmistaa, että nokkaketjua on vaihdettu riittävän usein. Alapään ratas ei ole vaihdettavissa, joten jos ketju on ajettu loppuun, syö se sen alapään rattaan sököksi. Ja sit ei enää uusikaan ketju kauan kestä. Ainoa lääke on vaihtaa koko kampiakseli...
Kawan ja suzukin puolikkaat nelarit kärsi ainakin vuonna 2004 lämpöongelmista, mutta niihin tais tulla -05 malleissa jo isommat syylärit ja tehokkaampi vesipumppu. Sellanen kuva mun mieleen jäi, että -05 on ihan kelpo peli jo.
Piikit ja puolikkaat ovat olleet hyviä jo ties kuinka kauan, eli niissä ei voi juuri vikaan mennä... Tosin tuoreissa ktm:n piikeissä napsuu kampiakselit poikki jostain kumman syystä. Se lienee vaan exc:n ongelma, kun ei oo vielä yhtään risaa sx:ää tullut vastaan.
Pyörää hankkiessa kannattaa olla tosi tarkkana, kun noi hinnat on mitä on. Joku pyytää 400 tuntia ajetusta -00 hondan piikistä 2200 euroa ja joku toinen taas myy -07 hondan piikkiä 2700 euroon. Vanhojen pyörien hintapyynnöt on osittain ihan käsittämättömän korkeita, eli kannattaa todella miettiä ennen kuin ostaa. Toisaalta ne kaikki on yksilöitä, mutta etsivä löytää hyvän pelin. Liian pientä pyörää ei kannata missään nimessä ostaa, koska sellasella ajaminen on tosi vaikeeta. Kaupasta saa matalia tankoja ja penkkejä lyhyille kuskeille, iskareita säätämällä saa myös pyörää alaspäin.
Iskarit onkin "mielenkiintonen" juttu... monelta harrastajalta sais ihan älyttömästi pois kierrosajasta, jos iskarit olis kuskille tehdyt. Mut mitä sitä turhia, kivempi se on sinkoilla ympäri rataa.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!