Yamaha YZ Topic

Andy Joku
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
26.11.2006 17:47

ViestiKirjoittanut Andy Joku » 17.3.2008 22:43

Jos jollakin on tarvetta piikkisen YZ:an läpille, niin pistäkää YV:tä. Hyllyssä olis tarpeettomat. Kysyn foorumilta ensin ettei tarttis tehä ilmoitusta noin pienestä.
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 21.3.2008 20:17

Heips!

Tuossa viimekesänä ostin tuollasen yz 80 -89vm. niin nyt tuossa ajeltuani huomasin että etupää oli painunu aivan alas. Koitin niistä ilmaventtiileistä painaa että onko painetta -> ei ollu nimeksikään ja sieltä tuli samassa vähän öljyä. Että mikähän mahtaa olla? Onko vain ilman paineista kyse, vai onko tullu joku suurempi vahinko? Ja nyt sitä etupäätä ei taho saaha millään alas... Öljyä ei näy missään, että ei pitäs hirveesti vuotaakkaan...
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 21.3.2008 20:45

Jouset sen etupään pitää oikealla tasolla. Jos jumittaa tolleen niin oisko putket jotenkin vinossa (esim. kiinnityksissään).
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 21.3.2008 20:46

kummeli II kirjoitti:Heips!

Tuossa viimekesänä ostin tuollasen yz 80 -89vm. niin nyt tuossa ajeltuani huomasin että etupää oli painunu aivan alas. Koitin niistä ilmaventtiileistä painaa että onko painetta -> ei ollu nimeksikään ja sieltä tuli samassa vähän öljyä. Että mikähän mahtaa olla? Onko vain ilman paineista kyse, vai onko tullu joku suurempi vahinko? Ja nyt sitä etupäätä ei taho saaha millään alas... Öljyä ei näy missään, että ei pitäs hirveesti vuotaakkaan...

Ota keula auki. Jousi poikki tai vastaavaa.
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 21.3.2008 21:26

no itseasiassa, aukasin tuossa sen sieltä yläpäästä ne mutterit joissa on myös ne venttiilit. Etupyörä oli melkeen lokarissa kiinni ja sieltähän ponkas peltiputki ja samassa se mutteri niin lujaa sen jousen avulla että lenti katon kautta 10m päähän. Ei varmaan sattuis vastaavaa jos erupumput ois normaalissa asennossa? Jousi näytti kyllä ehjältä, mutta toista puolta en viittiny aukasta ku aattelin että pitäs saaha se keula alas ensin...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 21.3.2008 21:48

pitäskö ottaa etupyörä eka pois et näkee kumpi pumppu jää kasaan?
ranne putos..
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 21.3.2008 22:42

Aattelin samaa... Voikos tuolle ite tehä sitten mitään, vai tartteko esim. jousipuristimen tms. että saa takas kasaan vai? Johtuuko tuo sitten siitä että se jousi on poikki vai voiko johtua myös jostain muusta? Joutuuko sen toisenkin puolen jousen vaihtamaan, jos se siitä on kiinni? Että niinkun tasapainon vuoks tai jotain?
-pRoXI-
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
7.10.2005 14:21

ViestiKirjoittanut -pRoXI- » 21.3.2008 23:15

MkS kirjoitti:
-pRoXI- kirjoitti:nyt ois tarve yamaha yz 250 -88 virtapään ja cdi- yksikön vastusarvoille, ku kipinä häviää, aina kun vähä lämmittää konetta ja antaa vähä enemmän kaasua.sis aina sillo ku tehoaluelle pitäs päästä..puola on ehjä ku oon toisella koittanu. kuka osaa vastata vai osaako???



Kokeile haravan kanssa ettiä jos se on tippunut johonkin?


haista sinä mursu pitkä paska!
Dobermannin kanssa Datsunin takapenkillä.... TÄ?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 22.3.2008 13:40

kummeli II kirjoitti:Aattelin samaa... Voikos tuolle ite tehä sitten mitään, vai tartteko esim. jousipuristimen tms. että saa takas kasaan vai? Johtuuko tuo sitten siitä että se jousi on poikki vai voiko johtua myös jostain muusta? Joutuuko sen toisenkin puolen jousen vaihtamaan, jos se siitä on kiinni? Että niinkun tasapainon vuoks tai jotain?
Ei tarvi mitään puristimia,syytä en osaa tuohon sanoa mutta jotainhan siellä on pakko olla solmussa kun on kiinni leikannu.Putket irti pyörästä ja tutkimaan
ranne putos..
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 22.3.2008 15:06

No nyt on putket irti. Toinen, kuljettajasta päin katsottuna vasen putki, piti sisällään vaseliinin paksuista ja rakeista mömmöä, tuli sieltä myös valkosta öljyä ja vettä. :D Mutta sitten se oikeanpuolimmainen joka jäi ylös kun otin renkaan poies, niin siellä oli ihan suht hyvännäköistä ruiskeaa öljyä, mutta oli myös kaikennäköstä töhnää kuten edellisessä. Mutta ongelmana on että tuossa likaisemmassa puolessa on huono stefa, jätti öljyä sisemmän putken pintaan. Joten se stefa pitäs saada siitä pois. Että mitenkäs ootte niitä ottanu? Ei tuntunu oikeen helpolla lähtevän, vaikka vähän kovempaakin yritti. Varmaan ois hyvä ottaa siitä toisestakin pois, sais putsattua ne putket oikeen hyvin sisältäkin ennenku pistää uudet oilit sisään. Ja se putki joka jäi ylös, palautu sitten jossain vaiheessa normaaliks, ja jouset oli ehjät ja kaikki näytti hyvältä siihen asti mihin pystyin niitä purkamaan. En tiiä mikä siinä sitten oli. Johtuko vain öljyn likasuudesta?
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 22.3.2008 15:46

Weepeen keulassa ainakin lukkorengas siinä pölysuojan alla,kato onko siinä
ranne putos..
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 22.3.2008 17:13

Siis joo, kyllä siinä se on ja on myös otettu pois, mutta ite stefa ei tunnu hevillä lähtevän, eikä myöskään muilla musiikin lajeilla... hehe
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 22.3.2008 17:16

Ne voi olla aivan tautisen jumissa, varsinkin kun kuvauksesi perusteella iskareita ei ole huollettu ikinä. Omassa KTM:ssä oli tosi tiukassa, repäisin putket lopulta irti toisistaan raa'alla voimalla.
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 22.3.2008 17:39

Joo tota mää kans mietin, että ainakaan räjäytyskuvissa ei näy mitään erikoista mikä menis rikki jos ne väkiste vetäis vaan erilleen... Mitenkäs jos ottaa ton paremmanki irti putsauksen vuoksi, niin saako sen takasikkin niin että se pitää nesteet sisällään? Vai pitääkö ostaa uus siihenki? Eipä ne taida hirveitä maksaakkaan mutta kumminki... Ja mitenkäs ne laitetaan paikalleen sitte? Onko jotakin huomioitavaa, vaiko ihan vaan survotaan sinne niinku on otettu poiskin?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 22.3.2008 19:05

En ole mikään iskariguru, mutta nykyisissä iskareissa ei käsittääkseni missään tarvitse ottaa putkia irti toisistaan huoltoa varten (paitsi tietysti stefojen vaihtoa), mutta sisuskalut pitää kyllä irroittaa, eli sieltä pohjasta proppu irti joko pulttipyssyllä tai sitten erikoistyökalulla iskarin sisuskaluja paikallaan pitäen ja normaalilla vääntimellä proppu irrottaen.