Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

[[Paukku
Pyörä:
KTM 250 sxf
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.4.2009 12:41

ViestiKirjoittanut [[Paukku » 18.6.2009 21:19

Oisko kellään cr 80-125cc moottoria tai 80cc alakertaa myytävänä jos on nii yv:tä :)
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 18.6.2009 22:46

[[Paukku kirjoitti:
Astrayed kirjoitti:Kuinka usein 80cc cr:ään pitäis vaihtaa mäntä? Sellasta kun olisin ostamassa, niin ois varmaan hyvä tietää.


itellä meni mäntä rikki 20h ja tippu koneesee ja koko kone paskana :paha: nii mutta se oli huono valuurauta mäntä jos on hyvä mäntä ja ei oo mitään kilpa ajoa niin varmasti jopa 30h ;)

kova kaveri löytäny jostaki valurauta männän ja vielä rikkikin saanut! :eek:
tonzkaa
Liittynyt:
30.3.2007 17:20

ViestiKirjoittanut tonzkaa » 18.6.2009 23:30

xQ kirjoitti:
[[Paukku kirjoitti:
Astrayed kirjoitti:Kuinka usein 80cc cr:ään pitäis vaihtaa mäntä? Sellasta kun olisin ostamassa, niin ois varmaan hyvä tietää.


itellä meni mäntä rikki 20h ja tippu koneesee ja koko kone paskana :paha: nii mutta se oli huono valuurauta mäntä jos on hyvä mäntä ja ei oo mitään kilpa ajoa niin varmasti jopa 30h ;)

kova kaveri löytäny jostaki valurauta männän ja vielä rikkikin saanut! :eek:


Joo perkele miten semmosen rikki saa :D
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 19.6.2009 0:42

mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on. :D


?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 19.6.2009 11:10

mankeli_ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on. :D


?

kyllä sillä kestää 60h ainaki rullata jos ei kerta kovin kireellä vaijeri oo ja on hyvät öljyt yms..
40h kohdalla tarkastaa mäntä ja rengastaa samalla?
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 19.6.2009 16:19

xQ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on. :D


?

kyllä sillä kestää 60h ainaki rullata jos ei kerta kovin kireellä vaijeri oo ja on hyvät öljyt yms..
40h kohdalla tarkastaa mäntä ja rengastaa samalla?


kiitos tiedosta. vois siinä 40h jälkeen tsekata. ja kyllä se vaijeri aika kireellä rupee jo olee harjottelun jälkee :D
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.6.2009 22:02

mankeli_ kirjoitti:
xQ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on. :D


?

kyllä sillä kestää 60h ainaki rullata jos ei kerta kovin kireellä vaijeri oo ja on hyvät öljyt yms..
40h kohdalla tarkastaa mäntä ja rengastaa samalla?


kiitos tiedosta. vois siinä 40h jälkeen tsekata. ja kyllä se vaijeri aika kireellä rupee jo olee harjottelun jälkee :D


250cc 2-tahdilla? Aika isoo baanaa vedät, tai sitten oot aika pr0 vetomies. :D
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 19.6.2009 22:42

Osku19 kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
xQ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:
250cc 2-tahdilla? Aika isoo baanaa vedät, tai sitten oot aika pr0 vetomies. :D


selvennä vähän?
Nuuskis^
Pyörä:
Honda cr 126 -99
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.6.2006 11:42
Sylinterin korjaus

ViestiKirjoittanut Nuuskis^ » 20.6.2009 18:22

Mitenkäs, kun ostin honda cr 125 vm 1999, lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa montulle sillä, kerkesin ajaa vähän aikaa nii kone sammu ja hävis puristukset. Sitte kuskasin pyörän pihaan ja avasin kannen, niin sylinterin ja männän välistä oli tullut joku tuntematon metallinsiru palotilaan jossa mäntä oli hakannu sitä sirua kanteen, joka on nyt aiva röpelöinen. Sylinterissäkin on 2 pientä naarmua, ehkä noin 0.5mm syviä. Eli on varmaan sylinterin pinnotus/putkitus edessä. Kumpikohan olis kannattavampaa, putkittaa tuo sylinteri vai lähettää pinnotettavaks Hollantiin? Paljonko pinnotus tulee maksamaan? Putkitus Motomasterilla olisi 330e johon sisältyy mäntä. Kauankohan menee aikaa kun sylkkä käy Hollannissa asti?
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 20.6.2009 18:29

