villeke kirjoitti:AllTerrain kirjoitti:Ei muutaku hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Ja tervetuloa mahtavan harrastuksen pariin!
Olipa ehdoton päivän piristys
Tosiaan viikko sitten kirjotin vanhasta kx:stä vikoineen, mutta olikin vasta alkusoittoa. Siihen liittyen kyselisin että voiko putkitetun sylinterin aina porata?? Täältä netistä sellaista käsitystä saanu...
Kun siis, irrotin ja availin moottorin jotta näkis mitä kaikkea pakosäätimeen tarvitsee. Kone muuten myyjän mukaan piti olla "porattu" 3v/20 h sitten, ja ammattimies tehny kaiken, sen jälkeen ajanu alle mopoikänen poika muutaman kerran. Noh, ensimmäisenä löytyi mäntä väärin päin, viivaa ympäri pyttyä, kunnon ura pakoaukon alla (m-renkaan sauman kohta), kangen alapään laakerissa väljää niin että lotisee.
Just just, haluttu vain päästä kiertopalkinnosta eroon. siks noi selitykset. Tossa kunnossa noi kaikki 80-luvun pelit alkaa olla. Vikaa riittää. Pyörät tehtiin/tehdään muutaman vuoden käyttöikää ajatellen, ei niitä ole vuosikymmenten käyttöön suunniteltu.
Pytty näyttäis olevan putkitettu ja voi porata, siis niin noin 3-4 kertaa, niin kauan kuin putkessa on varaa ja mäntiä on saatavissa. Varmista putkitusasia magneetilla, alkuperäiseen nicasil-pinnoitteeseen ei magneetti tartu, rautaiseen putkeen kylläkin.
Tuolla näyttäis olevan -86 Kx:n keula 60e ja -88 Kx keula lähtee satasella.
http://www.purkuosat.net/Paljon on remppaa tiedossa, jos tuosta hyvän aiot saada. Missä kunnossa kytkin on, kawan kytkinkruunut eivät olleet niitä kestävimpiä?