Pyörän Valinta

TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 4.8.2010 11:01

Ricede kirjoitti:ÖÖ, isonelkku vie aika saman verran ainetta kuin sinun exc, jos kunnolla molemmilla ajetaan. Huollot myös exc aika samat kuin rossi peleissä. Vai että 2t äänet ärsyttää :roll: . Voin mä sulle sitten siihen pyörään ne venat säätää ;)


Jos kone kunnossa niin ei vie, paljon pienemmällä pääsee, ei näitä tartte kiljuttaa samallalailla vaikka ajetaan "kunnolla"
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 4.8.2010 11:22

Pyhhh, kyllä mä oon saanu tankin menemään ihan samaan aikaan ku piikillä(450).Tollasessa harraste ajossa, kun ajetaan "kunnolla" nii ei varmaan juu vie enenpää kun piikki.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 4.8.2010 13:17

Likka on muutaman päivän ajellut piikillä, niin mulla on sellanen fiilis että olen joutunut tankkaamaan piikkiä useammin kuin mitä puolikasta tankkailin.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 4.8.2010 13:32

Domizz kirjoitti:Pyhhh, kyllä mä oon saanu tankin menemään ihan samaan aikaan ku piikillä(450).Tollasessa harraste ajossa, kun ajetaan "kunnolla" nii ei varmaan juu vie enenpää kun piikki.


Ite en taas oo saanu tolla puollitrasella menee kertaakaan niin paljoo ku piikillä samas ajos, ajettu kumminki radal, pellol, suol, kadulla ja ties missä :D

Paljo oli sil ajettu ?
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 4.8.2010 13:50

Kaiken se vie. Kulutusta turha kattoa, kun pakollinen menoerä.
Tai sitten on ajettava jollain mankilla, se ei vie paljoa. Eikä kyllä tee mitään muutakaan.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 4.8.2010 14:50

TimoZeus kirjoitti:Paljo oli sil ajettu ?

50h, o.kantosen vanha pyörä. Itse sain menemään nopeassa endurossa samassa ajassa tankin.. Eipä tuolla itellä väliä. En edes koskaan mieti bensa kulutusta, mutta tulipahan tässä mieleen. Timo sulla se vaikuttaa että ei kuluta, että sun kaasuasento ei välttämättä ole sama kuin piikillä tolla isolla lekalla.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 4.8.2010 18:16

Domizz kirjoitti:Timo sulla se vaikuttaa että ei kuluta, että sun kaasuasento ei välttämättä ole sama kuin piikillä tolla isolla lekalla.


No se on kyllä totta :lol:
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 4.8.2010 21:42

Ace] kirjoitti:Mutta siinähän se porsaanreikä onkin kun raha ei kasva puussa ja minulla on noin 3k käytettävissä tähän pyörän ostoon. Jos Isä maksais pyörästä osan, niin pyörän pitäis olla sellainen 450cc 4tahti että sen saa kilpiin, Mutta mua ei oikeen enää kiinnosta itseäni enää hirveesti kiinnosta tuo katuräppäily, vaan se on siirtynyt tähän radalla mukavaan ajanviettoon ja hyvään harrastukseen.
Eli jos ostaisin 450cc 4-tahdin niin se kävisi huoltojen puolesta halvemmaksi kuin 250cc nelkku?
Kunhan vain muistaa nuo öljynvaihdot ja tarkastukset? Käsittääksenihän venttiilien tarkastus ei ole vaikea homma ja venojen säädöistäkään en tiedä muutakuin että mankissa se on "tämmönen välys siinä oli viimeksin ja hyvin toimi". Tosin jos/kun venoja tarttee säätää ni kyllä mulla on osaavia kavereita. ;)

Tää on vähän vaikeeta tää valinta kun nyt taas tekis mieli tota isoo nelkkuu kun siin on kuitenki vähemmä huoltamista.

