Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

JoniB
Liittynyt:
14.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut JoniB » 22.3.2009 18:58

On toki pinnoitettu sylinteri.
No sanotaanko että kevyt harjaus.

Paikallinen moottoripyörämaestro suositteli tekemään ja uskon hänen tietävän mitä tarvitsee tehdä.
..Kun mm. omistaa itse moottoripyöräkorjaamon ja jonkinlaista crossitaustaakin omaa.
Peltilaatikko
Paikkakunta:
SavitaipaleCity
Liittynyt:
3.9.2006 15:12
Honda cr 250r -99

ViestiKirjoittanut Peltilaatikko » 25.3.2009 20:44

Sitä kyselisin että eikös Honda CR 250R -99 :ssä ole kovakromi sylinteri alkuperäisin?? Paljonko maksaisi uusi kovakromi putki, suunnilleen? Suosittelisitteko hondan alkuperäis mäntää?? vai mikä olis hyvä tollaseen?

vai minkä lainen yhditelmä olisi Wisecon putki ja Wisecon mäntä??

mutta nyt ekaks vaihan pelkästään männän, mutta tulevaa suunnitellen1
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 25.3.2009 21:17

Peltilaatikko kirjoitti:Sitä kyselisin että eikös Honda CR 250R -99 :ssä ole kovakromi sylinteri alkuperäisin?? Paljonko maksaisi uusi kovakromi putki, suunnilleen? Suosittelisitteko hondan alkuperäis mäntää?? vai mikä olis hyvä tollaseen?

vai minkä lainen yhditelmä olisi Wisecon putki ja Wisecon mäntä??

mutta nyt ekaks vaihan pelkästään männän, mutta tulevaa suunnitellen1


Pinnoitettu sylinteri ko. laitteesta löytyy kuten kaikista muistakin 90-luvun crossipyöristä. Pinnoitteena tosin ei ole kovakromi vaan Nicasil.

Tuota sylinterin uudelleen putkitusta ei edes kannata harkita. Se ei tule olemaan kovinkaan pitkäikäinen korjaus ja tehohävikki on melkoinen sylinterin aukkojen huonon kohdistuksen takia.

Paras vaihtoehto sinun tapauksessa on varmaankin sylinterin lähettäminen uudelleen pinnoitettavaksi esimerkiksi tuonne => http://www.poetonaptec.co.uk/. Jos lontoon murre ei suju niin Suitzamanin kauttakin tuo pinnoitus on ainakin joskus onnistunut.

Hondan alkuperäis mäntä on varmasti hyvä ratkaisu, mutta myös Proxin ja Vertexin männät ovat toimineet hyvin Hondan puolikkaassa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Peltilaatikko
Paikkakunta:
SavitaipaleCity
Liittynyt:
3.9.2006 15:12
Honda cr 250r -99

ViestiKirjoittanut Peltilaatikko » 25.3.2009 21:54

Nii tota pyttyyhä ei voi vissii porata yhtää? et sais ylikoko mäntii, ku tulis kaaliiks pinnottaa


entä onko noihin saatavilla uusia sylenterisarjoja?? minkä hintaisia ja onko linkkiä missä olis, googlettamalla en itse löytänyt
bonk
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.3.2009 15:28
Cr?

ViestiKirjoittanut bonk » 26.3.2009 15:39

Elikkäs tartteis vähän tietoa että kannattaako edes harkita vm. -95 125cr:ää?
Rahaa on rajallisesti ja olen tosissani kyseisessä harrastuksessa täysin noviisitasolla. Eli kyse on vain harrastuksesta ja mahdollisesti myöhemmin voisi sijoittaa suuremman summan jos ihan tosissaan innostuu lajista.
Lähinnä kiinnostaa että onko tollaisessa paljon eroa palkkirunkoiseen malliin 90-luvun loppupuolelta/2000-luvun alkupuolelta? Onko teho-/vääntöalueessa suuria eroja tai mahdollisesti ajettavuudessa muuten kun toi palkkirunkoinen kuitenkin on ilmeisesti jonkin verran kevyempi?

Sitten vähän offtopiccina että onko noissa merkeissä ja malleissa(lähinnä 125cc) suurempia eroja tuossa ikä- ja hintaluokassa? :roll:
DSM
Liittynyt:
15.3.2009 18:22

ViestiKirjoittanut DSM » 26.3.2009 16:41

bonk kirjoitti:Elikkäs tartteis vähän tietoa että kannattaako edes harkita vm. -95 125cr:ää?
Rahaa on rajallisesti ja olen tosissani kyseisessä harrastuksessa täysin noviisitasolla. Eli kyse on vain harrastuksesta ja mahdollisesti myöhemmin voisi sijoittaa suuremman summan jos ihan tosissaan innostuu lajista.
Lähinnä kiinnostaa että onko tollaisessa paljon eroa palkkirunkoiseen malliin 90-luvun loppupuolelta/2000-luvun alkupuolelta? Onko teho-/vääntöalueessa suuria eroja tai mahdollisesti ajettavuudessa muuten kun toi palkkirunkoinen kuitenkin on ilmeisesti jonkin verran kevyempi?

