Pyörän Valinta

öräwä
Pyörä:
450 sx-f

ViestiKirjoittanut öräwä » 16.8.2010 21:56

Piikkiä suosittelisin itsekkin. Sillä oppii ajotekniikan parhaiten ja ylläpito halvempaa kuin 250 4t.
Isomman moottori remskan sattuessa osaat kyllä 2t koneen purkaa ja kasata. 4t vaikeampi ja kalliimpi, mutta ei todellakaan mahdoton tehdä itse. Menestystä kilparadoilla + myynti määrää kun katsoo, niin kotarihan se on paras vaihtoehto 8) ota se mikä miellyttää :D
V-V-VVjalkåkenäläinänen
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.8.2010 0:31

urbaanilegenda-4T-muka-vaIkee-laittaa, jee jee ja taas mentiin, hörön lörön, sen simppelimpää ei ookaan, ei oo mitään herran uomaan paisarin lommoja tai pa-säätien karstoja, jos kaikki on silmällä ok ni myös toimii ok.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05

ViestiKirjoittanut mikulov » 17.8.2010 10:45

SMK) kirjoitti:urbaanilegenda-4T-muka-vaIkee-laittaa, jee jee ja taas mentiin, hörön lörön, sen simppelimpää ei ookaan, ei oo mitään herran uomaan paisarin lommoja tai pa-säätien karstoja, jos kaikki on silmällä ok ni myös toimii ok.

joo joo.., justiin viime viikolla korjasin kaverin kansivikaisen yzf450 -jammun. , oli päässyt keittämään ja kansi oli muuttanut muotoaan sen verran että meni tuntikausia ennenkuin sain mm. venttiilien paininkupit irrotettua. , ja jonakin päivänä ne kaikki n. 50 osaa, joita EI OLE kaksitahtimoottorissa tulevat matkansa päähän. , ..hondan yläpään rakenne on kyllä paremmin suunniteltu.. , on "pain in the ass" jo alumiinirunkoisen nelariyamahan kasaus tilanpuutteen vuoksi, tietysti moottori pitäisi irrottaa rungosta mutta esim. putsarikotelon "air bootin" laittaminen paikalleen on tehty erittäin vaikeaksi. , eli suosin itse 2-tahtista vaikka onhan nämä "neljäpuolikkaat" kivoja ajettavia :) .
öräwä
Pyörä:
450 sx-f

ViestiKirjoittanut öräwä » 17.8.2010 11:49

Itsekin jopa "yllätyin" 4t helppoudesta. Keväällä tein 250sx-f ja 450exc koneremontit ja molemmat kerralla oikeinja kunnolla toimiviksi, vaikka aijempaa kokemusta vaan 2 tahdeista.
Jos on jonkunlainen tuntu, että moottorin toiminta hallussa ja järkeä osaat käyttää, niin 4t rempan pitäisi onnistua.
V-V-VVjalkåkenäläinänen
rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 17.8.2010 21:34

Jotain vastausta jo sain mutta laitetaan nyt vielä tänne jos tulis enemmän kokemuksia näistä.
Pitäs syksyllä joku enduro pyörä ostaa mutta kun pudjetti on 2000€ pyörään niin pitää tyytyä 125 crossiin. Oon ajatellu lähinnä 2000 luvun puolen Yamaha yz, Honda cr, Kawasaki kx tai Suzuki rm. Mikä sopis koneen puolesta parhaiten enduroon? että olis vähä alakierroksillakin jotain vääntöä. Onko nuis mitään tyyppivikoja? Pyörä tulis oikeastaan vain enska käyttöön.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06

ViestiKirjoittanut PKS » 17.8.2010 21:49

kaikki nuo on yhtä ponnettomia alhaalta, mutta kyllä sitä tuli itteläki enskailtua varsin hyvin piikkiselä RM:llä kun oppii ajamaan ja varsinkin kytkimen ja kierroksien käyttämisen ;) nuissa mithään kummempia tyyppivikoja ole, katot semmosen mitä on huollettu asiallisesti ja jatkat ite samalla linjalla niin pyörä toimii.
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 17.8.2010 21:59

rairairaisu kirjoitti:Jotain vastausta jo sain mutta laitetaan nyt vielä tänne jos tulis enemmän kokemuksia näistä.
Pitäs syksyllä joku enduro pyörä ostaa mutta kun pudjetti on 2000€ pyörään niin pitää tyytyä 125 crossiin. Oon ajatellu lähinnä 2000 luvun puolen Yamaha yz, Honda cr, Kawasaki kx tai Suzuki rm. Mikä sopis koneen puolesta parhaiten enduroon? että olis vähä alakierroksillakin jotain vääntöä. Onko nuis mitään tyyppivikoja? Pyörä tulis oikeastaan vain enska käyttöön.

