Pattes798 kirjoitti:Mitä siellä oli oikein sitten puuhailtu/muutettu?
Eipä siellä mitään isompaa ole puuhailtu, mutta närästäviä ratkaisuja. Varmaan joku tykkää, ja uskoisin että mitä pienempi pyörä ja/tai vähemmän vauhtia niin ei huomaa mitään ongelmaa missään.
1) pattisuoraa "vastaan" ajettava suora minkä päässä on pöytähyppyri. Tuon pöydän lähtöhän on ihan viimisen päälle. Se on tehty todella hyvin. Omaan makuun hynde vois olla pidempi ja jyrkemmällä alamäellä, mut ei mennä siihen. Nyt on työstetty lähtöä vähän ryhtiin - ja se on taas A+. MUTTA. Mitä on tehty alamäelle? Ajettu "täyteen" pehmeää hiekkaa. Siinä on nyt niin loiva alamäki ettei se ole missään suhteessa siihen lähtöön. Lisäksi, vaikka ei ollut kovin märkää niin siinä näkyi sellasia "suonsilmiä" et hyvällä säkää kun sellaiseen tipahtaa niin ohjelma on taattu. Se alamäki menee röykille kun siihen tiputellaan korkealta ja noi suonsilmät vaan korostuu niissä sitten.
2) loiva oikea ennen step-uppia. Siinä oli aikasemmin ura sisällä ja valli ulkona. Se ura oli kyllä aika koluttu ja kivinen, mutta ajettava. Nyt tuo ulkovallin maa on työnnetty kaikki siihen sisäreunaan. Siinä on hiekkapattia + nyt se rata on niin rajusti ulospäin kallellaan ettei sieltä ulkoa oikein pysty ajamaankaan. Tai pystyy, ei ole varmaan kun 4 sekuntia hitaampi kun sieltä kiertää. Tämä voi ajan kanssa tästä vielä parantua, mutta jos tuosta ottaa tavan niin yli puolet radasta jää käyttämättä - ihan vaan lanauksen ansiosta.
3) siitä mistä mennään radalle, sen jälkeen pieni kinkama. Se oli jo aikasemmin vaikea kohta kun antoi pientä takapotkua ja siitä hypätään sinne jarrupatteihin. Mutta, pidin siitä rytmistä mikä siinä oli. Nyt sitäkin kinkamaa on korotettu. Omasta mielestä huonompi noin: tappaa rytmin ja "flown" millä sinne mutkaan aikasemmin ajettiin. Mä olisin henk.koht. vienyt sen ihan toiseen suuntaan: tehnyt siitä vielä enemmän "liitohyppyrin" kun se oli. Nyt se on melkein sellanen että ensin noustaan mäkeä kovaa, sitten hiljennetään siihen kinkamaan ja lopuksi kiihdytetään taas uudelleen kohti kurvia.
4) ...ja tuon kinkaman jälkeen oleva vasen, sitten se pieni hyppyri siinä lyhyellä suoralla ennen kun tiputetaan sinne oikealle alas - siihenkin lyöty tuplat korkeutta. Toi aiheuttaa vaan sen että se vasen (ja pieni suoran pätkä) menee nopeasti huonoon kuntoon.
Harmittaa aina kun tehdään jotain eikä välttämättä tiedetä tai mietitä sen tarkemmin muutosten vaikutusta. Ihan vaan että erilaisilla ratkaisulla pystytään vaikuttamaan ihan suoraan siihen et miten rata kuluu ja kuinka paljon sitä pitää sitten tulevaisuudessa duunata.
villa pipo kirjoitti:kokemäki on todella rajus kunnos(ei lanattu koko kesänä) jos haluu kunnon hiekka patti reenii.
Olikohan se heinäkuun loppua kun tuolla tuli käytyä. Olihan se, kokemus. En muistanut et siinä suoralla ennen sitä "varikkopöytää" oli sellanen kaksari... eiku siinä olikin vaan 2 niin isoa pattia mitkä pysty hienosti tuplaamaan.