Nuuskis^ kirjoitti:Mitenkäs, kun ostin honda cr 125 vm 1999, lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa montulle sillä, kerkesin ajaa vähän aikaa nii kone sammu ja hävis puristukset. Sitte kuskasin pyörän pihaan ja avasin kannen, niin sylinterin ja männän välistä oli tullut joku tuntematon metallinsiru palotilaan jossa mäntä oli hakannu sitä sirua kanteen, joka on nyt aiva röpelöinen. Sylinterissäkin on 2 pientä naarmua, ehkä noin 0.5mm syviä. Eli on varmaan sylinterin pinnotus/putkitus edessä. Kumpikohan olis kannattavampaa, putkittaa tuo sylinteri vai lähettää pinnotettavaks Hollantiin? Paljonko pinnotus tulee maksamaan? Putkitus Motomasterilla olisi 330e johon sisältyy mäntä. Kauankohan menee aikaa kun sylkkä käy Hollannissa asti?

pinnotus on kannattevampaa, putkituksessa ajan myötä ne putket löystyy ja pitää sit uudestaan.


Edit: mankeli kyllä se 250cc 2t mäntä kestää ainakin 60h.
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 20.6.2009 19:12

mitähän vittua sää selität?! vai että sylinteriputket löystyy?! wtf.. =DDDDDDDDDDDDDD
ja eikö se tossa jo tullu selväksi et kyllä sillä puolikkaan mukilla kuuskybää rullaa!?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 20.6.2009 20:02

mankeli_ kirjoitti:selvennä vähän?


Selvää tekstiä näköjään tullu itteltä... :D Siis että aika vetomies oot jos on 250 2-tahdilla vaijeri kireällä. Tosin enhän mä oo edes sellasella ajanut, joten eihän tää väite perustu mitenkään, joten taidan olla hiljaa. :D
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 20.6.2009 22:20

Osku19 kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:selvennä vähän?


Selvää tekstiä näköjään tullu itteltä... :D Siis että aika vetomies oot jos on 250 2-tahdilla vaijeri kireällä. Tosin enhän mä oo edes sellasella ajanut, joten eihän tää väite perustu mitenkään, joten taidan olla hiljaa. :D


kyllä sillä saa aika vaijeri kireällä päästellä ku sutii vaa koko ajan :D
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59

ViestiKirjoittanut Kervine » 21.6.2009 12:46

Nuuskis^ kirjoitti:Mitenkäs, kun ostin honda cr 125 vm 1999, lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa montulle sillä, kerkesin ajaa vähän aikaa nii kone sammu ja hävis puristukset. Sitte kuskasin pyörän pihaan ja avasin kannen, niin sylinterin ja männän välistä oli tullut joku tuntematon metallinsiru palotilaan jossa mäntä oli hakannu sitä sirua kanteen, joka on nyt aiva röpelöinen. Sylinterissäkin on 2 pientä naarmua, ehkä noin 0.5mm syviä. Eli on varmaan sylinterin pinnotus/putkitus edessä. Kumpikohan olis kannattavampaa, putkittaa tuo sylinteri vai lähettää pinnotettavaks Hollantiin? Paljonko pinnotus tulee maksamaan? Putkitus Motomasterilla olisi 330e johon sisältyy mäntä. Kauankohan menee aikaa kun sylkkä käy Hollannissa asti?


Uusi alkuperäinen sylinteri maksaa 400 euroa. Kannattaa vähän vertailla hintoja ennenkuin lähettää mihinkään. Uusi on kuitenkin aina uusi.
baumeri
Liittynyt:
26.2.2008 16:27
honda cr 250 1999

ViestiKirjoittanut baumeri » 22.6.2009 17:13

kertokaa mikä on oikea magneeton ulosvetäjä kierre koko. onko se m27r-p1.25 ?? eli pikaista vastausta kehiin. kiitos! (olen koittanut etsiä mutta ei mistään löydy vastausta)