Suzuki RM

JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JP1305 » 5.11.2008 17:51

Tietääkö kukaan mistä saisi 01vm 250cc RäMään uutta sylinteriä ''kohtuu'' hintaan?
Paikalliselta suzuki jälleenmyyjältä kävin kysymässä ja tyly vastaus oli 690€...
Työkaveri kuitenkin sai Oittiselta CR:ään uuden sylinterin 370€:llä, joten kai RM:äänkin saa ~400€ pintaan pytyn jostain täältä suomesta? Jenkkilästä en ihan heti ole tilaamassa kun kurssi on nykyisin huonontunut...
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 5.11.2008 18:43

jos entinen on yhtenä kappaleena nii kannattaa pinnottaa se
http://www.suitzaman.fi/korjaamo.html
Sylinterin pinnoitus 200-250cc 240 €
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 5.11.2008 20:21

Pinnoitus yksi vaihtoehto, mutta kun on ottanut aika pahasti damaskoa tuo nykyinen pytty (vaatii hitsausta) ja on kulunutkin niin ajattelin kokonaan uuden pytyn ostaa.
[Moksu]
Pyörä:
Helkama AxU
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
10.1.2007 20:34

ViestiKirjoittanut [Moksu] » 19.11.2008 20:52

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=726448

Ostakaa siitä hyvää osaa
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 26.11.2008 17:26

Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..
//Jeba
Pyörä:
Honda CR 125
Liittynyt:
10.3.2006 12:44

ViestiKirjoittanut //Jeba » 26.11.2008 17:50

Issor kirjoitti:Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..



Toimiikos se hyvin täyskaasulla? Jos se liikaa saa, niin se röpöttää hana pohjassa. Säädä tyhjäkäyntiä, niin pysyy käynnissä.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 26.11.2008 18:30

Onhan mäntä ok?voi meinaa aiheuttaa melkeen mitä vaan jos on väljä.
ranne putos..
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 28.11.2008 1:21

Ei täyskaasulla röpötä. Kait se on normaalia että ei ryyppyä tarvita :o
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 28.11.2008 2:44

missä kuosissa sulla on ilmanputsari?? vähä kuullostas et siellä ois pari pulua ja muita metsän eläimiä..
ja saattaa tosiaan oikutella ihmeellisesti vanhalla männällä..
harvemminpa nuo pyörät talvikelillä ilman imua hörähtää käyntii kesällä ainaski itellä lähtee mut imupäällähän se pitäs lämpimäksi käyttää.
pura kaasari ja kato onko siellä kaikki kunnossa ja samalla katot suuttimien koko ja niitä vertaat sitten alkuperäisiin asetuksiin.
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 29.11.2008 22:50

Pitääpä kattoa tuo ilmanputsari.. Mäntä ym. laitokset pitäis olla kunnossa kun siihen on tehnty 700€ koneremontti enneku ostin.. Tietenkään takuuseen ei voi mennä. Pitää mäntäki tarkistaa ettei tuu kalliiks.. ^^
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 29.11.2008 22:58

Issor kirjoitti:Pitääpä kattoa tuo ilmanputsari.. Mäntä ym. laitokset pitäis olla kunnossa kun siihen on tehnty 700€ koneremontti enneku ostin.. Tietenkään takuuseen ei voi mennä. Pitää mäntäki tarkistaa ettei tuu kalliiks.. ^^

No huh huh! Ilmanputsari kuuluu kuitenkin niihin tavallisimpiin huoltokohteisiin, joten vähän ihmetyttää miten sen kunto voi olla sulle vieläkin mysteeri :s
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 30.11.2008 9:10

Issor kirjoitti:Pitääpä kattoa tuo ilmanputsari.. Mäntä ym. laitokset pitäis olla kunnossa kun siihen on tehnty 700€ koneremontti enneku ostin.. Tietenkään takuuseen ei voi mennä. Pitää mäntäki tarkistaa ettei tuu kalliiks.. ^^
nii mukavalta kun se kuulostaakin jos putsari ollu pesemättä ja paskat menny läpi nii toi remontti on menny kokolailla hukkaan.Kerran jos menee hiekkaa nii se on väljä helposti alle 10h
ranne putos..
suizarämä
Liittynyt:
30.11.2008 15:58
sähköt

ViestiKirjoittanut suizarämä » 30.11.2008 16:11

mulla on suzuki rm 125 -92. ostin siihen motomasterilta täydellisen virtapään valopuolalla.
ongelma on se,että valoille ei tule virtaa. katoin yleis-sähkömittarilla, niin että laitoin sähkömittarin plusan valokäämin johtoon ja miinuksen moottorin kylkeen niin sieltä ei tullut voltin volttia mikä on vikana?(pyörä oli käynnissä katsomisen aikana) sähköt on kytketty oikein kun laturilla ne on katottu et valot palaa! valot ovat toimineet vaihtovirralla.
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 30.11.2008 19:13

Issor kirjoitti:Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..


kato et on oikeat suuttimet(175/75 jos oikein muistan?) ja neula(H) sekä ilmaruuvia 1,5-2 kierrosta auki. itellä rupes pelittämään niinkuin pitää kun laitoin noi kohdalleen.
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 30.11.2008 21:14

jappis kirjoitti:
Issor kirjoitti:Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..


kato et on oikeat suuttimet(175/75 jos oikein muistan?) ja neula(H) sekä ilmaruuvia 1,5-2 kierrosta auki. itellä rupes pelittämään niinkuin pitää kun laitoin noi kohdalleen.


vaikuttaahan niihin säätöihin kyllä ilman lämpötilat sun muut mutta noista vakio säädöistä on aina hyvä lähteä liikkeelle! nyt kun ilmat alkaa kylmenemään niin rikkaampaan suuntaan mitä kylmemmäksi mennään.