Suzuki RM-Z

niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 9.9.2013 22:21

No tuli jo tyrkättyä suzuki vaihdossa kotarin pikkunelariin ja heti tuli vakaampaa menoa. ;)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.9.2013 0:09

Hahaha :DD Toihan on kyllä kaikista yksinkertasin ratkasu! :) Offtopic: Onkos täällä foorumilla paljonkin säännöllisiä Kaanaan kävijöitä?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut jot » 10.9.2013 10:47

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:No tuli jo tyrkättyä suzuki vaihdossa kotarin pikkunelariin ja heti tuli vakaampaa menoa. ;)


:lol: tein saman vaihdon isosta crffästä keväällä. Vakaus ei niinkään ollut ongelma vaan mutkat. Tarvi olla varsinkin kovalla alustalla alusta säädetty just eikä melkein että pysy urassa.
RaceServiceMX
Liittynyt:
8.11.2011 16:48
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut RaceServiceMX » 30.9.2013 16:14

Bike of the day. 2008 RMz 250 2008

http://www.vitalmx.com/
Motocross huollot ja viritykset. RacePaint designs kypärämaalaukset.
www.raceservice.fi
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 30.9.2013 21:47

Moro, -09 pikkunelarissa hypyn jälkeen neloselta kolmoselle vaihtaessa (kytkimen kanssa) "sakkas", luulin jotain menneen ketjun väliin mut mitään ei löytynyt :(
lopputulos vaihdevipu jumissa ja vetoakseli ei pyöri. Kestihän se 45h edellisestä rempasta (kokonaistunnit 115h), jossa laitettiin vaihteistoon laakerit ja 3. ja 4. vaihteen rattaat, moottorin puolelle kaikki. Veikkauksia/kokemusperäistä tietoa mitä löytyy kunhan kerkeän halkaista motin? :(
Raimo Kuski
Liittynyt:
24.10.2008 12:17
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Raimo Kuski » 1.10.2013 12:25

Vaihdoitko rempassa vaihteensiirtäjät? Vaihdoitko rattaat molemmille akseleille?
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 1.10.2013 12:35

Rattaat molemmille akseleille mut siirtäjät alkuperäiset :roll: (nyt 115h)
Raimo Kuski
Liittynyt:
24.10.2008 12:17
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Raimo Kuski » 1.10.2013 15:12

rescue73 kirjoitti:Rattaat molemmille akseleille mut siirtäjät alkuperäiset :roll: (nyt 115h)


Tarkemmin kun ajattelee niin väljät siirtäjät ei kyllä pitäis laatikkoa jumittaa. No, avaamallahan se selviää.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 1.10.2013 16:27

Villi veikkaus että vaihteen siirtäjän lukituslevyn pulttipyörinyt auki ja mennyt poljin akselin väliin. Todella vaikea selittää mutta kytkinpuolen lohko auki niin pitäisi heti näkyä.
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 1.10.2013 17:34

Juu, tämä jälkimmäinen vaihtoehto kävi tapahtuman jälkeen heti mielessä, mut ku mää laitoin lukitteen kanssa "hysteeristä" tarkkuutta noudattaen vaihderummun päätyssä olevan "kellon" ja koko vaihteensiirtohässäkän ruuvit kiinni :x
>noh, mielenkiintoista purkaa ja pelätä varaosalista pituutta :eek:
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 3.10.2013 0:26

Iltaa, vika löyty, 5th rattaasta yksi kolmesta kytkentäkäpälästä irti, ollut siirtäjähaarukan välissä, syönyt siirtäjät pilalle, vaihderummussa myös sanomista, vaihtoon siirtäjät 3kpl, rattaita 4-5kpl, nippu sokkia ja mahd. 45h ajettu mäntä jos mittaukset osoittaa tarpeelliseksi vai kuulostaako hullulta toi männän vaihto? Hintaahan kertyy näille osille tiivisteineen :x
JarLus
Liittynyt:
3.5.2010 8:55
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut JarLus » 9.10.2013 20:57

Kertokaas nyt tyhmälle et saako tollaseen 450cc 2008 rassiin tehtyä jollain konstilla ruiskuun/muuhun systeemeihin säätöjä jollain elektronisella laitteella? Kun ajelin ensin kaverin samanlaisella pyörällä ja sittemmin ostin oman vastaavan vehkeen, mutta jotenkin omasta pyörästä tuntuu olevan alavääntö kadoksissa. Kaverin pyörä tuntuu "normaalimmalta" isolta nelarilta kun omasta tulee mieleen 2t pyörä mikä tarvitsee niitä kierroksia koneeseen. Mikähän ton vois aiheuttaa? Pyörässä pitäis olla alle kymmenen tuntia ajettu kone, minkä siis on tehnyt alan ammattilainen, eli ennemmin hakisin vikaa juuri jostain säädöistä tai muusta?
(markus)
Liittynyt:
5.11.2010 22:50
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut (markus) » 19.10.2013 20:18

