4T vs. 2T

kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 17.4.2009 19:51

Yamaha Poika kirjoitti:4-Tahti on vaan parempi matka ajossa. Muuten 2-Tahti jyrää.


Matka ajossa sahataan yleensä tasakaasulla. On aivan s***anan sama montako tahtia jalkojen välissä hakkaa.Tosin jotkut nelarit ovat sellaisia täristimiä että siirtymät on melko epämiellyttäviä
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 17.4.2009 22:08

olen siirtynyt koko ajan pienempiin kuutioihin. aloitin harrastuksen vuonna 2000 500cc 2-t hondalla ja tällä hetkellä tallista löytyy kaksi 125cc ja yksi 250cc kaksi tahtinen. välissä on ollut 450 ja 250 nelari. kaikista oon tykännyt. tehoiltaan 250 nelari on paras, mutta minun käytössä se stumppaili todella herkästi. laite oli sx-f. ajan kesäisin enduroa ja talvisin jäärataa. nyt jääratakauden jälkeen voin sanoa että 125 on kivoin ajaa. ei ehkä nopein, mutta nopeita kierroksia jaksaa ajaa useamman putkeen kuin 450 4-t tai 250 2-t. eli minun käytössä 125 on paras vaihtoehto. oon läski ja hengästyn helposti. tehoa on kaikissa (125-530cc) vähintäänkin tarpeeksi, mutta 250 nelari on tehojen käytettävyydeltään paras. piikki taasen on kevein ajaa eikä kädet väsy repimisestä. minun 250 2-t ovat aina kestäneet lähes ikuisuuden moottorin osalta. jos ei halua korjailla niin 250/500 (300:sta ei kokemusta) 2-t on paras, tehojen puolesta 250 4-t on käytettävin ja piikki on kevein ajaa... oisko loppujen lopuksi 200 2-t paras. mene ja tiedä.
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 18.4.2009 1:25

Mun mielestä riippuu myös vähä missä ajaa, esim pehmeel hiekal kunnon patikos mulle ainaki piikki oli rasittavampi, sai ajaa aika aggrella jos meinas saada aikaseks, isol lekal kuitenki nii paljo enempi voimaa reservissä että keulan sai vedettyy keveeks ihan yhelläki ranteella.. :D
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 18.4.2009 23:01

Hohhoijaa sainpas kotkankin tänään kotiin vaihteeks.. Lähtee se vaan niin paljon paremmin kun 500-2t :D
pöykö
Pyörä:
Ktm sk-f 525
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
14.3.2008 1:18

ViestiKirjoittanut pöykö » 4.5.2009 2:46

kylllähän se tuo nelari on kivempi aiaa ko joka aluella vääntöjä tasasesti toisin sitte ku tuossa 250 nelarissa,kaverilla oli kaikki tehot ja väännöt yläkiekoilla crf puolikkaassa nelarissa ennen jyrkemmän nokka-akselin vaihtoa. Mutta itellä ainakin kyrsii tuossa nelarissa sitten se että kun siitä joku hajoaa niin se on nii pirun kallis korjata,vaihtoa kyllä suunnittelin 09 250 kakstahti kotariin ko ajo menny enemmän tonne rampin suuntaan,ei taia muut merkit enää tehä ku nelareita? :D
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 4.5.2009 7:04

Joo ainoastaan KTM,TM,GasGas, Suzuki, Yamaha ja Husse tekee 2-tahtisii;)
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 4.5.2009 16:38

Jampilla tais olla tän vuoden 2t mallit viimesiä mitä teki.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 5.5.2009 10:12

Onko kukaan kokeillut uusia husseja? Lähinnä tuo 300 wr kiinnostaisi tietää, mimmoinen peli verraten vaikka kotariin.
R0nX
Pyörä:
Suzuki RGF, Honda CR 500, Honda CRF 450, Suzuki PV
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.1.2009 9:29

ViestiKirjoittanut R0nX » 14.5.2009 14:57

onko kellään kokemuksia -05 crf 450 ? Olikos tässä kanssa venat ongelmana? Vaihto teräksisiin. Koska en itse ole vielä päässy kokeilemaan koska ei käynnistynyt ilmeisesti kusin koko käynnistyksen.. Olisi kannattanut se ohjekirja lukasta tietty enne.. tottunut polkemaan 2 tahtisia käyntiin. Tarkistimpa tulpan nii ihan mustahan se oli ja kerran se vaan lupas ja meinas käynnistyy mutta tukehtu sitten.. muutaman tunnin sitä yritin saada käyntii, ainoastaa räjähteli putkessa muttei käynnistynyt.. Toivottavasti vika on sitten tulpassa eikä sytytyksen ajoituksessa tjsp... Joku varmaan nauraa miten idiootti olin että en saanut yhtä nelaria käyntiin koska käynnistin sitä aluksi 2-tahti tyyliin :nolo: .. no tulipahan sekin sitten opittua kantapään kautta... Mutta mukavan pieni tuo crf on tuoho möhkö CeeÄrrään verrattuna :)
Ostetaan JollyMoto tehari Suzuki RGF:ffään laittakaa yv jos ootte luopumassa jostain syystä :D
Dirt
Pyörä:
250f
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.9.2004 16:53

ViestiKirjoittanut Dirt » 14.5.2009 16:26

Oma 450 lähti hyvin käyntiin niin että 2-3 kertaa kaasun avaus ja kunnon polkasu (tai pari) ryyppy päällä. Jos ei lähe ja paukkuu putkessa niin kato venttiilinvälykset.
Näin on
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 14.5.2009 17:18

R0nX kirjoitti:päläpälä

Pistä ryyppy päälle, kerran tai kaks kaasua sit tyhjät pois ja näpäkkä potku. VOLA!
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 14.5.2009 18:25

Jos onnistuit kastelee sen tulpan, ni ota pois ja polta bensa pois jollain sytkäriä vähä järeemmällä vehkeellä. Samal tulppa lämpenee ja lähtee yleensä huomattavasti herkemmin käyntiin.
R0nX
Pyörä:
Suzuki RGF, Honda CR 500, Honda CRF 450, Suzuki PV
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.1.2009 9:29

ViestiKirjoittanut R0nX » 15.5.2009 9:05

kokeillin kyllä nuo kaikkki jotka mainitsitte.. ei toivoa.. olisikohan mahdollista että kuljetuksen aikana olisi venoille sattunut jotain? Aika epätodennäköiseltä kuulostaa... Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut.. Nooh kokeilen vielä uudella tulpalla jos ei sitten vieläkään nii tarkistanpa sitte venat. Kiitoksia vinkeistä! (=
Ostetaan JollyMoto tehari Suzuki RGF:ffään laittakaa yv jos ootte luopumassa jostain syystä :D
Dirt
Pyörä:
250f
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.9.2004 16:53

ViestiKirjoittanut Dirt » 15.5.2009 17:13

R0nX kirjoitti:Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut..
Hondan venat menee usein niin että edellisellä ajokerralla toimii ainakin lähes täysin, mutta seuraavan kerran kun koittaa käyntiin niin ei sitten millään! ;) Toivottavasti saat toimimaan.
Näin on
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 15.5.2009 17:19

Dirt kirjoitti:
R0nX kirjoitti:Kyllä se oli 3 päivää sitten vielä tutulla toiminut..
Hondan venat menee usein niin että edellisellä ajokerralla toimii ainakin lähes täysin, mutta seuraavan kerran kun koittaa käyntiin niin ei sitten millään! ;) Toivottavasti saat toimimaan.


Kaverin honda crf450r toimii ainakin ihan hyvin. Säätää venat 30-40h välein.