4T vs. 2T

R0nX
Pyörä:
Suzuki RGF, Honda CR 500, Honda CRF 450, Suzuki PV
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.1.2009 9:29

ViestiKirjoittanut R0nX » 16.5.2009 10:19

Jeps.. uus tulppa mutta sama jatkuu, paukkuu vaa.. Kaasari oli aikaisemmin rikkaalla nyt ei kastele tulppaa enää.. No venat ne varmaankin sitten seuraavaksi tarkistelemaan :|
Ostetaan JollyMoto tehari Suzuki RGF:ffään laittakaa yv jos ootte luopumassa jostain syystä :D
rä-xä
Liittynyt:
17.3.2007 10:57

ViestiKirjoittanut rä-xä » 26.5.2009 10:22

Kuinka paljon eroa 250cc 2t ja 450 4t ajatettavuudeltaan, eli huomaako että nelari painaa paljon enempi? Ajo olisi enempi enduroa, mutta myös välillä vähän crossia. 2t olisi kai vähän vähempi huoltoinen, mutta riittääkö jos kerran kesässä nelarissa huoltaa ja tarkistaa nokkaketjun, venttiilit yms.??
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 26.5.2009 10:46

rä-xä kirjoitti:riittääkö jos kerran kesässä nelarissa huoltaa ja tarkistaa nokkaketjun, venttiilit yms.??


Nykypäivän korkeaviritteisissä kilpapöyrissä (crossit ja enskat) ei tarkistamalla selviä. Osat menee vaihtoon. 1000e on äkkiä selällään
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 10.6.2009 20:55

Kuinka paljon 250cc 2t krossi vääntää alhaalta? Esim. verrattuna 250 nelitahtikrossiin? Samaa luokkaa kuin 200cc EC Gassu?
Uraa uurtava motoristi
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 10.6.2009 23:41

-MarkusH kirjoitti:Kuinka paljon 250cc 2t krossi vääntää alhaalta? Esim. verrattuna 250 nelitahtikrossiin? Samaa luokkaa kuin 200cc EC Gassu?

kyllä se ampuu alhaalta aika paljon terävemmin ku 200 2t tai pikkunelari..
käy kysyy joltaki ku oot ajamassa et saako testata sillähän se selvii parhaiten!
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 11.6.2009 20:26

-MarkusH kirjoitti:Kuinka paljon 250cc 2t krossi vääntää alhaalta? Esim. verrattuna 250 nelitahtikrossiin? Samaa luokkaa kuin 200cc EC Gassu?
koneen luonne täysin erilainen puolikkaassa crossissa vrt gasse,noin karkeasti sanottuna ensin ei tapahdu mitään ja sit tulee kaikki teho kerralla kehiin.Konettahan kyllä sit pystyy rauhoittamaan mieleiseksi aika helposti
ranne putos..
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 11.6.2009 21:26

Mitäköhän 250 2t:tä lerppa on ajanut?

Mulla Yamaha YZ 250 vuosimallia 2007 ja sieltä tulee ainakin tehot suht tasaseen ulos. Moottori just sopiva mun crossitouhuihin.
RedRider
Pyörä:
KX 250 -03 & YCF 150 Classic 2012
Paikkakunta:
Tku
Liittynyt:
19.3.2002 10:25

ViestiKirjoittanut RedRider » 11.6.2009 21:38

Näissä uusimissa puolikkaissa esim. RM tai YZ on melko tasainen teho ja lähtee jo heti alhaalta vetämään.
Mun -03 KX 250 on sellainen että keskeltä vasta räjähtää kaikki ulos ja alhaalta ei oikeen väännä.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 11.6.2009 22:49

Joo o, täytyy katsoa jos tossa ens keväänä sais hussen myytyä niin tollanen 250 Yz vois olla ihan sopiva... Täytyy vaan etsiä teknisesti kunnos oleva peli. 2-tahdit on kuitenkin niin tuttuja ja kuitenkin harrastuskäytös suht edullinenkin vrt puolikas 4-t. Pari vuotta on jo tehnyt krossia mieli, tai siis oikeastaan koko elämä mutta ei ole kyytiä radalle kunnei ole vielä b-korttiakaan...
Uraa uurtava motoristi
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 12.6.2009 0:05

Meikäläisen 2t puolikas Suzuki antaa tehoa heti pieniltä kierroksilta pehmeesti aina ylös asti, ilman minkäänlaisia tehopiikkejä. Todella helppo ajettava. Vm -08.

Mulla oli joskus 10 vuotta sitten -92 250 yz, se olikin sitten kaikkea muuta, tehopiikin otti ykskaksyllättäen ja sitten yritettiin pysyä kyydissä, sillä en oikeestaan oppinu ajamaan ikinä. Sitten ajelinkin 10 vuotta piikeillä.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 12.6.2009 14:11

sääli että 2t pyörien kehittäminen on jäämässä taka-alalle kun miltei kaikki merkit panostavat enempi 4t pyöriin nykyään :(
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 12.6.2009 18:06

a.c.e kirjoitti:Mitäköhän 250 2t:tä lerppa on ajanut?

Mulla Yamaha YZ 250 vuosimallia 2007 ja sieltä tulee ainakin tehot suht tasaseen ulos. Moottori just sopiva mun crossitouhuihin.
tarkoitin lähinnä jos tommosta puolikasta 2-tahti crossia vertaa johonkin gassen 200 missä ei yläkierroksilla tapahdu mitään ,eihän nää nyky crossitkaan mitään on/off pelejä enää ole mutta jos enskahommiin käyttää nii kyllä eron huomaa.Tais tää alkuperäinen kysymys kyllä olla rata ajoihin että ei muutakun vajaa tahtista kehiin vaan.Tietenkin jokainen on omaa mieltä asioista että hyvähän se on jos pääsee jonkun toisen pyörää kokeilemaan.
Ja on kertynyt omakohtaista kokemusta jo useammasta 125-400cc pyörästä,sekä crossina että endurona
ranne putos..
mankeli_
Liittynyt:
17.6.2008 22:34

ViestiKirjoittanut mankeli_ » 13.6.2009 17:46

kyllä siitä 250cc 2t löytyy sitä vääntöä ihan tarpeeks. itellä ainaki vääntää hyin alhaalta ja tehoalue on suuri ettei tuu kaikki kerralla.
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14

ViestiKirjoittanut vilble_ » 13.6.2009 19:26

Kyl 2-T ihan hyvä on mutta mitä tässä ny olen kuullu niin 4-t ne paremmaksi väittää :O Itsellä 2-T mutta isällä on yamaha yzf 250cc et hyvin se ainakin vääntää :D Mutta 2-t ''huolettomampi'' kun 4-t kun leikkaa kiinni niin :itku: Siitä sitten kallis reissu tuli.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 13.6.2009 19:46

Ja niinhän se on että sillä ajetaan mikä sattuu alla olemaan,kaikilla yleisimmillä pyörämerkeillä ja malleilla kerkiää kyllä tosi kovaa jos vaan rahkeet riittää.
ranne putos..