Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 25.7.2009 13:44

noniii, nyt sitten meni hondasta kolmos vaihe. välillä vetää ja välillä ei. oisko sieltä joku ratas menny paskaks?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 25.7.2009 21:50

mankeli_ kirjoitti:noniii, nyt sitten meni hondasta kolmos vaihe. välillä vetää ja välillä ei. oisko sieltä joku ratas menny paskaks?


Olisko lähtenyt hammastus osittain kolmosen rattaalta, eikun lohkot levälleen...
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 26.7.2009 2:09

eikös sen pelkän kolmosen rattaan saa vaihettua? ettei muita tarvis. täytyy kattoa eka missä kunnosa muut on :)
'Monk3y'
Pyörä:
Dt125
Paikkakunta:
Hämeenkyrö/Ylöjärvi
Liittynyt:
29.2.2008 14:32

ViestiKirjoittanut 'Monk3y' » 26.7.2009 17:33

Osku19 kirjoitti:Kevariks? Ethän sä saa sitä rekisteriin?

wrong ;) niitä on epävirallisen tiedon mukaan 22kpl rekisterissä suomessa, ja ne kaikki on 90 tai 91 vm ;)
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 26.7.2009 17:38

'Monk3y' kirjoitti:
Osku19 kirjoitti:Kevariks? Ethän sä saa sitä rekisteriin?

wrong ;) niitä on epävirallisen tiedon mukaan 22kpl rekisterissä suomessa, ja ne kaikki on 90 tai 91 vm ;)


ainakin yks 2005 cr löytyy myös eräältä foorumilaiselta, loput kaikki noita vanhoja, niitäkin vain 10-20 kilvissä
'Monk3y'
Pyörä:
Dt125
Paikkakunta:
Hämeenkyrö/Ylöjärvi
Liittynyt:
29.2.2008 14:32

ViestiKirjoittanut 'Monk3y' » 26.7.2009 18:17

echo kirjoitti:
'Monk3y' kirjoitti:
Osku19 kirjoitti:Kevariks? Ethän sä saa sitä rekisteriin?

wrong ;) niitä on epävirallisen tiedon mukaan 22kpl rekisterissä suomessa, ja ne kaikki on 90 tai 91 vm ;)


ainakin yks 2005 cr löytyy myös eräältä foorumilaiselta, loput kaikki noita vanhoja, niitäkin vain 10-20 kilvissä

jos oikeen ruvetaan pilkkua nussimaan niin se ei ole honda ;)
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 26.7.2009 18:20

Tiedän kyllä hyvin mikä se on ja sanon että Honda Montesa Cr 125 supermotard on honda, sillä hondaanhan se perustuu aikalailla vaikka espanjalaisten kanssa onkin yhteistyössä tehty.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 26.7.2009 23:20

mankeli_ kirjoitti:eikös sen pelkän kolmosen rattaan saa vaihettua? ettei muita tarvis. täytyy kattoa eka missä kunnosa muut on :)


Kyl, kyl, .. ei sinun akselia rattaineen tarvi uusia, jos ratas on palasina.
Juspaa
Pyörä:
KTM 300 EXC, Beta rev-3
Liittynyt:
2.7.2007 16:38

ViestiKirjoittanut Juspaa » 27.7.2009 16:26

mankeli_ kirjoitti:noniii, nyt sitten meni hondasta kolmos vaihe. välillä vetää ja välillä ei. oisko sieltä joku ratas menny paskaks?


Mulla hajos tossa viime vkl ykkönen... Täysin samat oireet. Harrastus ollu viimeaikoina sitä, että ruuvataan mottia irti ja takas kiinni. Täällä olis sitte yks honda myynnissä kuhan se on kunnossa!
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 27.7.2009 16:38

echo kirjoitti:Tiedän kyllä hyvin mikä se on ja sanon että Honda Montesa Cr 125 supermotard on honda, sillä hondaanhan se perustuu aikalailla vaikka espanjalaisten kanssa onkin yhteistyössä tehty.

Espanjalaisten? Hm on italialainen ;) Hm on italiassa kasattu honda! :)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 27.7.2009 20:50

Juspaa kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:noniii, nyt sitten meni hondasta kolmos vaihe. välillä vetää ja välillä ei. oisko sieltä joku ratas menny paskaks?


Mulla hajos tossa viime vkl ykkönen... Täysin samat oireet. Harrastus ollu viimeaikoina sitä, että ruuvataan mottia irti ja takas kiinni. Täällä olis sitte yks honda myynnissä kuhan se on kunnossa!


heh, kuullostaa nii tutulta, tosin mottia ei ole tarvinnu irroitella. ekana katkes kytkinvaijeri->vaihdoin uuden ja lähdin testiajolle -> ketjut katkes testiajon aikana. nyt kun sitten sain uudet ketjut ja rattaat ja lähin montulle ni heti meni kolmosvaihe rikki. Täälläki on kohta yks honda myynnissä... :D
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 27.7.2009 22:00

mahtaako 01 hondan vaihteiston ratas käydä tuohon 91?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Remppaa tiedossa...

ViestiKirjoittanut CR250 » 27.7.2009 22:56

...pitkällehän tuo kesä ehti, kunnes kilahti.. Ilmeisesti runkolaakeri paukahti, samalla rouhut vaurioittivat kampiakselia, joka paukautti pakoaukon puolelta sylinterin helman halki. Todelliset tuhot selviää, kunhan saa koneen lopulleen purettua.

Eipä ole aiemmin joutunut sylinteriä korjuuttamaan, eli onnistuuko miten tuolla sylinteriputken vaihdolla?

....olisi saanut tämän viikkoa pysyä läjässä, kun lomaakin vielä olisi.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 27.7.2009 23:26

Pinnoitukseen vain, jotkut haukkuvat putkitettua sylinteria paskaksi(mitä se saattaa ollakin) mutta katuajossa ne on toiminut... Toisaalta krossissahan se laulaa aikas nätisti, joten suosittelisin sitä hitsaushommaa, ja sitten pinnoitusta.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 27.7.2009 23:47

jampapap kirjoitti:Pinnoitukseen vain, jotkut haukkuvat putkitettua sylinteria paskaksi(mitä se saattaa ollakin) mutta katuajossa ne on toiminut... Toisaalta krossissahan se laulaa aikas nätisti, joten suosittelisin sitä hitsaushommaa, ja sitten pinnoitusta.


Mitenköhän tuo hitsaus toimii, kun helma on melkein kokonaan irti. Jotenkin vain epäilyttää, ettei hitsaamalla saisi kuntoon. Mistä tuota hitsaus+pinnoitus hommaa voisi kysellä, eli mitkä firmat tuota tekee ja mitä lysti maksaa?

Kattelin noita Wisecon putkia mäntineen, maksaahan nekin maltaita, mutta ovat toimineet ja kestäneet kelkassa paremmin kuin alkuperäiset.