125/200/250/525 ktm. 2-tahteja on ollut aikaisemmin ja 4-t vois olla kova.kestääkö 4-t paremmin?
onko 250cc 4-t tarpeeksi potkua?
Keijo-crossi kirjoitti:Onkos tästä 2011 kawasta ollut täällä juttua? http://www.dirtbikemagazine.com/ME2/dirmod.asp?sid=&nm=&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=3C4D58E192D641E98DB09C78FC3207B2
Ymmärsinkö oikein. Pyörän päältä katottuna oikeasta etu kepistä/preload säädetään jousen jännitys, vasemmasta sitten paluu ja puristus vaimennus? Sittenhän ei tarvii kuin yhtä pumppua säädellä kun saa jännityksen sopivaks
JM82 kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään uusi keksintö. Jo 90-luvulla oli TM:ien perinteisen mallisessa Marzocchi Magnum keulassa käytössä sama systeemi .
funktio kirjoitti:hypoteettinen kysymys:
jos pitäis ajaa yhdellä pyörällä enduroa, krossia, supermotoa ja jäärataa, minkä pyörän valitsisit? mahdollisimman kilpailukykyinen pitäis olla joka lajissa. kuskin olisi ajettava kaikki lajit samalla pyörällä eikä luokkajakoja olisi. eli samalla rungolla ja moottorilla kaikki kisat. renkaat ja iskarit sais vaihtaa vaikka joka kisaan. kisoja ois vaikka 2 joka lajissa ja lopuksi laskettaisiin pisteet yhteen. joka kisassa jaettaisiin saman verran pisteitä.
eli nyt haetaan ultimaalista kompromissi pyörää.
itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.
willik kirjoitti:funktio kirjoitti:itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.
Mikä vain 450:s crossi(kotarilta smr). Kyllä se sitten vaatiikiin neljät eri iskarit, yhdet kolmiopalat ja smotoon etujarrun jos oikein tosissaan meinais ajaa tuommoista.
Jääradalla ja smotossa antaa kyllä nelipätkällä pikku nelarille kuokkaan melkein miten lystää jos on about saman tasoset kuskit. Jos on vetomies niin se ajaa millä vain laitteella kovempaa smotossa/jäällä jos vain on mutkia. Suoralla ei pien voi mitään isommalla teholle. Enskassa/crossissa taas se on melkein sama mikä pyörä on alla, ihan yhtä surkeasti sielä pärjäis. Joten ite panostaisin tehoon koska sitä tarttis kahteen neljästä lajista. Ja toivoa että enskalenkki sisältäis paljon peltoa
funktio kirjoitti:willik kirjoitti:funktio kirjoitti:itse ajaisin puolikkaalla 2-tahdilla. merkillä ei väliä.
Mikä vain 450:s crossi(kotarilta smr). Kyllä se sitten vaatiikiin neljät eri iskarit, yhdet kolmiopalat ja smotoon etujarrun jos oikein tosissaan meinais ajaa tuommoista.
Jääradalla ja smotossa antaa kyllä nelipätkällä pikku nelarille kuokkaan melkein miten lystää jos on about saman tasoset kuskit. Jos on vetomies niin se ajaa millä vain laitteella kovempaa smotossa/jäällä jos vain on mutkia. Suoralla ei pien voi mitään isommalla teholle. Enskassa/crossissa taas se on melkein sama mikä pyörä on alla, ihan yhtä surkeasti sielä pärjäis. Joten ite panostaisin tehoon koska sitä tarttis kahteen neljästä lajista. Ja toivoa että enskalenkki sisältäis paljon peltoa
eikös jompikumpi kallion poijjista ole menestynyt jääradalla aika hienosti kaksi tahtisella? tietenkin kysessä on ns. vetomiehiä. onko 2-t jääratapyörät viritetty niin ettei niillä enään ajella metässä, meinaan että onko huipputehot saatu alaväännön kustannuksella?
joku tuossa kehui 300 ktm:ää ja oon kyllä samaa mieltä että sen tehoja on helppo muutella mieleisekseen ja aika helpostikkin. miten nykypäivän ruisku nelarit? luulis niitäkin oleva helppo muuttaa ruiskukartoilla. onko jollakin tähän asiaan täsmennystä?
funktio kirjoitti:eikös jompikumpi kallion poijjista ole menestynyt jääradalla aika hienosti kaksi tahtisella? tietenkin kysessä on ns. vetomiehiä. onko 2-t jääratapyörät viritetty niin ettei niillä enään ajella metässä, meinaan että onko huipputehot saatu alaväännön kustannuksella?
joku tuossa kehui 300 ktm:ää ja oon kyllä samaa mieltä että sen tehoja on helppo muutella mieleisekseen ja aika helpostikkin. miten nykypäivän ruisku nelarit? luulis niitäkin oleva helppo muuttaa ruiskukartoilla. onko jollakin tähän asiaan täsmennystä?
PJK kirjoitti:lisäisin repullisen kampiakseleita jos Kottaraista meinaa
Kai se tällä nyky tekniikalla on jo saatu toimimaan. Eikös ruiskuakin ole joskus testailtu jossain pyörässä, nyt se näyttää olevan jo jokaisessa pyörässä.YZi kirjoitti:JM82 kirjoitti:
Eihän tuo ole mitenkään uusi keksintö. Jo 90-luvulla oli TM:ien perinteisen mallisessa Marzocchi Magnum keulassa käytössä sama systeemi .
Joo, näin oli, mut siitä herääkin kysymys et miksköhän toi systeemi ei yleistynyt silloin, vaan hävis vähinäänin markkinoilta? Eli onko se nyt jotenkin parempi vai?
Gachaization kirjoitti:Kertokaahan, kuinka paljon heppoja kantsis vähintään/enintään olla aloittelevalta Mx-kuskilta?
10? 20? 30? 40? 50? 100?
Edit: Niin, en ole lähössä millekään kilpalinjalle vaan ihan omaksi ilokseni harrastusmielessä haluisin ruveta käymään radalla.