Pyörän Valinta

mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 9.8.2010 19:12

lerppa kirjoitti:
-Anz- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

Ei kannata, siin ei oo linkkuu. Ei semmosel voi ajaa. :roll:
Kannattasko kattoo vaikka heinolan kisaan ilmottautuneiden kotarien lukumäärää ja sitten vasta tehdä noita päätelmiä.Eri asia jos ei halua ajaa

No ehkäpä se oli sarkasmia. Tää sama motocrossmäni valitteli että ei oo kaikissa piikeissä linkkua ja se on huippukuski ja se vaatii vain ja ainoastaan parasta :lol:
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 9.8.2010 22:02

YZi kirjoitti:
zeizei125 kirjoitti:
järjettömiin sääntömuutoksiin kilpaluokissa.miten puolet isommalla kuutiotilavuudella varustetut nelarit saavat ajaa pienempiä kaksitahtisia vastaan?

YZI voitko kertoa mikä nelareissa on niin paljon parempaa kuin kaksitahtisessa?
esimerkki nelareista crossin puolelta:kovat äänet,radat menneet tarkempaan syyniin,ainakin maailmalla,lisääntyneen melun takia (jopa kiinni)
liikkuvia osia huomattavasti enemmän moottorin puolella.enemmän huoltoa,
kalliit osat.
aika räjähdysherkkiä tuntuu ainakin pikkunelarit olevan.


Miten toi sääntö on järjetön? Mitä sitten vaikka kuutiotilavuus on isompi, kun teho ja vääntö on suurinpirtein sama?
Lisäksi nelari painaa enemmän.

Äänistä on tässä lajissa valitettu niin kauan kun on ajettu. Liikkuvat osat ei oo mua ainakaan haitannu, normihuollolla oon pärjänny eli ei oo sen kalliimmaks tullu. Ja kuten jo aikasemmin sanoin ni itellä ei oo ollu ongelmia "räjähdysherkkien" pikkunelarien kanssa.

Eli muutamalla sanalla sanoen: Pirun paljon hauskempia ja mukavampia ajaa.
Nämähän on niitä makuasioita joista on turha täällä kiistellä, ite nyt vaan oon tätä mieltä.


pikkuisen off topic, mutta kiista poikki ja voita väliin.
eikös luokkajaot vois mennä näin: alle 150cc, alle 250cc ja avoin. endurossa ja motocrossissa.
olen 100% varma että 250cc pyörät ovat keskenään yhtä kilpailukykyisiä vaikka tehoissa ja tahdeissa on eroa. ainakin endurossa lähes järkiään yleiskilpailun paras aika ajetaan 250 nelarilla. itse olen 2t miehiä, mutta olen vakuuttunut pikkunelarin ajettavuudesta. vähemmän tehoa = enemmän pitoa. en tiedä miten crossissa, mutta seurailkaapas ihmiset enduro tuloksia.
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 9.8.2010 22:11

Funktion kanssa samoilla linjoilla täysin. :)

btw, hahaa, saimpas pyörän myytyä, pikkunelaria kattelemaan -> :lol:
V-V-VVjalkåkenäläinänen
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.8.2010 0:34

Hoh hoijakkaa, ajokavari just totes kisaenskan koneen purettuaan, että mikä noita kaupunkilaispoikia oikein vaivaa kun ne pitää nelaria niin peikkona laittaa. Ja mitä liikkuvia osia siellä nyt on niin paljon enempi? Älkää selittäkö mitään venttiileistä, ne jotka on vaihtanu läpät ja rempannu mekaanisen pa-säätimen ja kiusannu itteensä yrittämällä ajaa putken alkupää lommolla 2T tajuu, muiden on turha avautua = todiste tietämättömyydestä.

Ja enskatuloksia jos kattoo, ihan vaikka MM-tasolla, yleiskilpailun on voittanu mm. muuan Salminen piikillä ja isolla pyssyllä, muuan Ahola samoin, hoh hoijakkaa. Yks luokka riittäs. Ja niin riittäs rossissakin. Junnuihin vois laittaa oman rajan 125cc - no sen takiahan enskassa se luokka on, mut rossin puolella aika turhia noi MX-1 ja MX-3, olis vaan MX-1 millä vaan saa ajaa ja sit junnuluokka vaikka alle 20v. (enskassa ikäraja sietää olla korkeempi, kun kisakokemus alkaa kautta euroopan vasta 16v. = ajokortti-iästä).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 10.8.2010 4:09

mikseri100 kirjoitti:
Nimetön kirjoitti:
Ace] kirjoitti:Paljon noissa 250 2t vehkeissä on sit hepoa ja vääntöä kun näiden juttujen perusteella niissä on iha ************ voimaa? :lol:


Takarenkaalta hiukan alle 50 hevosta, vääntöä ~30nm (?).

