elr kirjoitti:Mites ku aloin purkamaa tota pyörää putsaust varten, toi kytkin ja sen letkun irrotus. Eikös sen voi vaan irrottaa siitä mötikästä sen letkun ja ku laittaa takas nii ilmaa niinku normaalin jarrun ja käyttää jarrunestettä?
Siinä kytkinnestesäiliön päällä lukee mitä litkua siellä tulisi käyttää. Luultavasti sullakin lukee "USE MINERAL OIL ONLY" elikkäs esim. keulaöljyä tai jos haluaa hifistellä niin Motorex hydraulic fluid 75 tai Magura Blood. Tuo kytkin on aika paskamainen ilmata, enkä suosittele nesteiden valuttamista, tai edes niiden vaihtoa ellei vanhat ole todellakin mennyt huonoksi tai jokin tiiviste on vaihtokunnossa. Keulaöljyllä siitä kytkimestä tulee hieman vielä jäykempi kuin alunperin.
Tuo ilmaus vissiin onnistuu parhaiten työntämällä uudet nesteet sisään lääkeruiskulla ilmausruuvista, kunnes kaikki nesteet ovat vaihtuneet yhdellä syötöllä, eikä nestesäiliöön tule enää ilmakuplia. Mulla tosin turpoili kyseisessä operaatiossa lääkeruiskusta tiivisteet ja siltikin tahtoi jäädä ilmaa jonnekin rakoon... Eli jos kytkin on pakko saada irti ja se on ihan kunnossa, niin ota mielummin koko paketti tangosta tai moottorin kyljestä (ja suojaa/tiivistä reikä).