Bream kirjoitti:Otappa aikasi ja lue tämä kolmen sivun keskustelu Suzukin ja Kawan perusongelmasta: http://www.thumpertalk.com/topic/169140-cam-timing-on-2005-rmz250/

Sinänsä mielenkiintoinen, että eivät ole minkäänlaista kiilaa tai muuta kiinnitystä laittaneet nokka-akselin rattaalle. Lämmetessä tämä saattaa liikahtaa ja aiheuttaa ongelmia/totalitäärisen katastrofin.

Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että ostaessa käytetyn pyörän. Olisi hyvä purkaa se ihan totaalisti osiin moottoria myöten välittömästi ja katsoa läpi, että siellä ei ole mitään ihme virityksiä. Samointein kun teet sen niin voit ehkä saada vielä jotain oikeutta itsellesi. Itse ostin oman nykysen pyöräni vielä lumien ollessa maassa ja kevään ollessa aikasessa vaiheessa, pihalla koekäytössä pyörä toimi ihan loistavasti.

Parin ensimmäisen ajopäivän jälkeen hävisi tehot, selvisi että pakoputki oli paikattu pellin palasella ja isketty päälle pakoputken suoja pitämään se paikallaan/peittämään. Palanen kun suli, vastapaine putkesta hävisi ja mopo menetti tehot. Noh, vastaus firmasta oli että olet itse hajottanut sen ja koitat saada vain meidät maksamaan. Tämä viel meni, ihan ok. Ennen ostoa vakuutteli firman ukko et huollettu on jne. My ääs! Kone oli kasattu väärin, kampuran säätö oli tehty väärinpäin ja aiheutti alakerrassa pienen kiinnileikkaamisen ja lohkojen halkeamisen. Tästä asiasta yhteyttä ottaessani firmaan sanottiin vain suoraan, että ota lakimieheen yhteyttä ja voit kokeilla tuuriasi, mutta luultavasti tulee halvemmaksi, että ostat uuden moottorin. Luonnollisesti tässä vaiheessa aloin tekemään perustavaa tutkimusta ja selvisi, että iskareita ei oltu huollettu aikoihin, koneen tiivisteet oli yhtä vaille ihan kappaleina, kytkin aivan loppu jne. Todellisuus kyseisen yrityksen täydestä huollosta oli kaataa tankkiin hieman bensaa, vaihtaa ketjut ja jynssätä pyörä silikoonilla niin että ei satulassakaan pysynyt. :| Käsiin piti hankkia workshopmanualit, käytetty alakerta, huokasta syvään ja alkaa työstämään. Nyttemmin moottori on jo melkein uusi. Alustakin saatiin toimimaan isomman iskarihuollon jälkeen.

Voin sanoa että kirosanoja ei ole säästelty tuon pyörän kanssa. Ennen tein pyöriin perushuollot ja säädöt. Mutta nykyään menee moottorikin ja tunnen koko paketin, ei se aika hukkaan mennyt. :)

Mut mielummin olisin kyllä keskittynyt ajamiseen. :D


Onko pyörä vielä sulla? Onko toiminu?
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 28.10.2013 22:47

Moi, kertokaahan enskakärpäsen pureman saaneelle 73kg rossiossille suuntaa antavia jousivakioita, millä vois päästä "enskailun" makuun :nolo: . Pyöränä siis Rmz250 k9 ja nyt paikoillaan std jouset (etu 4,4 taka 5,4) sekä kepit "herkistelty" hitaalle MX-veteraanille mukaviksi muistaakseni Lehdon Peten toimesta. Keulan kasasin minimi öljymäärällä ja öljynä Motorexin 2,5w. Tarkoituksena olisi opetella LUMISPOORIA ensitalvena. :roll:

Kiitos ja kumarrus :s
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut jokuaa » 1.11.2013 3:07

Olisiko hyvä ostos 450 rm-z vm-09, 120h ajettu ja nyt seissyt 3 vuotta ajamattomana. 70h sitten kampiakseli vaihdettu ja 30h sitten mäntä vaihdettu. Muita huoltoja ei ole tehty muutakuin perushuollot.
Paljon tollasesta kehtaa maksaa? Onko noissa -09 jo ruisku? Onko tyyppivikoja? Mitä mieltä, pitääkö heti jotakin rempata? Ei paljoa nelareista kokemusta, mutta olishan se kiva kokeilla tollasta.