ripekosk kirjoitti:Eikai tuosta joudu purkamaan lohkoo palasiksi?Avasin vesipumpun kopan ja ei se propelli tai se systeemi sieltä pois lähde.
Kytkinpuolen lohko pitää ottaa irti jotta vesipumpun akselin sisäpuolen mutterin saa auki ja laakerit ja stefat veks.Ei oo paha homma.Ainoa miina on mun mielestä se ettei merkkaa mihin kukin lohkon ruuvi kuuluu,ei oo kiva sovitella 15 eripituista ruuvia paikoilleen jos ei muista mihin kukin kuuluu..kannattaa siis tehä esim pahviin sapluuna missä ruuvit on lohkon reikiä vastaavissa reijissä järjestyksessä.
Vesipumpun kopan tiivisteiden ja tiivistepintojen puhtaus (öljyt ja jäähdytinnesteet syytä pyyhkiä tarkkaan pois) on tärkeää.Mulla joskus alkas uudet vesipumpun kopan tiivisteet kusemaan,kun tiivisteessä yhessä kohdassa oli pieni öljyläiskä.Samaten kopan ruuvien kiristys ristikkäisessä järjestyksessä on must>>jos kansi on vähänkin kanissa,tiiviste ei pakosti pidä kunnolla.
Tiivisteliimat kannattaa kans unohtaa..täytyy olla paperitiiviste että jää sopivat välykset kytkinlohkon ja kampikammiolohkon välissä oleville kytkimen yms. osille.
Yks mikä ainakin Honda CR:ssä on aina vähän vmäinen,on lohkon takaisinlaittaminen,kiksin mekanismin jousi ei tykkää mennä lohkossa olevaan tilaansa kovin helposti,välillä jää jotenki kaniin kytkinlohkon kiristyksen jälkeen ja kiksi ei sitten liiku kunnolla.vähä sen kans joutuu aina askarrella että saa kiksin pelittään smuutisti.