osta multa rm, 2005vm ja 2500€ tähän käteen kiittooos
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 18.8.2010 16:44

Juu no pitää sitte ostaa joku nuista jos tulee pätevä peli vastaan ;) Mikserille laitoin yv
motocrossman125
125cc 2-tahtisten koneet?

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 21.8.2010 14:40

Morjes!

voistteko te jotka olette ajaneet piikeillä niin laittaa eri merkkien koneiden "luonteita".Esim missä on paras alavääntö ja mikä sopii parhaiten harrastus krossiin ja kisakrossiin enduroon?Olikos se niin että kotarin kone on kaikista tasasin tehoiltaan.Kawasaki on ainaki melkonen moottorisaha.Yamaha on mulle aika kysymysmerkki.ite oon kattomassa kotaria tai yamahaa kumpi sopis krossiin fmx:sään?hyppimiseen?
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09

ViestiKirjoittanut PäRi » 21.8.2010 17:55

motocrossman125 kirjoitti:Morjes!

voistteko te jotka olette ajaneet piikeillä niin laittaa eri merkkien koneiden "luonteita".Esim missä on paras alavääntö ja mikä sopii parhaiten harrastus krossiin ja kisakrossiin enduroon?Olikos se niin että kotarin kone on kaikista tasasin tehoiltaan.Kawasaki on ainaki melkonen moottorisaha.Yamaha on mulle aika kysymysmerkki.ite oon kattomassa kotaria tai yamahaa kumpi sopis krossiin fmx:sään?hyppimiseen?

Samoja moottorisahoja ne on kaikki. Yhdessäkään noissa ei ole nimeksikkään alavääntöä ja kumpikin ko. pyöristä sopii noihin käyttötarkoituksiin. Kokeile jo hommata se pyörä, oot kyselly noita samoja kysymyksiä jo varmaan vuoden...
~Way of life.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11

ViestiKirjoittanut välzy » 21.8.2010 18:17

kaikki ne hyppimiseen sopii, mutta ainakin kotarissa on perhanasti enemmän vääntöä kuin hondan piikissä mitä oon molemmilla ajanu. ja yamaha on vähän niinkun niiden välistä. ite ottasin kotarin jos et ole mikään +190 pitkä :)
mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 21.8.2010 18:38

PäRi kirjoitti:

Samoja moottorisahoja ne on kaikki. Yhdessäkään noissa ei ole nimeksikkään alavääntöä ja kumpikin ko. pyöristä sopii noihin käyttötarkoituksiin. Kokeile jo hommata se pyörä, oot kyselly noita samoja kysymyksiä jo varmaan vuoden...

Jep, kysy nyt ekana isiltä tuota asiaa mitä mieltä on.
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
motocrossman125

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 22.8.2010 9:34

välzy kirjoitti:

kaikki ne hyppimiseen sopii, mutta ainakin kotarissa on perhanasti enemmän vääntöä kuin hondan piikissä mitä oon molemmilla ajanu. ja yamaha on vähän niinkun niiden välistä. ite ottasin kotarin jos et ole mikään +190 pitkä :)

mites on soveltuuko se kotari fmxsään vaikka ei oo linkkua?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250

ViestiKirjoittanut pmc » 22.8.2010 9:45

motocrossman125 kirjoitti:mites on soveltuuko se kotari fmxsään vaikka ei oo linkkua?

Juuri ton linkun puutteen takia KTM soveltuu vain enduroon. Takaiskari ilman linkkua sinkoaa joka hypyssä pyörän maata kiertävälle radalle.....
jappe.1995
Pyörä:
aprilia RX 50 -09

ViestiKirjoittanut jappe.1995 » 22.8.2010 11:56

tietääks kukaan pystyykö 180cm pitkä ajaa PV:llä?? :D