Suzuki RM

rämä
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
15.9.2007 13:43

ViestiKirjoittanut rämä » 1.12.2008 18:21

mul olis suunnitelmissa vaihtaa mun vm 1991 125cc rämään saman vuoden 250cc kone onko kukaan ennen tehny sillee, jos on tehny niin vois neuvoo.
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 2.12.2008 16:34

jappis kirjoitti:
Issor kirjoitti:Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..


kato et on oikeat suuttimet(175/75 jos oikein muistan?) ja neula(H) sekä ilmaruuvia 1,5-2 kierrosta auki. itellä rupes pelittämään niinkuin pitää kun laitoin noi kohdalleen.


Ilmanputsari oli uus ja puhdas, mutta pesin sen ny kuitenki.. Suuttimet oli 182 ja 55.. Pitäiskö kokeilla noilla 175, 75? Neulasta en tiedä millä kohdalla on tai kuinka sen korkeutta säädetään.. :s
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 2.12.2008 16:55

Issor kirjoitti:
jappis kirjoitti:
Issor kirjoitti:Ostin hiljattain tollasen -01 RM:n, mutta tuntuu, että se käy vähä rikkaalla kun ei tarvi ryyppyä kun laittaa käyntiin ja sammuu melkeen heti ku lämpinä päästää kaasun ja käy yhtään tyhjäkäyntiä..
Kun en ole aikasemmin tollasta säätäny tai muutenkaan ruuvannnu niin en oikeen tiedä, että kuinka säädöt pitäis olla? Jotain neuvoa säätöjen hakemiseen? Onko jotain hyvä perussäätöä mistä voi hienosäätää?

Pääasiassa ajelen mettäpoluilla ja sellasialla vähemmän nopeuksisilla alueilla, ettei ole urku auki radalla, jos sillä on säätöjen hakemisen etsimisessä jotai merkitystä..


kato et on oikeat suuttimet(175/75 jos oikein muistan?) ja neula(H) sekä ilmaruuvia 1,5-2 kierrosta auki. itellä rupes pelittämään niinkuin pitää kun laitoin noi kohdalleen.


Ilmanputsari oli uus ja puhdas, mutta pesin sen ny kuitenki.. Suuttimet oli 182 ja 55.. Pitäiskö kokeilla noilla 175, 75? Neulasta en tiedä millä kohdalla on tai kuinka sen korkeutta säädetään.. :s


noi on ihan ok suuttimet kylmälle ilmalle(-0--10) ilma ruuvia vaan vähän kiinni. pistä siinä neulassa oleva prikka keskimmäiseen loveen ja tarkista mikä neula se on. siinä neulassa lukee se. kirjain meinaa onko se ohkanen vai paksu neula. mikä taas vaikuttaa oleellisesti seokseen. vakio neula on H. mitä lähempänä A kirjainta mennään sitä rikkaampi neula on.
-tyyppi-.-
Pyörä:
KTM EXC250 06', yamaha DT125RE '06
Paikkakunta:
imatra
Liittynyt:
2.12.2008 21:06

ViestiKirjoittanut -tyyppi-.- » 3.12.2008 17:37

-
Viimeksi muokannut -tyyppi-.- päivämäärä 23.6.2011 16:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Vacuum
Liittynyt:
10.5.2007 22:05
Ketjujaosta

ViestiKirjoittanut Vacuum » 5.12.2008 16:22

Osaisko joku sanua mikä nuisa 80 luvun 80 rm:äsä on ketjujako?
jukka`
Liittynyt:
6.12.2008 23:02

ViestiKirjoittanut jukka` » 6.12.2008 23:20

Osaiskoha joku sanoo mikä on mun 125 rm:ssä vm.92 vikana ku kerran olin ajanut sillä ja huomasin että koneesta nous hirveet savut ja tehoja hävis aika paljon.
Ja nyt kun oltiin purettu tuo kone niin huomattiin ku kaadettiin syyläreistä nesteitä pois nii sinne oli päässy vissiin vaihteisto öljyt sekaan, kun se oli sellasta öljyn ruskeahtavaa. Ainaki mäntä näytti olevan kunnossa mitä nyt katoin pakoaukosta.Onkohan tuolta joku tiiviste mennyt vai miten ne öljyt on päässy nesteitten kansssa sekasin.?.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 7.12.2008 9:01

