JerQ68 kirjoitti:Etusormella käytän, joskus en silläkään jos on semmonen paikka ja kädet on lopussa, mutta paras mahdollinen olisi pitää sormea kytkimellä. Oma vauhti on niin hidas vielä että vaihdan raakana molempiin suuntiin enkä ole huomannut mitään ihmeellistä. Jos vauhtia olisi tai tekisi täyskaasu kiihdytyksiä silloin pitäisi hipaista kytkimellä jotta vaihde menee paremmin sisään ? Taitaa kytkimen käyttö riippua pyörästäkin jonkun verran kun 125cc ja 250cc tarvitsee enemmän kuin taas 250cc ja 450cc. Olen aika uusi lajin parissa joten korjatkaa toki
FOX22 kirjoitti:eikös tuo ollut niin että alaspäinvaihtaessa sitä kytkintä olisi hyvä painauttaa ja ylöspäin ei niin pakollista
jo kirjoitti:tosiaan alaspäin ilman kytkintä ja ylöspäin kytkimellä.
Shift faster without using your clutch
A dirt bike clutch is there for 4 reasons:
1.To shift from neutral to 1st (or 2nd) gear and get you going from a dead stop.
2.To keep the bike from stalling under heavy braking.
3.To keep the bike from stalling while in the air, by pulling the clutch in and twisting the throttle a few times.
4.To launch the bike out of a corner.
Those 4 reason above are the only time you should really be using your clutch! You don’t have to use it while shifting – up or down – it will only slow you down. Your bike will shift up and down just fine without using the clutch, although shifting up is harder then shifting down, since your engine is under heavy load when accelerating.
MC obeesi kirjoitti:hmm.. otetaas tähän nyt vielä tällanen kytkimen käyttöopas by Stephane "RonRon" Roncada:Shift faster without using your clutch
A dirt bike clutch is there for 4 reasons:
1.To shift from neutral to 1st (or 2nd) gear and get you going from a dead stop.
2.To keep the bike from stalling under heavy braking.
3.To keep the bike from stalling while in the air, by pulling the clutch in and twisting the throttle a few times.
4.To launch the bike out of a corner.
Those 4 reason above are the only time you should really be using your clutch! You don’t have to use it while shifting – up or down – it will only slow you down. Your bike will shift up and down just fine without using the clutch, although shifting up is harder then shifting down, since your engine is under heavy load when accelerating.
Ja täältä voi sitten lueskella lisää:
http://blog.ronronmx.com/shift-faster-w ... ur-clutch/