Muuta Keskustelua

Veseq
Pyörä:
Honda CR 125cc -97
Liittynyt:
9.7.2009 17:58

ViestiKirjoittanut Veseq » 19.1.2010 18:53

Kellään pellepelottomalla ohjeita rakentaa crossi---> omatekoiseksi snowhawkiksi? valmiita palikkoja saatavilla joihinkin malleihin, mutta ovat kohtuu arvokkaita. Jos on jotain kuvii yms. ottaisin mielusti vinkkejä vastaan.

ps. en löytänyt aiheeseen liittyvää keskustelua mistään
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 19.1.2010 20:04

Ensimmäiseksi varmaan tulisi hommata vähintäänkin 400cc pannu, jotta olisi hivenenkään mieltä koko touhussa. Kohtuullisen tehokkaasti haukkaavat tehoja nuo telasto systeemit ja vielä kun otetaan huomioon kuinka paljon itse lumi jarraa menoa.
Veseq
Pyörä:
Honda CR 125cc -97
Liittynyt:
9.7.2009 17:58

ViestiKirjoittanut Veseq » 19.1.2010 20:17

Jep, toi teho menekki puolihan niis on. Juuri tämän takia kyselinki näitä ohjeita jos rakentais koko patentin alusta loppuun. Pääsis vähä tesmaan ja sitte jos innostuu niin hommaa isompaa kalustoo. Tai sitte asianmukaisen kulkupelin
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 21.1.2010 1:57

No mees matkaendurofoorumille, siellä on yks pelle peloton rakentanu ensin darraan etuvedon kiloja säästelemättä ja seuraavaks telaston.
Mutta heivaa nyt jo alkuusa toi typerä ajatus, käy nyt vaikka vähän googlettaan ensin esim. tuommosen telaston laskennallisia tehohäviöitä niin johan silmät aukee! Tajua nopsaan, että ne tehohäviöt on kävelyvauhdissa jo yli puolet sun piikin tehoista ja siten ainoo ratkasu on KUUTIOT, 400-450cc on ihan mopo vielä tuohon, muhkeet väännöt tarvii olla tai variaattori tai sen sata vaihdetta (ja kelaamista samaan tahtiin....huom). Ehkä 510cc kotari menis, mutta aika kintaalla senkin kans loppuuko paukku kesken, SX-versiossa ei ainakaan vaihteet riitä telastolle, EXC:ssä vois jo pysyä riittävällä alueella, EHKÄ. Kun vaihteita ei oo rajattomasti, ja vaikka oliskin, et ikinä kerkiäis saada aina just oikeeta, kuutiot puhuu, ei tehot.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Veseq
Pyörä:
Honda CR 125cc -97
Liittynyt:
9.7.2009 17:58

ViestiKirjoittanut Veseq » 21.1.2010 19:48

noh, ei kai täs muukaan sitte auta ku jättäää noi haaveet toistaiseksi.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 21.1.2010 20:11

Löytyisikö keltään 85kx 16/19 vanteita?
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22

ViestiKirjoittanut QueQ » 21.1.2010 21:56

Veseq kirjoitti:noh, ei kai täs muukaan sitte auta ku jättäää noi haaveet toistaiseksi.



http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... 01527&page no rahalla saa :).en sit tiiä jos jonkun kyykyn koneen hommais. välitysten vaihtamalla vois varmaan liikkuakkin etiä päin?
QueQ
Pyörä:
KTM 300 GS & KTM MXC 300
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.5.2009 21:22

ViestiKirjoittanut QueQ » 7.2.2010 13:29

Veseq kirjoitti:Kellään pellepelottomalla ohjeita rakentaa crossi---> omatekoiseksi snowhawkiksi? valmiita palikkoja saatavilla joihinkin malleihin, mutta ovat kohtuu arvokkaita. Jos on jotain kuvii yms. ottaisin mielusti vinkkejä vastaan.

ps. en löytänyt aiheeseen liittyvää keskustelua mistään



http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/885185

tuommonen tarttu silmään... siinä ois aihiota kerrakseen. eli ei tuohon ainakaan tuo telasto voi maksaa 600-800€ enempää kerran saa tuohon hintaan koko vempulan?
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 7.2.2010 14:09

Mihinkäs suuntaan pitäis alkaa jousitusta säätään kun eturengas karkaa_kokoajan_alta? Alustana on kovapintainen aurattu krossirata.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 7.2.2010 14:16

no jos edessä on sellane nakki ettei oo siitä kiinni nii vedä alkuun puristus puolen klikkerit iha auki ja käy ajaa sit voit kans kokeilla laittaa enemmä paluuta jos ei toimi nii eessä ois himmi hommia : )
kannattaa kokeilla myös laskee t paloja vähä..
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07
Vitunvittu

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 7.2.2010 16:14

Olttin nyt sit menossa radalle kokeilemaan säätää vähän keulaa, niin heti kun käynnistin mopon nii jostakin yläkerrasta kuulu sellasta "naknaknaknaknak" ääntä.

Siinä ihmeteltiin vähä ja kaasuttelin koneen lämpimäks noin 10 min. ja heti kun lähin ajaan niin ääni koveni (kuulu 50m päähän) ja kone sammu, eikä senjälkeen oo käynnistyny.

MITÄ VITTUA SITÄ VAIVAA??? :paha:

E. Puristukset tallella ja ainakin viime ajokerralla oli tehot tallella, kaasari säädöissä ja noin 15 tuntia sitten vaihettu proxin 1 renkainen mäntä.
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 7.2.2010 16:18

Ei muutako pyttyä auki ja kahteleen mitä soon syänynnä jos sieltä kerran jokin mekaaninen ääni kantaupi.
Viimeksi muokannut h0m3r päivämäärä 7.2.2010 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
JP1305
Pyörä:
KTM EXC 300 '12
Liittynyt:
24.6.2006 16:58

ViestiKirjoittanut JP1305 » 7.2.2010 20:53

Olisko männästä imupuolen helma lähtenyt kävelemään. Aikoinaan omassa Suikissa oli vähän samanlaista vikaa ja tuo oli syynä. Ei onneks hajottanut pyttyä.
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 10.2.2010 17:17

Nyt on kansi irti ja huomasin sellasen että se pakoaukonsäätimen vipu siinä sylinterin kyljessä on yläasennossa (muistaakseni piti olla ala asennossa kun moottori ei käy) ja kun vipua painaa alaspäin niin mitään ei tapahdu pakokanavassa.

Voiko tämä siis olla syy kilinkolin ääniin ja siihen että mopo ei käynnisty? Vielä ei oo pytty irti että männän kuntoa en tiedä...
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 10.2.2010 22:50

Elikkä siellä pakoaukonsäätimen "konehuoneessa" on 2 sellasta kullanväristä osaa jotka on kiinni niissä itse säätöhommeleissä (ne jotka menee pakoaukolle).

Asiaan: Toinen niistä oli halennu ja jumittanu koko säätimen yläasentoon, nyt pitäis vaan tietää mikä sen osan nimi on!
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!