Pyörän Valinta

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 13.9.2010 20:51

No jos motocrossradoilla meinaa ajaa, niin ei heti tuu yhtäkään ilmajäähyä mieleen missä muut komponentit olis riittävät crossiradalle, muuten kun ihan ensimmäisille kerroille.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53

ViestiKirjoittanut FMF » 13.9.2010 20:55

OA243 kirjoitti:No jos motocrossradoilla meinaa ajaa, niin ei heti tuu yhtäkään ilmajäähyä mieleen missä muut komponentit olis riittävät crossiradalle, muuten kun ihan ensimmäisille kerroille.


Sitäpä tuumasin minäkin, mutta onhan niitä ilmajäähyjäkin nähty, mutta niissä ei tosiaan ominaisuudet riitä kuin hetken aikaa.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
Ktm sx 125 ja yamaha yz 125

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 14.9.2010 9:48

Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 14.9.2010 9:55

motocrossman125 kirjoitti:Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?

Jos se olis huono juttu,niin ei kai kotari olis päätyny linkuttomaan systeemiin.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 14.9.2010 10:49

Ei niin paljoa merkitystä, että tavallista harrastajaa haittais. Ite en oo tajunnu juuri mitään eroa.

Ainut että ei tartte olla joka viikko vaihtamassa laakereita ja holkkeja, kun aina jossain väljää.(kärjistetysti)
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 14.9.2010 10:54

willik kirjoitti:Ei niin paljoa merkitystä, että tavallista harrastajaa haittais. Ite en oo tajunnu juuri mitään eroa.

Ainut että ei tartte olla joka viikko vaihtamassa laakereita ja holkkeja, kun aina jossain väljää.(kärjistetysti)

Se on myös totta.Pieni välys joka nivelessä tekee jo paljon,kun nostaa takapyörästä..
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 14.9.2010 11:01

Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.

Vastaavasti kottaraiseen saa aika usein vaihdella takaiskarin alapään laakereita.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 14.9.2010 14:09

wolvie kirjoitti:Vastaavasti kottaraiseen saa aika usein vaihdella takaiskarin alapään laakereita.

Kerta vuoteen aböyt.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 14.9.2010 14:58

wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.


No toi vaatii kyllä sitä että joko tohottaa sinne laakereihin joka ajon jälkeen suoraan painepesurilla tai sitten että pyörän kyljessä lukee "Kawasaki".
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 14.9.2010 16:09

Anssi_L kirjoitti:
wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.


No toi vaatii kyllä sitä että joko tohottaa sinne laakereihin joka ajon jälkeen suoraan painepesurilla tai sitten että pyörän kyljessä lukee "Kawasaki".
Pitää ihan paikkaansa että jotkut availevat linkkujaan 10h välein ja jotkut joka ajokerran jälkeen. Ainakin omassa kawassa menee aika nopeesti huonoon jamaan linkut ellei tee niille jotakin riittävän usein. itse laitoin rasvanipat ja sisäkumista koteloin ne linkut. Joku läppäkin olisi hyvä linkkujen eteen ettei se kura pääse eturenkaasta paineella tunkeutumaan linkkuihin.

KTM:ssä vaihtaa kerran vuodessa sen laakerin ja samalla huollattaa sen takaiskarin.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 14.9.2010 17:40

Keijo-crossi kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:
wolvie kirjoitti:Eräs tuttu varikolla kertoili, että heidän pojan pyörästä linkkua joutuu putsaamaan ja huoltamaan 10-20h välein ettei se rupea kanittamaan vastaan.


No toi vaatii kyllä sitä että joko tohottaa sinne laakereihin joka ajon jälkeen suoraan painepesurilla tai sitten että pyörän kyljessä lukee "Kawasaki".
Pitää ihan paikkaansa että jotkut availevat linkkujaan 10h välein ja jotkut joka ajokerran jälkeen. Ainakin omassa kawassa menee aika nopeesti huonoon jamaan linkut ellei tee niille jotakin riittävän usein. itse laitoin rasvanipat ja sisäkumista koteloin ne linkut. Joku läppäkin olisi hyvä linkkujen eteen ettei se kura pääse eturenkaasta paineella tunkeutumaan linkkuihin.

KTM:ssä vaihtaa kerran vuodessa sen laakerin ja samalla huollattaa sen takaiskarin.

85 Kawalla ajettu n. 70h, swingin laakerit ja iskarin alalaakeri vaihtokunnossa,linkun laakerit ja holkit aivan kunnossa. Hondalla ei päästy kautta yksillä linkun laakereilla.P.S. Tarjotkaa vähän ajettua piikkiä.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 14.9.2010 18:07

Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27

ViestiKirjoittanut jamperi » 14.9.2010 18:29

ekkös sä siitä linkusta oo änkänny täälä ennenki? se on tosi hyvä juttu että sitä ei oo, linkuttomia kotareita nähty kärkikahinoissa suomessa, mutta jokainen tykkää eri jutuista. Mulla ittellä ollu 2 linkutonta kotaria, ajanu kovempaa kun monet linkulliset pyörät radalla.. oonkohan nopeempi ku ne vai onko niitten linkut rikki :O

osta, aja vuosi ja osta linkullinen ja vertaa?

älä enää pähkäile täälä foorumilla siitä pyörästä vaan osta rohkeesti joku yleispätevä peli! (ei runescape)
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
pek-si
Pyörä:
KTM EXC 200 -07
Liittynyt:
24.6.2010 15:49

ViestiKirjoittanut pek-si » 14.9.2010 20:26

motocrossman125 kirjoitti:Olen 15v vanha ja 175cm pitkö olen ajanut nyt 2 vuotta 80-kuutioisella kawasakilla.nyt olis aika vaihtaa olen jo katsonut pari pyörää ja käynyt katsomassakin niitä.Minua alkoi mietityttämään se että ktm:ssä ei ole linkkua ennen foorumilla jotkut on sanonu että linkuttomuus ei olis nii hyvä juttu ja jotkut tas toisin. Jos ajais kisaa haittaako se mitään.Onko sillä ajossa eroa?


Voi helevetin tauno! Juuri eilen kysyit saman kysymyksen ja viimeinen sivu on pelkkää vastausta sun kysymykseen, kysy nyt vielä kerran uudestaan.
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 15.9.2010 13:49

pari hölmöä kysymystä..

minä vuonna noihin 250 sxf ja 450sxf malleihin tuli nappistartti? -07 ilmeisesti?

onkos muuten ihan soivia pelejä,jos asiallisesti huollettu?