motocrossman125 kirjoitti:Olen etsinyt uutta pyörää vähän aikaa olin jo sillä kannalla että ostan piikin tai 150cceen.Olen aiemmin ajanut kawasaki kxsällä.Olin jo ostamassa piikkiä.Kun katoin kaikenlaista infoa netistä niin huomasin että 2006 vuojen yamaha yz 250f painaa VAIN 92 kiloa.Eli voisiko joku kerrata miksi se piikki olis parempi näin kasikymppisen jälkeen?
välzy kirjoitti:motocrossman125 kirjoitti:Olen etsinyt uutta pyörää vähän aikaa olin jo sillä kannalla että ostan piikin tai 150cceen.Olen aiemmin ajanut kawasaki kxsällä.Olin jo ostamassa piikkiä.Kun katoin kaikenlaista infoa netistä niin huomasin että 2006 vuojen yamaha yz 250f painaa VAIN 92 kiloa.Eli voisiko joku kerrata miksi se piikki olis parempi näin kasikymppisen jälkeen?
tuo yamahan paino on ihan löpötietoa niinkuin tossa yllä mainittiikin.
Piikki on siksi alkuun erittäin tärkeä koska sillä opitaan ajamaan kovaa ja oikealla kierrosalueella, piikkiä vaan on pakko ajaa kaasu pohjassa/oikealla kierrosalueella että se kulkisi johonkin, sen takia sitä suositellaan alkuun.
Jos ostat suoraan nelarin saattaa ajamisesta tulla sellaista että ajelet vain yhellä tai kahella vaihteella rataa läpi, mutta eihän siinä mitää jos tarkoitus on vaan harrastella ja huvikseen ajella.
mutta itse en ostelisi noita vanhempia nelareita. saat samalla hinnalla paljon uudemman kakstahdin.
motocrossman125 kirjoitti:
No tuli se sieltä!
Joo jos se paino on ihan höpöä niin en edes mieti.Olis kyl budjetti riittäny uuteen ktm sx-f250 .
Vielä piikistä että mikä merkki olisi semmonen ettei ihan kaasu pohjas pitäs kaahata.Onko joku tietty merkki missä olis laajempi tehoalue.Itel on tällä hetkellä kawasaki kx 80 ja siitä on varmaan tullu jo tavas ajaa kaasu pohjas
lerppa kirjoitti:http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/marko-leponiemi-loukkaantui-ja-vaihtaa-pyoramerkkia-20100712/ siinä yksi näkökanta pikkunelariin ja varmasti on ainakin perushuollot tehty niinkuin kuuluu
öräwä kirjoitti:välzy kirjoitti:Kotarissa myös paremmat iskarit.
Missä mielessä paremmat ?
Kyllähän se käy aikalailla lompsan päälle jos uuden pyörän ostat ja pari täystuhoa tulee puoleen vuoteen.YZi kirjoitti:lerppa kirjoitti:http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/marko-leponiemi-loukkaantui-ja-vaihtaa-pyoramerkkia-20100712/ siinä yksi näkökanta pikkunelariin ja varmasti on ainakin perushuollot tehty niinkuin kuuluu
No joo, nää nyt on niitä... Ihan saman stoorin vois kertoo jostain piikistäkin, et en kauheesti antais vaikuttaa oman pyörän valintaan.
välzy kirjoitti:öräwä kirjoitti:välzy kirjoitti:Kotarissa myös paremmat iskarit.
Missä mielessä paremmat ?
enemmän säätö mahdollisuuksia verrattuna noihin ainakin vähän vanhempiin japsipyöriin, myöskin iskarit ovat paljon pintaherkemmät, mikä tuppaa ainakin aina itellä ollut japsipyörissä ongelmana eli iskarit ovat vakiona pinnasta kovat.
tuo takaiskarin linkuttomuus on taas kaksipiippuinen juttu, osa tykkää osa ei.
motocrossman125 kirjoitti:
Onhan niistä kotarin iskareista aina moni mieltä.Itse en tiedä edes mitä linkuttomuus meinaa onko se sitten huono juttu?Miten se vaikutaa ajamiseen?Miten se linkuttomus toimii?:D
välzy kirjoitti:motocrossman125 kirjoitti:
Onhan niistä kotarin iskareista aina moni mieltä.Itse en tiedä edes mitä linkuttomuus meinaa onko se sitten huono juttu?Miten se vaikutaa ajamiseen?Miten se linkuttomus toimii?:D
ei välttämättä huono juttu, riippuu kuskin tottumuksista, makuasia.
Linkut ovat iskarin alapäädyssä, kotarin kakstahdeissa ja kaikissa nelareissa paitsi noissa uusissa 2011 vuoden pyörissä tulee iskari suoraan pultilla takahaarukkaan kiinni eikä mitään linkustoja löydy.
Linkuilla on mahdollista saada perästä enemmän tai vähemmän progressiivinen. myöskin joustovaraan pystytään vaikuttamaan näillä.
btw pääsin ite tänään ajamaan sitä kotarin uutta 350 nelaria, ite ainakin ihastuin heti, kevyt ajaa ja viedä kurviin, niinkuin kakspuolikaskin nelari mutta jerkkua on vaan enemmän ja perä seuraa paremmin radan pintaa, tämäkin voi tosin johtua siis säädöistä.
Ja omasta mielestä paljon parempi tuo kotarin uusi linkkujousitus verrattuna siihen vanhaan systeemiin, perä jotenkin paljon ryhdikkäämpi.