jukka` kirjoitti:Osaiskoha joku sanoo mikä on mun 125 rm:ssä vm.92 vikana ku kerran olin ajanut sillä ja huomasin että koneesta nous hirveet savut ja tehoja hävis aika paljon.
Ja nyt kun oltiin purettu tuo kone niin huomattiin ku kaadettiin syyläreistä nesteitä pois nii sinne oli päässy vissiin vaihteisto öljyt sekaan, kun se oli sellasta öljyn ruskeahtavaa. Ainaki mäntä näytti olevan kunnossa mitä nyt katoin pakoaukosta.Onkohan tuolta joku tiiviste mennyt vai miten ne öljyt on päässy nesteitten kansssa sekasin.?.
vesipumpun stefa vois olla hyvinkin,jos esim.kannentiiviste vuotaa nii tekee paineen ja ajaa nesteet pihalle että tekikö mahd. noin?voihan tietenkin olla lohkotkin halki jostain.Ei muutakun tutkimaan ja purkamaan
ranne putos..
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 7.12.2008 13:46

Meinasin myös epäillä kannen tiivistettä, koska öljyn ja veden sekoitushan on sellaista maitokahvityyppistä. Kokeile nyt ekaks pistää vehje käyntiin niin että syylarin korkki ei ole paikallaan. Jos kuplii, kannen tiiviste vuotaa.

Ei kai missään vehkeessä vesipumpun stefan vuotaminen ihan äkkiä johda öljyyn syylarissa? Ensinnäkin siinä on yleensä kaksi stefaa joiden välissä ilmaa ja reikä vesipumpun alle, ja jos toinen stefa pettää niin vesipumpun alta valuu öljyä/vettä.
jukka`
Liittynyt:
6.12.2008 23:02

ViestiKirjoittanut jukka` » 7.12.2008 14:12

Joo pitää kurkata onko kannentiiviste ehjänä, ku ei viittiis enää konetta takas laitta ku just oon sen irti saanu,mutta sillon ennen irrotusta yritin käyntiin polkee ja ottaa mäkilähtöö nii ei puhettakaan että ois käyntiin lähteny, mutta en ainakaa aikasemmin huomannu että ois paineita päästäny kannesta.
kiitti vinkeistä.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 7.12.2008 16:02

Anssi_L kirjoitti:Meinasin myös epäillä kannen tiivistettä, koska öljyn ja veden sekoitushan on sellaista maitokahvityyppistä. Kokeile nyt ekaks pistää vehje käyntiin niin että syylarin korkki ei ole paikallaan. Jos kuplii, kannen tiiviste vuotaa.

Ei kai missään vehkeessä vesipumpun stefan vuotaminen ihan äkkiä johda öljyyn syylarissa? Ensinnäkin siinä on yleensä kaksi stefaa joiden välissä ilmaa ja reikä vesipumpun alle, ja jos toinen stefa pettää niin vesipumpun alta valuu öljyä/vettä.

paitti jos vehettä ei oo pesty viimeseen 15vuoteen ja se tihkureikä on nii täynnä paskaa et ei pääse tavara pihalle sitä kautta
FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 11.12.2008 20:26

Kohta on Honda kumeillaan niin tallissa ois seuraava projekti...

Suzuki RM465 1982
rjfmotorsport.com
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 11.12.2008 21:27

Kyllä tuossa suikissakin on pientä laittoa :) Mutta varmasti hyvä tulee :)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 11.12.2008 21:44

FactoryKX kirjoitti:Kohta on Honda kumeillaan niin tallissa ois seuraava projekti...

Suzuki RM465 1982


2T voimaa parhaimmillaan! Joko Hondasta on otettu savut?
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 11.12.2008 21:53

FactoryKX kirjoitti:Kohta on Honda kumeillaan niin tallissa ois seuraava projekti...

Suzuki RM465 1982


Paljos Hondaan on tässä vaiheessa mennyt rahaa?
FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 11.12.2008 22:14

Osku19 kirjoitti:
FactoryKX kirjoitti:Kohta on Honda kumeillaan niin tallissa ois seuraava projekti...

Suzuki RM465 1982


Paljos Hondaan on tässä vaiheessa mennyt rahaa?


Kaikkineen se tulee olemaan semmonen 1500€ laite.

JM82: Ei ole vielä mut, näillä näppäimillä laite on kumeillaan et, pääsee ottamaan.
rjfmotorsport.com