Ostin tuossa itse viikko takaperin 250 2t kotarin vuosmallia -89. Tehojensa puolesta tälläselle alottelijalle (mopolla ajettu 10v takaperin ja sen jälkeen lyhyitä pätkiä satunnaisesti prätkällä) melkosen tappava, vaikka noin vanha onkin. Vääntökäyrä on jotenkin absurdin jyrkkä, eli väännät pikkasen kaasua ni vetää vähän ja sit kun väännät vähän enemmän ni tuntuu, että saa roikkua melkeen perässä. Mieltäisin tommosen nelarivermeen olevan paljon kivempi ja arvaamattomampi ajella jos ekaa laitetta katsoo. Voi silloin keskittyä siihen ajamisen tekniseen osaamiseen paljon paremmin kun ei tartte miettiä kaasua vääntäessä, että väännänkö nyt vielä millin lisää vai onko se jo liikaa?
En miettis paljon männät ja muut tilpehöörit maksaa vaan lähinnä sitä, että mikä laite sopii juuri minulle itselleni. Itehän ostin vaan halvalla kun sain ja nyt sitte jossain vaiheessa lähetään kokeilemaan riittääkö järki tolla laitoksella ajamiseen missään ympäristössä. Täyskaasukiihdytystä en ainakaan vielä uskalla todellakaan tehdä.
Summa summarum jos hankit ekaa monttulaitetta, osta joko 250 nelari tai sitten ensin pienempi 125, joka kantaa aikuisen, mutta ei vielä lennätä kiertoradalle jos välillä erehtyy yrittään liikaa. Niin ja hei jätkät, yrittäkää päästä jossain kokeilemaan noita laitteita ni tiedätte mimmosia tehoja niissä ylipäätänsä on. Oon ajanu itte 600 ninjalla ja toi 250 2t silti yllätti