Suzuki RM-Z

[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 1.11.2013 12:44

-09 oli eka ruisku suikka. Niissä oli lohkossa kiksin alla valuvika(puuttui yksi vahvike), joten niitä hajoili jenkeissä jonkin verran. Tästä syystä pyörän tulo suomeen myöhästyikin, Maahantuoja antoi loppupelissä uuden vahvistetun lohkon mukaan, joten suurimpaan osaan pyöristä on se vaihdettu.

Meillä tosin oli tuollanen -09 missä lohkoa ei oltu vaihdettu mutta ihan hyvin kesti. Jos pyörä tosin seisonut 3 vuotta kannattaa varautua ainaskin keskilaakerin vaihtoon. Ja yli 3k ei kannata maksaa tuon ikäisestä ja ajetusta.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut everton » 1.11.2013 12:58

Korjataan sen verran, että -08 oli eka ruisku susuki, niihin vaihdettiin lohkoja. 09 oli jo kestävä.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 1.11.2013 14:41

Katos perkele, joutu hetken laskeskelemaan noita pyöriä taakse päin, mutta näinhän se oli. Jotenkin oli päässä takertuneena että pikupyörä olis tullut vaan vuodenperässä mutta ei kun ei :D
Slage
Pyörä:
Suzuki RM-Z250
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
11.12.2011 13:39
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Slage » 5.11.2013 19:04

Tuli vaihettua 2010 RM-Z250:seen ja oon nyt saksankielisen manuaalin kanssa hämilläni öljynvaihdosta. Tohon menee siis vain moottoriöljy? Ettei vaihteistoöljyä erikseen? Ja kolme pulttia avataan et öljyt tulee pihalle! Hieman monimutkaisempaa ku Hondassa. ;)
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 5.11.2013 23:16

kaks pulttia pohjassa. ja karkea suodatin vaihdepolkimen alla.
Slage
Pyörä:
Suzuki RM-Z250
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
11.12.2011 13:39
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Slage » 6.11.2013 8:58

Joo juurikin näin! Ja siis moottoriöljyä vaan sisään?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 6.11.2013 22:37

Joops, ja mieluusti vielä moottoripyöräöljyä
Slage
Pyörä:
Suzuki RM-Z250
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
11.12.2011 13:39
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Slage » 7.11.2013 8:30

Hehheh!
Kyllä on hieno peli, tuntuu Hondan jäljiltä todella hyvältä!
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 7.11.2013 16:17

rescue73 kirjoitti:Moi, kertokaahan enskakärpäsen pureman saaneelle 73kg rossiossille suuntaa antavia jousivakioita, millä vois päästä "enskailun" makuun :nolo: . Pyöränä siis Rmz250 k9 ja nyt paikoillaan std jouset (etu 4,4 taka 5,4) sekä kepit "herkistelty" hitaalle MX-veteraanille mukaviksi muistaakseni Lehdon Peten toimesta. Keulan kasasin minimi öljymäärällä ja öljynä Motorexin 2,5w. Tarkoituksena olisi opetella LUMISPOORIA ensitalvena. :roll:

Kiitos ja kumarrus :s


Vastausten määrästä päätellen Kukaan ei ole ajanut, eikä aja pikkususukilla enskaa :roll:
>kertokaa edes jotain omista muutoksistanne vaikka ette ole saman painoisia :)
Hoppa
Liittynyt:
4.12.2009 10:31
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Hoppa » 7.11.2013 21:18

Viime talvena tuli itsekin aloitettua spoorin ajo. Crossi-iskareilla ajelin. Löysäsin vaan klikkereitä ja takaa esijjännitystä sekä nostin keulaputket melkein tankoon asti. Ihan hyvä oli ja makuun pääsi.
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 9.11.2013 22:57

Kiitos tästäkin, entäs oliko kalsaripainoa enempi vai vähempi kuin mulla (73kg)
ja millaiset jouset käytössä?

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Hoppa
Liittynyt:
4.12.2009 10:31
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Hoppa » 14.11.2013 21:01

Painoa n. 10 kg enemmän, pyöränä oli Hondan crf450. En muista tarkkaan jousien jäykkyyksiä, olisiko edessä ollut 4.6 ja takana 5.5. En ole varma, vakiojouset kuitenkin. Pyörä on jo vaihtunut niin ei voi tarkistaakaan.
Chapter4
Liittynyt:
25.3.2014 14:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Chapter4 » 25.3.2014 14:54

Missä suzukissa on öljyn tarkistus roppu? Netistä lataamani ohjeen mukaan (Suzuki ohjekirja) tarkistus pultti on kytkinkopassa minulla siinä ei ole kuin palikka mitä ei saa pois? vm 2007. Onkohan siinä öljynsuodattimen alla?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 30.3.2014 13:27

Se on sellainen pyöreä ja "ainoa" kuusiokolokantanen pultti kytkin puolen lohkossa.

Tosin aivan turha kapistus, jos pyörä hyvällä pidolla ja vaihtaa öljyjä tarpeeksi tiuhaan.
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut disme » 9.4.2014 13:39

Kertokaas joku viisaampi, miten päin Suzukin 2011 pikkunelarissa ne kytkimen pohjimmaisen massalevyn alle tulevat suuret prikat/shimmilevyt tulevat?

Lituskainen, ohuempi pohjalle ja kiilaava, "kartiomainen" shimmi ilmeisesti pienempi reuna ulospäin, massalevyjä kohti? Eihän näiden väärä järjesty nyt mitään pasko, mutta sviduttaa niitä nyt yritys-erehdys -taktiikallakaan tutkia ja järjestellä......

Varaosakuvasta ei tosiaan tämä asia selviä? :s

Ja samaan hengenvetoon kytkimen kruunun ja ison rattaan alle tulevien kahden samantapaisen levyn järjestyksen jos joku kertoisi. Niitä kun ei varaosakuvassa ole edes eritelty.Tosin näiden järjestyksellä tuskin yhtä paljon seksuaalista merkitystä, eivät ainakaan silmin nähden poistamitään välystä? Lähinnä keskittävät vain rattaan kiinnitysvaiheessa?