Muuta Keskustelua

CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 16.11.2012 18:09

Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut mikulov » 16.11.2012 19:58

muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen vastaus: ainakin männän vaihto on helpompaa "case reed "-moottoriin ,molemmilla moottorityypeillä on voitettu joka tasolla tasavertaisesti, itse ostaisin pyörän jonka väri miellyttää..
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut 201262 » 16.11.2012 21:36

ainakin meidän kawoissa läppärunko on lohkossa.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut leppape1 » 17.11.2012 0:23

Niinhän tuo on ja tuli joskus junnuaikoina kiireessä laitettua piikin kawassa pytty väärinpäin paikalleen ja männänrengas tarttu pakoaukkoon kiinni.,siinä sitten ihmeteltiin että mitenkäs pytyn saisi pois??no pihdeillä pakoaukon kautta rengas ulos,uus männänrengas tilalle,romut kasaan ja menoksi!
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.11.2012 1:00

CRhonkkeli kirjoitti:Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?

Läpät sijaitsee lohkoissa, ja jos kaasari menee pyttyyn niin siellä ei tietenkään läppiä ole :) ja läpät on hyvä asia! :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 19.11.2012 9:52



--> http://areena.yle.fi/tv/1715275
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 19.11.2012 15:14

jukke96 kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Muutaman kaljan jälkeen tuli mieleen tällainen kysymys, joka koskee 2-tahti krosseja Eli miksi joillakin merkeillä kaasarin imukurkku on istutettu sylinteriin ja toisissa taas moottorin lohkoon? :) Esim. Honda, kotari lohkossa ja, kawasaki, yamaha sylinterissä.

Kumpi on parempi, onko kummassakin hyvät ja huonot puolensa?

Läpät sijaitsee lohkoissa, ja jos kaasari menee pyttyyn niin siellä ei tietenkään läppiä ole :) ja läpät on hyvä asia! :)


Kyllä ne läpät useimmiten löytyy vaikka imukaula olisikin sylinterissä eikä lohkoissa.
Tuppaa olemaan aika merkki/malli kohtaista kumpaa ratkaisua käytetään.

Esim suzkin k8 250 pytyssä ja k8 125 lohkoissa, ja molemmat siis läpillä...
h3rmo
Pyörä:
350exc 13
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.9.2010 12:58
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut h3rmo » 19.11.2012 20:51

Minkälaista treeniä teette punttiksella esim. talvella miettien hyötyä ajohommiin? Minkälaisia sarjoja?
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut everton » 19.11.2012 22:15

Ykkösiä, maksimi painot vähän toistoja....eiku :nörtti:
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.11.2012 22:26

No punttisali ei juuri innosta, mutta lautailtua tulee n. joka toinen viikonloppu ~12h 2 päivän aikana, se on iha sopivasti :) ja parkkia ja freerideä pelkästään nii kyllä se kunto pysyy hyvänä !
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut välzy » 19.11.2012 23:01

http://www.moottoriliitto.fi/valmennus/ ... sohjelmat/

Sieltä valitset vasemmalta kauden ja sitten lajisi ja tasosi ohjelman jos haluat ihan säännölliseksi tuon homman tehdä, ei ainakaan mennä perse edellä puuhun jos tuota toteuttaa :)
h3rmo
Pyörä:
350exc 13
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.9.2010 12:58
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut h3rmo » 19.11.2012 23:15

välzy kirjoitti:http://www.moottoriliitto.fi/valmennus/harjoitusohjelmat/

Sieltä valitset vasemmalta kauden ja sitten lajisi ja tasosi ohjelman jos haluat ihan säännölliseksi tuon homman tehdä, ei ainakaan mennä perse edellä puuhun jos tuota toteuttaa :)


No enpä noin kattavaa pakettia oo nähny, tattis vaan.
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 19.11.2012 23:59

jukke96 kirjoitti:No punttisali ei juuri innosta, mutta lautailtua tulee n. joka toinen viikonloppu ~12h 2 päivän aikana, se on iha sopivasti :) ja parkkia ja freerideä pelkästään nii kyllä se kunto pysyy hyvänä !


No nyt täytyy kyllä väittää että ei pysy.. Joskus kun tuli vielä laskettua aktiivisesti ennenkuin crossi vei kokonaan mennessään niin tuli sitä streettiä tahkottua helposti 4-5 päivääki viikossa.. Ja ajokuntoa ei kehitä ei sitte yhtää. Peruskuntoa nyt ylläpitää paremmin kun tyhjänpanttina oleminen tottakai mutta eipä juuri muuten.

Mutta joo, itellä oli suunnitelmissa YRITTÄÄ tänä(kin) talvena ylläpitää ja ehkä jopa kohottaa kuntoa ens kautta ajatellen kuntopyörällä ja kahvakuulatreenillä himassa. Juokseminen pakkasessa ja liukkailla teillä ei juuri nappaa ja kuntosali olis kyllä hyvä mutta ainakin omalle lompakolle nää Helsingin kuntosalien kuukausimaksut on tähtitieteelliset...
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut jot » 20.11.2012 0:21

kuntosalia 3x viikossa, juoksu 2x viikossa ja kerran jääkiekkoa. Salilla pääasiassa voima harjoittelua, tammikuussaa sitten täys saliohjelman muutos kestävyyspainotteisemmaksi, samalla sitten alottaa intervallit ynnä muu yltiöpäinen rääkkääminen. Tällä yritetään tämä talvi mennä. Ajoa piikeillä sitten aina kun on mahdollisuus, että pysyy jonkin näköinen tuntuma.

Ei ihan kerran tai pari kerran kahessa viikossa harjoittelu riitä. Tai riippuu siittä mitä hakee. Kannattaa tietenkin tehdä mahdollisimman monipuolisesti kaikkea, siitä on motocrossissa paljon hyötyä kun koko kroppa on kovalla rasituksella. Perusharjoitukset kuten vatsat,selät ja punnerukset tehdä mieluiten joka päivä.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Muuta Keskustelua

ViestiKirjoittanut jot » 20.11.2012 0:25

kannattaa koittaa juoksemiseen erinäköisijä "kumipohjia" jossa on nastat löytyy parilla eurolla, jotkut niistä on susia jotkut vähän parempia.

hyvät on ollu, voin suositella -5 asteessa juoksemista noilla nastoilla. pidän ainakin kovasti, pitoakin melkein enemmän kuin hiekkatiellä kesällä.