OA243 kirjoitti:No jos motocrossradoilla meinaa ajaa, niin ei heti tuu yhtäkään ilmajäähyä mieleen missä muut komponentit olis riittävät crossiradalle, muuten kun ihan ensimmäisille kerroille.
motocrossman125 kirjoitti:Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?
willik kirjoitti:Ei niin paljoa merkitystä, että tavallista harrastajaa haittais. Ite en oo tajunnu juuri mitään eroa.
Ainut että ei tartte olla joka viikko vaihtamassa laakereita ja holkkeja, kun aina jossain väljää.(kärjistetysti)
wolvie kirjoitti:Vastaavasti kottaraiseen saa aika usein vaihdella takaiskarin alapään laakereita.
wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.
Pitää ihan paikkaansa että jotkut availevat linkkujaan 10h välein ja jotkut joka ajokerran jälkeen. Ainakin omassa kawassa menee aika nopeesti huonoon jamaan linkut ellei tee niille jotakin riittävän usein. itse laitoin rasvanipat ja sisäkumista koteloin ne linkut. Joku läppäkin olisi hyvä linkkujen eteen ettei se kura pääse eturenkaasta paineella tunkeutumaan linkkuihin.Anssi_L kirjoitti:wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.
No toi vaatii kyllä sitä että joko tohottaa sinne laakereihin joka ajon jälkeen suoraan painepesurilla tai sitten että pyörän kyljessä lukee "Kawasaki".
Keijo-crossi kirjoitti:Pitää ihan paikkaansa että jotkut availevat linkkujaan 10h välein ja jotkut joka ajokerran jälkeen. Ainakin omassa kawassa menee aika nopeesti huonoon jamaan linkut ellei tee niille jotakin riittävän usein. itse laitoin rasvanipat ja sisäkumista koteloin ne linkut. Joku läppäkin olisi hyvä linkkujen eteen ettei se kura pääse eturenkaasta paineella tunkeutumaan linkkuihin.Anssi_L kirjoitti:wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.
No toi vaatii kyllä sitä että joko tohottaa sinne laakereihin joka ajon jälkeen suoraan painepesurilla tai sitten että pyörän kyljessä lukee "Kawasaki".
KTM:ssä vaihtaa kerran vuodessa sen laakerin ja samalla huollattaa sen takaiskarin.
motocrossman125 kirjoitti:Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?