Sitten vähän offtopiccina että onko noissa merkeissä ja malleissa(lähinnä 125cc) suurempia eroja tuossa ikä- ja hintaluokassa? :roll:


Sen voin kokemuksesta sanoa, että hondan 125cc: ssä on parempi vääntöalue kuin kawasaki kx125. Muutenki tuo honda tuntui paremmalta ajaa.
bonk
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.3.2009 15:28

ViestiKirjoittanut bonk » 26.3.2009 17:55

Puhutko nyt tuon ikäluokan pyöristä?
...Käsittääkseni toi cr:n kone on pysynyt suurinpyörtein samanlaisena -02-vuosimalliin saakka? Korjatkaa jos olen väärässä?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 26.3.2009 20:59

Peltilaatikko kirjoitti:Nii tota pyttyyhä ei voi vissii porata yhtää? et sais ylikoko mäntii, ku tulis kaaliiks pinnottaa


entä onko noihin saatavilla uusia sylenterisarjoja?? minkä hintaisia ja onko linkkiä missä olis, googlettamalla en itse löytänyt


Pinnoitettu sylinteri ei ole porattavissa. Uusia sylinterejä saa Hondan varaosia myyvistä liikkeistä tai suoraan maahantuojalta.

Purkaamoista voi myös kysellä ehjiä sylinterejä esim. http://www.motomaster.fi/ tai http://www.suitzaman.fi

bonk:ille

90-luvun puolivälin Hondan piikit olivat aikakautensa parhaimpia pyöriä. Moottorit tosin niissä on ylätehoisia verrattuna uudempiin, eikä siten yhtä harrastelijaystävällisiä. Rakenteeltaan piikkisen Hondan koneet on pysynyt lähes muuttumattomina 89-99. Ensimmäisen sukupolven alumiinirungolla olevat Hondat olivat aika karmeita ajettavia (98-99). Mutta tuskin silläkään on mitään merkitystä aloittelijalle. Ennemminkin kannattaa panostaa pyörän kuntoon tuon ikäistä peliä hankittaessa, kuten jo aikaisemmin toisessa topicissa mainittiinkin.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
faidros
Liittynyt:
23.5.2005 9:49

ViestiKirjoittanut faidros » 26.3.2009 22:11

JM82 kirjoitti:

90-luvun puolivälin Hondan piikit olivat aikakautensa parhaimpia pyöriä. Moottorit tosin niissä on ylätehoisia verrattuna uudempiin, eikä siten yhtä harrastelijaystävällisiä. Rakenteeltaan piikkisen Hondan koneet on pysynyt lähes muuttumattomina 89-99. .



-89 piikkisen sylinteri poikkeaa varsin merkittävästi uudemmista (-90-99), siinä on vielä ATAC pakoaukonsäädin joka on oikeastaan enemmän pakoputken tilavuuden muunnin kuin varsinainen pakoaukonsäädin. Se ei myöskään ole vaihtokelpoinen uudenpien -90-99 HPP sylinterien kanssa.
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 28.3.2009 16:21

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/44541 elikkä 250cr valuttaa jäähdytinnestettä tuosta nuolen osoittamasta reiästä. Onko tuolta siipirattaan takaa menny joku stefa paskaks? nesteet ovat aivan puhtaat (ei öljyä). tuon siipirattaan varmaa saa vaan pulttipyssyllä auki?
tonzkaa
Liittynyt:
30.3.2007 17:20

ViestiKirjoittanut tonzkaa » 28.3.2009 17:47

Kyllä ite sain ainakin auki ihan hylsyllä ton, että ei välttämättä tarvii pulttipyssyä.
Juntunen
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
28.4.2007 22:32

ViestiKirjoittanut Juntunen » 30.3.2009 13:29

mankeli_ kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/393669/cat/44541 elikkä 250cr valuttaa jäähdytinnestettä tuosta nuolen osoittamasta reiästä. Onko tuolta siipirattaan takaa menny joku stefa paskaks? nesteet ovat aivan puhtaat (ei öljyä). tuon siipirattaan varmaa saa vaan pulttipyssyllä auki?

Itsellä meni sieltä takaa stefa ja puhalti vauhista jäähytinnesteet pihalle ja leikkasi kiinni. Oli kivaa. -92 125cc Cr kyseessä.
http://www.motot.net/galleria/57203 Kommenttia saa laittaa
Fifti.
Pyörä:
KTM SX 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
26.3.2008 12:16

ViestiKirjoittanut Fifti. » 13.4.2009 14:33

Onkohan nuo vähän vanhemmat CRF 250 kuinka pommeja että olisiko järkevää investoida? joku voisi vähän valaista hondan pikkunelareiden historiasta kiitos.
Baron
Pyörä:
F4i-03
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2004 19:50

ViestiKirjoittanut Baron » 13.4.2009 14:47

Nyt tarvitsisin pikaista infoa. Eli omasta vm.99 250cc ceeärrästä oli mennyt vaihderatas palasiksi alakerrasta. Kysymys kuuluukin että ovatko vuoden 99 ja vuoden 00 ceeärrän vaihteistot samanlaiset? Pitstopilla kun sattuisi olemaan sopivasti vuoden 00 vaihteisto.
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 13.4.2009 15:36

On. Tarkistin Clymerin oppaasta, joka käsittää CR250 vuosimallit 97-01.