Mut jos kuitenki ois pappa betalar ja ostais 450exc? Mitähän se mahtais sanoa radalla, nimenomaan crossiradalla? Melko samanlainen kuin esim. 450sx-f? Kotarissahan taas on näiden kokemusten perusteella kalliit alkuperäisosat mut meneekö niitäkään sit niin paljon tossa isossanelkussa. en tiedä. :s
Vaikeaksi menee, mut onneks tässä on vielä aikaa kun on toi 125 tuola tallissa vielä. Meinasinkin että käyn vetää muutaman kierroksen radalla mut eipä sit tullu käytyä ja nyt ei enää henno kun pitäis saada myytyä. :D

Aikuisten oikeasti, jos olet miehen mittainen, 250 2t on kaikkein halvin ja paras harraste peli.Ei lopu teho, ei säry kone, männällä sata tuntia.Eikä tule silmille, kokeile...
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 4.8.2010 22:28

201262 kirjoitti:Aikuisten oikeasti, jos olet miehen mittainen, 250 2t on kaikkein halvin ja paras harraste peli.Ei lopu teho, ei säry kone, männällä sata tuntia.Eikä tule silmille, kokeile...

ja tärisee saatanasti, saat ajaaa rataa yhdellä vaihteeella ehkä saat suoralla yhen isomman vaihettua ja pitääkin jo jarruttaa, menee ihan ajamisen maku kun tommosen tykin ottaa alkuun. Ranteet puutuu ja kahen kierroksen jälkeeen... itte ottaisin sen piikin vaan, mutta samapa mulle millä ajelette :)
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 4.8.2010 23:01

IMO se on vään hyvä asia ettei tartte runkata vaihteita ja alavääntöä on ihan mukavasti.
rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
9.3.2007 20:49

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 6.8.2010 11:22

Pitäs syksyllä joku enduro pyörä ostaa mutta kun pudjetti on 2000€ pyörään niin pitää tyytyä 125 crossiin. Oon ajatellu lähinnä 2000 luvun puolen Yamaha yz, Honda cr, Kawasaki kx tai Suzuki rm. Mikä sopis koneen puolesta parhaiten enduroon että olis vähä alakierroksillakin jotain vääntöä. Onko nuis mitään tyyppivikoja? Lähinnä YZ olis kiinnostavin ja siinä kai on ihan ok kone piikkiseksi? Pyörä tulis oikeastaan vain enska käyttöön.
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 6.8.2010 13:30

Yz:sta on jonkuu ver tullu kokemusta ja voin kertoo et luotettava on. Ensimmäisenä ottaisin yamahan, toisena hondan. Kawasakist en osaa sanoo yhtää mitää.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 6.8.2010 13:44

välzy kirjoitti:
201262 kirjoitti:Aikuisten oikeasti, jos olet miehen mittainen, 250 2t on kaikkein halvin ja paras harraste peli.Ei lopu teho, ei säry kone, männällä sata tuntia.Eikä tule silmille, kokeile...

ja tärisee saatanasti, saat ajaaa rataa yhdellä vaihteeella ehkä saat suoralla yhen isomman vaihettua ja pitääkin jo jarruttaa, menee ihan ajamisen maku kun tommosen tykin ottaa alkuun. Ranteet puutuu ja kahen kierroksen jälkeeen... itte ottaisin sen piikin vaan, mutta samapa mulle millä ajelette :)

Puhuttiinkin miehistä. Miehillä on miesten pyörät eikä mitään ripuliranteiden vehkeitä. Sillo ajetaan useammallakin vaihteella ja useampi kierros valittamatta tärinästä ;)

250 2t on ihan huippu harrastepeli.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 6.8.2010 13:49

hahah :D vai että oikein miehistä, no samapa tuo on mulle. mutta ei alottelija tommosella saa kahtavaihdetta enempää vaihdettua missäään, ku kolmosella nappaa jo sellasia lukemia että alottelijoita hirvittäää .
Ace]
Pyörä:
ktm 125 '06
Paikkakunta:
Konnavesi
Liittynyt:
2.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Ace] » 6.8.2010 13:53

Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ktm/exc_125/id9089/