Kyllä niistä pitäis vähän enemmän lähteä.
Minkä takia puhutaan että piikkisistä kotareista lähtee yli 40hv... ite en usko :D



Tarkennetaan vielä että suurimmassa osassa 2-tahti 250cc kurapyörissä tehopaino-suhde on aika tarkalleen 0,5hp/kg. Vääntöä uudemmista Kawasakeista löytyy ~45nm pintaan @ 7500 RPM.
If speed kills, prepare to die!
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 10.8.2010 5:54

Edellisen sivun viesteihin; antaa dynopapereitten puhua puolestaan; http://www.aijaa.com/v.php?i=6492543.png ja http://www.youtube.com/watch?v=vY8MT2QNVTg

Aika hyvin on Kasavikassa vääntöä, 15Nm enemmän ku 250 RMässä? Outoa kyllä Kawasakin sivuilta ei löydä mitään tietoa kakspuokista, ei suomeks eikä englanniks. Eikä googlellakaan löydy mitään tietoa.
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 10.8.2010 9:52

Mikä rossi pyörä olisi hyvä 15vuotiaalle ,187cm pitkä ja 75kg. itse olen katsellut 125 ja 250 2-tahteja. Kokemusta on aika paljon mopoista ja huollot hoituu. Sitä vain mietin että onkohan 250 moottorin luonne liian äkänen mulle? Itse tykkäisin 250 vääntävästä koneesta.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.8.2010 10:16

Käy kokeilemassa. Ei se kakspuokki välttämättä liian raju oo jos säätelee sitä vauhtia kahvasta ja vetää alkuun vähän maltilla. Sun täytyy todennäkösesti pyörään tehdä pieniä muutoksia että saat mukavan ajoasennon, pituutta on sen verran.
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 10.8.2010 23:39

mikseri100 kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
-Anz- kirjoitti:
motocrossman125 kirjoitti:haluaisin kysyä että miten enska kotari eroaa krossista?MEinasin että ostan enskan ja rekisteröin sen sitten un olin kevari iässä.Se olis sitte krossitarkotukseen.

Ei kannata, siin ei oo linkkuu. Ei semmosel voi ajaa. :roll:
Kannattasko kattoo vaikka heinolan kisaan ilmottautuneiden kotarien lukumäärää ja sitten vasta tehdä noita päätelmiä.Eri asia jos ei halua ajaa

No ehkäpä se oli sarkasmia. Tää sama motocrossmäni valitteli että ei oo kaikissa piikeissä linkkua ja se on huippukuski ja se vaatii vain ja ainoastaan parasta :lol:

Näimpä
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 11.8.2010 5:57

__mikke__ kirjoitti:Mikä rossi pyörä olisi hyvä 15vuotiaalle ,187cm pitkä ja 75kg. itse olen katsellut 125 ja 250 2-tahteja. Kokemusta on aika paljon mopoista ja huollot hoituu. Sitä vain mietin että onkohan 250 moottorin luonne liian äkänen mulle? Itse tykkäisin 250 vääntävästä koneesta.


Kyllähän tuo 250 tosiaan repii jos kahvan vääntää auki, mut toisaalta vääntävä kone = voi ajaa puolkaasulla (esimerkiks) eikä tartte vinguttaa kokoajan urku auki että liikkuu ;)
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37
myydään gas gas ec 300 09

ViestiKirjoittanut miika26 » 13.8.2010 11:21

Myynnissä nettimotossa n.5 h ajettu/231km mittarissa id:994837

Todella helppo ajettava, tehokytkin tangossa kesä/sade

Myydään vähäisen käytön takia.
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 15.8.2010 13:11

Onko näissä 250 2-tahdeisa teho eroa eri merkeisä? Jos vertaillaan 05 -> vuosimallisia.
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.8.2010 20:20

__mikke__ kirjoitti:Onko näissä 250 2-tahdeisa teho eroa eri merkeisä? Jos vertaillaan 05 -> vuosimallisia.

Kaikissa on riittävästi :D
Juuuuso
Pyörä:
Yamaha dt 05
Liittynyt:
28.5.2010 8:19

ViestiKirjoittanut Juuuuso » 16.8.2010 20:52

Olen aatellut ostaa jo jonkun crossin 2000-3000e budjetissa ja olisiko 125 2 tahti vai 250 nelari hyvä valinta ensi pyöräksi 15 vuotiaalle? Pyörä tulisi ihan harrastekäyttöön eli ajelua ei niin hirveästi tulisi. Ja mitä merkkiä te suosittelisitti?
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 16.8.2010 21:49

125 omasta mielestä parempi ku se on kevyt ja teho riittää kyl jo aika pitkälle, se ei kyllä heti lopu. 250 4t:ssä jonkuu verra enemmä potkuu ja ylämäet, varsinkii semmoset tosi pomppuset ja mis ei hirveitä vauhteja saa ni huomattavast helpompi 4t:llä. Huollot paljo vaikeemmat tehä ite 4t koneeseen ja kuulemma aika herkkiä koneita muutenkin. 125 on hyvä ekaks pyöräks, sit ku oppii ajamaa jo jonkuu verra ni vaihtaa sit vaikka. Käy vaikka kokeilemas molempia jos on mahollisuus ja ota se kummast tykkäät. Ite suosittelisin yamahaa (ofc :D) mut ei niissä nyt paljoo eroa oo merkkien välillä, ota se mist tykkäät