[[Paukku kirjoitti:Astrayed kirjoitti:Kuinka usein 80cc cr:ään pitäis vaihtaa mäntä? Sellasta kun olisin ostamassa, niin ois varmaan hyvä tietää.
itellä meni mäntä rikki 20h ja tippu koneesee ja koko kone paskana nii mutta se oli huono valuurauta mäntä jos on hyvä mäntä ja ei oo mitään kilpa ajoa niin varmasti jopa 30h
xQ kirjoitti:[[Paukku kirjoitti:Astrayed kirjoitti:Kuinka usein 80cc cr:ään pitäis vaihtaa mäntä? Sellasta kun olisin ostamassa, niin ois varmaan hyvä tietää.
itellä meni mäntä rikki 20h ja tippu koneesee ja koko kone paskana nii mutta se oli huono valuurauta mäntä jos on hyvä mäntä ja ei oo mitään kilpa ajoa niin varmasti jopa 30h
kova kaveri löytäny jostaki valurauta männän ja vielä rikkikin saanut!
mankeli_ kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on.
?
xQ kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on.
?
kyllä sillä kestää 60h ainaki rullata jos ei kerta kovin kireellä vaijeri oo ja on hyvät öljyt yms..
40h kohdalla tarkastaa mäntä ja rengastaa samalla?
mankeli_ kirjoitti:xQ kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:kuinkas usein te vaihdatte männän 250 cr:ään? oisko 40-50h hyvä? ite ajan vain tommosta kevyttä crossailua. eka pyörä kun on.
?
kyllä sillä kestää 60h ainaki rullata jos ei kerta kovin kireellä vaijeri oo ja on hyvät öljyt yms..
40h kohdalla tarkastaa mäntä ja rengastaa samalla?
kiitos tiedosta. vois siinä 40h jälkeen tsekata. ja kyllä se vaijeri aika kireellä rupee jo olee harjottelun jälkee
Nuuskis^ kirjoitti:Mitenkäs, kun ostin honda cr 125 vm 1999, lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa montulle sillä, kerkesin ajaa vähän aikaa nii kone sammu ja hävis puristukset. Sitte kuskasin pyörän pihaan ja avasin kannen, niin sylinterin ja männän välistä oli tullut joku tuntematon metallinsiru palotilaan jossa mäntä oli hakannu sitä sirua kanteen, joka on nyt aiva röpelöinen. Sylinterissäkin on 2 pientä naarmua, ehkä noin 0.5mm syviä. Eli on varmaan sylinterin pinnotus/putkitus edessä. Kumpikohan olis kannattavampaa, putkittaa tuo sylinteri vai lähettää pinnotettavaks Hollantiin? Paljonko pinnotus tulee maksamaan? Putkitus Motomasterilla olisi 330e johon sisältyy mäntä. Kauankohan menee aikaa kun sylkkä käy Hollannissa asti?
Osku19 kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:selvennä vähän?
Selvää tekstiä näköjään tullu itteltä... Siis että aika vetomies oot jos on 250 2-tahdilla vaijeri kireällä. Tosin enhän mä oo edes sellasella ajanut, joten eihän tää väite perustu mitenkään, joten taidan olla hiljaa.
Nuuskis^ kirjoitti:Mitenkäs, kun ostin honda cr 125 vm 1999, lähdin ajamaan ensimmäistä kertaa montulle sillä, kerkesin ajaa vähän aikaa nii kone sammu ja hävis puristukset. Sitte kuskasin pyörän pihaan ja avasin kannen, niin sylinterin ja männän välistä oli tullut joku tuntematon metallinsiru palotilaan jossa mäntä oli hakannu sitä sirua kanteen, joka on nyt aiva röpelöinen. Sylinterissäkin on 2 pientä naarmua, ehkä noin 0.5mm syviä. Eli on varmaan sylinterin pinnotus/putkitus edessä. Kumpikohan olis kannattavampaa, putkittaa tuo sylinteri vai lähettää pinnotettavaks Hollantiin? Paljonko pinnotus tulee maksamaan? Putkitus Motomasterilla olisi 330e johon sisältyy mäntä. Kauankohan menee aikaa kun sylkkä käy Hollannissa asti?