Talvisäädöt

brodp
Liittynyt:
15.1.2004 20:06

ViestiKirjoittanut brodp » 17.12.2004 22:03

Neulaa kannattaa myös nostaa
Freddie Fly
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
7.10.2003 19:58

ViestiKirjoittanut Freddie Fly » 18.12.2004 9:17

Joo niin täytyy, sen mä oon jo kerinny tekemään.
Dead warrior
Paikkakunta:
Padasjoki
Liittynyt:
1.9.2004 17:31

ViestiKirjoittanut Dead warrior » 18.12.2004 13:40

Dumble kirjoitti:Mitkäs on muuten KX 125 '99:sen Keihinin vakiosuuttimet? Eikös se ny oo 38mm vai 39mm. En tiiä onko tuohon vaihdettu suuttimia nii haluaisin tietää vakiosuuttimien koot ja ehkä vaikka neulan vakioasennon ja tarkistaa onko niitä säädelty rikkaammalle ennenku lähen ajelee.


mua kiinnostais kanssa noi kawan vakiosuuttikien koko.. jos kukaan ei suoraa tiedä ni heittäkää joku linkki semmoselle sivulle mistä vois löytyä.. ei huvittais ruveta taas kaasaria purkamaan..
Silent Scream
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 18.12.2004 13:44

Heh, mä heitän sulle linkin semmoselle sivulle, josta tieto löytyy.
www.sumeko.fi
Ole hyvä. Sieltä löytyy _kaikki_ tieto kawasakien suuttimista.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
esa-masa
Liittynyt:
26.9.2005 15:35
KAWASAKI KX 250 VM.02

ViestiKirjoittanut esa-masa » 5.10.2005 15:54

onko kenelläkään kokemusta Kawasaki kx 250 vm.02 talvi säädöistä?? ois kiva saada ite selville ku tänä kesänä laitoin kyseisen pyörän itselleni.
Tobo
Liittynyt:
5.7.2005 23:06
e

ViestiKirjoittanut Tobo » 6.10.2005 14:25

Entä toimiiko nuo röpöttämättä ja booaamatta eli moitteettomasti talvella jos ajaa välillä crossilla esim jäällä vai kannattaako noita suuttimia ruveta ostamaan (en edes tiedä saako pyörääni enää). En muutenkaan ole ihan haka kaasarin säätämisessä (olen pelkästään säätänyt mopoa mikä on helppoa).

Lisäys: Eli ajelisin korkeintaan 20h talvella noin +5- -10 asteessa. En paljoa jäällä vaan enimmäkseen metsäteillä. Riittääkö esim neulan nosto kun on laihimmalla nytten ja toimii moitteettomasti. Kaasutin on Dellorto 38mm pääsuutin 188 ja se putki pääsuuttimen juuressa 270 ja tyhjäkäyntisuutin 50.

Onko tietoa mistä noita saa?
Viimeksi muokannut Tobo päivämäärä 6.10.2005 20:14, muokattu yhteensä 1 kerran
jupe_e
Liittynyt:
7.12.2004 18:34
Re: e

ViestiKirjoittanut jupe_e » 6.10.2005 15:52

Tobo kirjoitti:Entä toimiiko nuo röpöttämättä ja booaamatta eli moitteettomasti talvella jos ajaa välillä crossilla esim jäällä vai kannattaako noita suuttimia ruveta ostamaan (en edes tiedä saako pyörääni enää). En muutenkaan ole ihan haka kaasarin säätämisessä (olen pelkästään säätänyt mopoa mikä on helppoa).

Ehdottomasti kauppaan suuttimia hakemaan... Jos kaasarina Mikuni tai Keihin, ni eiköhän suuttimia löydy. Aluks ainaki pykälää tai kahta isompi tyhjäkäyntisuutin, neulaa pykälän verran ylöspäin ja pääsuutin reilusti isompi (aluks vaikka 5 pykälää). Ja pääsuuttimia sit reilusti, koska ei kukaan voi sanoo suoraan millä toi pyöräs toimii. Keli myös huomioitava suuttimen koossa, eli ei yhdellä suuttimella voi koko talvea ajaa...
Tobo
Liittynyt:
5.7.2005 23:06
hei

ViestiKirjoittanut Tobo » 7.10.2005 14:12

Miten noi muuten toimii kesäsäädöillä talvella? Röpöttää/booaa?
MXer
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
12.3.2002 18:46

ViestiKirjoittanut MXer » 7.10.2005 14:23

Hyvällä tuurilla käy niin laihalla, että leikkaa kiinni. Kokeile vaan onnea, kun et kerran näytä jaksavan käydä ostamassa niitä suuttimia.
tonikoli.com
suomursu
Liittynyt:
2.12.2004 0:51

ViestiKirjoittanut suomursu » 7.10.2005 14:24

Talvella se seos menee laihemmalle, koska ilman on kylmänä tiiviimpää. Laihalla moottori hyytyy kun avaat kaasua enemmän/nopeammin ja leikkaa kiinni. Liian rikaalla ajaminen maksaa tulpan ja laihalla koko moottorin...
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!
Tobo
Liittynyt:
5.7.2005 23:06
No

ViestiKirjoittanut Tobo » 7.10.2005 21:21

Kiitti paljon neuvoista. Pitää sitten ostaa niitä suuttimia. Onko muuta oleellista säätöä talveksi?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.10.2005 22:58

Peitä toinen syyläri sitten kun tulee pakkaset, jos lumi pöllyää niin suojaa kaasari solumuovilla, laita desi tenua kymmeneen litraan bensaa. Eiköhän ne siinä ollu.
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 8.10.2005 0:52

Tyhjäkäyntisuutinta olisi kuulemma kanssa hyvä vaihtaa muutama koko isompaan, Itse en tätä viime talvena tehnyt eikä leikannut kiinni. Nyt varmaan sen teen ettei vaan leikkaa kiinni, viime talvena en tiennyt, että sitäkin pitäisi vaihtaa :P.
kura
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
20.1.2004 19:49

ViestiKirjoittanut kura » 8.10.2005 10:37

talvicrossiin ja enduroon ei tarvi välttämättä vaihtaa tyhjäkäyntiä, ellet sitten ihan hulluilla pakkasilla aja. tota tyhjäkäyntisuuttimen isontamista
kannattaa aina vähän kelin mukaan kanssa kattoa. ite oon talvicrossissa
käyttäny 3nro isompaa tyhjäkäyntisuutinta ja kelin mukaan sitten kattonu ton pääsuuttimen.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 8.10.2005 22:15

MXer kirjoitti:Hyvällä tuurilla käy niin laihalla, että leikkaa kiinni. Kokeile vaan onnea, kun et kerran näytä jaksavan käydä ostamassa niitä suuttimia.
Minullapa ei leikannut kiinni kun ajoin piikkisellä cr talvella ja oli vakio säädöt. Se kone röpöttää ja booa kun ajaa isolla seoksella ja saa pitää kaasu täysillä että ei booais.