Yamaha YZ Topic

kurkku
Pyörä:
rs 125 -03, kx 80
Liittynyt:
5.4.2008 19:51

ViestiKirjoittanut kurkku » 20.5.2008 15:24

K31 kirjoitti:Mulla on juuri tuommonen 98 jammu. Tosi hyvä peli ollut hintaansa nähden. Ei mitään isompia vikoja. Kone on loistava ja erittäin luotettava. Tosin alakierrostehoa vähänlaisesti, mutta niinhän se tuppaa monesti piikkisessä olemaan. Pyörä on melko korkea piikkiseksi, ei sovellu keskiverto kiinalaiselle, varsinkin korkeammalla tangolla loistava ajettava tämmöselle 190cm pojulle. Alusta on hyvä noin 100kg miehenkin köröttelycrossin ajossa. En tiedä josko edellinen omistaja on sille jotain tehnyt kun aika iso sälli oli hänkin. Tosin 70kg kaverikin painoi radalla menemään, eikä mitenkaan valittanut alustan jäykkyyttä?

Ehdottomasti tämän ikäisistä piikeistä (miksei uudemmistakin?) valitsisin jamahan. Ei itsellä ollut ainakaan juuri muita vaihtoehtoja kun tämänikäistä piikkiä katselin, en ole valintaani katunut vaikka nyt isompi enska himottaisikin. Hyvä paketti joka suhteessa. Esimerkikiksi vastaavan ikäinen kawan puolikas oli jokapaikasta jotenkin "halvan" ja heikon näköisesti tehty verrattuna yamahaan...

Noista muutoksista, 98 ja 99 välillä ei ole mitään radikaalia tietääkseni tapahtunut.
Tästä löytynee lisätietoa varmasti joltakin?

Sullahan näkkyy olevan myynnissä tuo jammukas :D
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 20.5.2008 15:51

Pahus, kasasin nuo etupumput ja laitoin sisälle öljyä tuon 2,5dl. Sitte aloin niitä siinä painelemaan, niin niissä vaan kuuluu sellanen "spruit" ääni ja vaimenna se ei ollenkaa. Pyörässä niitä käytin kiinni, niin paikallaan saa painettua ne melkeen pohjaan asti. Elikkä sinne on jääny ilmaa... Mutta miten se ilmaus oikeen tapahtuu? Kun yhen linkin löysin mutta jäi vähän askarruttamaan, että siis se pitkä jousi otetaan pois, kaadetaan öljyä sisään ja painellaan sitä pohjaan ilman jousta? Ja sitte jousi + muut hilppeet sisälle ja ruuvit kiinni? Laitetaankos noihin sitte vielä ilman painetta tuolta päältä ku niissä on ne sellaset venttiilit? Siis ilmauksen jälkeen ja tavallaan öljyn päälle? Tarttis pikaisesti vastauksia...
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 20.5.2008 16:18

-Hemuli- kirjoitti:Mikäs merkkinen on -02 piikki jammun vakiokeula? Marsu, Kayaba? vai mikä?


Kayaba.


Kummelille: Mikä pyörä, mikä keula? 2,5dl per putki kuulostaa joka tapauksessa vähältä...
STS
Pyörä:
Yamaha YZ 125cc -02
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
1.1.2006 15:36

ViestiKirjoittanut STS » 20.5.2008 18:25

kurkku kirjoitti:
K31 kirjoitti:Mulla on juuri tuommonen 98 jammu. Tosi hyvä peli ollut hintaansa nähden. Ei mitään isompia vikoja. Kone on loistava ja erittäin luotettava. Tosin alakierrostehoa vähänlaisesti, mutta niinhän se tuppaa monesti piikkisessä olemaan. Pyörä on melko korkea piikkiseksi, ei sovellu keskiverto kiinalaiselle, varsinkin korkeammalla tangolla loistava ajettava tämmöselle 190cm pojulle. Alusta on hyvä noin 100kg miehenkin köröttelycrossin ajossa. En tiedä josko edellinen omistaja on sille jotain tehnyt kun aika iso sälli oli hänkin. Tosin 70kg kaverikin painoi radalla menemään, eikä mitenkaan valittanut alustan jäykkyyttä?

Ehdottomasti tämän ikäisistä piikeistä (miksei uudemmistakin?) valitsisin jamahan. Ei itsellä ollut ainakaan juuri muita vaihtoehtoja kun tämänikäistä piikkiä katselin, en ole valintaani katunut vaikka nyt isompi enska himottaisikin. Hyvä paketti joka suhteessa. Esimerkikiksi vastaavan ikäinen kawan puolikas oli jokapaikasta jotenkin "halvan" ja heikon näköisesti tehty verrattuna yamahaan...

Noista muutoksista, 98 ja 99 välillä ei ole mitään radikaalia tietääkseni tapahtunut.
Tästä löytynee lisätietoa varmasti joltakin?

Sullahan näkkyy olevan myynnissä tuo jammukas :D


Ettei vaan ois pientä mainostusta kyseessä :D mut ei se mitään nii sitä pitääki mainostaa.
http://www.motot.net/galleria/34760 <---- Pistäkäähän kommenttia.

MYYDÄÄN HONDA MONKEY!!!!!---> http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=73565
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 20.5.2008 22:01

a.c.e kirjoitti:

Kummelille: Mikä pyörä, mikä keula? 2,5dl per putki kuulostaa joka tapauksessa vähältä...
Tosiaankin, jäi pyörän mallit laittamatta... Pyörä on yz 80, ostin -89vm.:llina. Eessä on levyjarru mutta takana vielä rumpu, se lienee hyvä tunnus vuosimallista? Katoin tuolta -> www.bikepics.com että pyörä ois justiinsa tuo 89. Keulasta en sen kummemmin tiiä, ku on kaikki merkit ja lätkät kulunu poies. Seinäjoen Jokiniemen varaosamyyjä sanoi että 2-2,5dl, joten sen paremmin en osaa sanoa...
fuelmx
Pyörä:
Honda CRF 450R, 2010
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.12.2004 18:33

ViestiKirjoittanut fuelmx » 21.5.2008 8:40

Kyllä niissä kassarijampeissa oli rumpu takana vielä 92 (91 oli eka pinkki jammu).
---==[fuel]==---
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 21.5.2008 19:55

joo tuo on valkonen mutta penkki on punanen
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 21.5.2008 20:36

Mutta jos joku vois vielä tuosta ilmauksesta selventää... :S
m-iksu
Pyörä:
Kwa636 -05 stunt, rojekti.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.5.2007 0:40

ViestiKirjoittanut m-iksu » 23.5.2008 2:39

Mitäs mieltä poijjat olis, kannattava kauppa ja mitä kannattais tarrkastella pyörästä ennen ostoa? Yamaha YZ 450, -04 3900¤...
Kaulii, kaulii ja leipoo pullat.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 23.5.2008 8:50

Oletuksena tuon ikäiselle isolle Jammulle ei ole tehty mitään varsinaista remppaa.

Huonolla tsägällä siis vaihtoon kampura (koska nokkaketju syönyt rattaan ja kiertarikin jo kyseenalainen) ja kaikki liikkuvat osat siitä ylöspäin.

Noita ei edes voi oikein selvittää kuin kyselemällä rempoista (nokkaketjun/männän/männän renkaiden/venojen vaihto). Vähän ylläpitoa voi kartoittaa myös öljyn-/putsarinvaihtovälillä.

Ihan heti ei tule mitään konetta käyttämällä tai ulkoisesti katsomalla havaittavaa tyypillistä vikaa. Huono käynnistyvyys kylmänä voisi viitata venttiilivikaan, mutta omaakin (-03) myydessä sain muutaman viikon seisotuksen ansiosta polkea sitä käyntiin ihan hitosti vaikka peli oli takuulla kondiksessa.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 23.5.2008 9:10

Toi on kyllä täysin normaalia. Mulla on noiden kaikkien kisapelien kanssa ollut sama tilanne ja ensimmäinen silleen et ostaja oli paikalla. Kannattaa edellispäivänä käyttää lämpöeks ja ajaa yks kohokammiollinen.

Ja on tota 2T kanssakin. Tota trialpiikkiä mä en edes talven seisonnan jälkeen jaksa potkia niin kauan, että pörähtäis. Pilottia vähän sen jälkeen kun hiki jo virtaa ja heti lähtee ;-) Likan 50cc on käytännössä uusi, vasta 2 1,5l tankillista ajettu ja se kans ei tykkää käynnistyä jos viikonkin seisoo.

Ensimmäisen hörähdyksen jälkeen noi kaikki on kummiskin lähteny sitten jo hyvin.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 23.5.2008 9:30

Mun mielestä toi pyyntihinta on niin kova '04 pyörästä et sen pitäis olla aivan tip top kunnossa. Nopeella vilasulla, nettimotossa huudetaan samoja hintoja pari vuotta uudemmista. Even though, toi '04 moottori on huomattavasti jo mukavampi ajettava kun '03, mut silti: ei se oo siltikään "Hondan tasoa". Siis ihan vaan ajettavuuden suhteen. Ja kuten Anssi tossa totes, remonttia voi olla tiedossa. Jos näin on niin osta ennemmin pari vuotta uudempi ja tee sama remontti.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
MotoXer
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.2.2006 11:38

ViestiKirjoittanut MotoXer » 23.5.2008 9:46

Vaihteistoremontteja on just tuon ikäsiin 450 jamppeihin tehty melko lailla paljon.
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 23.5.2008 17:14

SMK;-) kirjoitti:Toi on kyllä täysin normaalia. Mulla on noiden kaikkien kisapelien kanssa ollut sama tilanne ja ensimmäinen silleen et ostaja oli paikalla. Kannattaa edellispäivänä käyttää lämpöeks ja ajaa yks kohokammiollinen.

Ja on tota 2T kanssakin. Tota trialpiikkiä mä en edes talven seisonnan jälkeen jaksa potkia niin kauan, että pörähtäis. Pilottia vähän sen jälkeen kun hiki jo virtaa ja heti lähtee ;-) Likan 50cc on käytännössä uusi, vasta 2 1,5l tankillista ajettu ja se kans ei tykkää käynnistyä jos viikonkin seisoo.

Ensimmäisen hörähdyksen jälkeen noi kaikki on kummiskin lähteny sitten jo hyvin.


Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistähän mahtaa tietää, millonka on "yksi kohokammiollinen" ajettu?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 23.5.2008 17:36

No ainakin mulla on sen verran usein unohtunu hana kiinni, että toi oli musta aika hyvä määritelmä.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)