Pyörän Valinta

välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 17.10.2010 0:01

Hepex kirjoitti:Ahaa no oma moka :| Oliko siis myös CRF100F kokenut tuon takakatteen uudistuksen 2010?

crf100F tuli ilmeisesti vasta tänä vuonna :)
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 17.10.2010 0:26

..lähinnä tarkoitin sitä, että hieman vanhempikin honda on kestävä, todella hyvä ajettava ja helpompi huoltaa kuin jotkut muut merkit; huipputeho ei merkitse mitään kuskille joka on vasta saanut hieman tuntumaa kasivitoseen pyörään. , vaikka itselläni oli viimeksi honda vuonna -93(cr500) niin ei jonttu huonoa merkkiä haikaile ;)
r0ckstar
Pyörä:
Honda CRF250R -10
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
26.8.2008 20:23

ViestiKirjoittanut r0ckstar » 17.10.2010 17:25

Itseltä löytyy juuri toi hondan 2010 250cc ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen siihe. Suosittelin ;). Ruiskussa on joo kaasaria parempi polttoaineen hyötysuhde ja herkempi kaasuun vastaus ku kaasutinpyörissä.
Viimeksi muokannut r0ckstar päivämäärä 18.10.2010 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Juuuuso
Pyörä:
Yamaha dt 05
Liittynyt:
28.5.2010 8:19

ViestiKirjoittanut Juuuuso » 17.10.2010 22:26

Moro!
Oon tässä jo pari kuukautta miettinyt jotain hyvää monttupyörää ihan vain harrastekäyttöön ja olen 15 v vanha niin olisiko 250cc 2-tahti liian raju peli meikäläiselle? Tai sitten taas olen ajatellut, että piikkinen crossi olisi hyvä mutta loppuisiko siitä voimat kaiken kesken? Kokemusta pyöristä ei ole kuin omalla mopedilla hurjastelusta mettäteillä ja 250cc nelitahdista (kaverin oma). Kertokaa ihmeessä mielipiteenne :)
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 17.10.2010 22:42

Juuuuso kirjoitti:Moro!
Oon tässä jo pari kuukautta miettinyt jotain hyvää monttupyörää ihan vain harrastekäyttöön ja olen 15 v vanha niin olisiko 250cc 2-tahti liian raju peli meikäläiselle? Tai sitten taas olen ajatellut, että piikkinen crossi olisi hyvä mutta loppuisiko siitä voimat kaiken kesken? Kokemusta pyöristä ei ole kuin omalla mopedilla hurjastelusta mettäteillä ja 250cc nelitahdista (kaverin oma). Kertokaa ihmeessä mielipiteenne :)


Ei piikistä varmasti teho lopu kesken mutta josset kisaamaan rupea niin osta kakspuokki, mukavempi ajaa kun ei tarvi aina välttämättä heittää pienempää joka mutkassa.
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 18.10.2010 13:39

riksa- kirjoitti:Jossei hirveämmin kokemusta ole vielä, niin melkeimpä ostaisin 125cc 2-t.
Toinen mielestäni hyvä vaihtoehto alottelialle on 250cc 4-t. Kalliimmaksi tulee kuin 2-t, mutta paljon helpompi ajettava.
Mielestäni 250 2-t ei ole ehkä se "paras" vaihtoehto alottelevalle kuskille .


mun ekka pyörä oli 500 cr. sillä sitä harjoiteltiin, huh huh. en suosittele ekaksi pyöräksi...

mutta, ktm 250/300 exc:n saa helposti laiskistettua melkein kakspuolikkaan nelarin tasolle. jos ekka pyöräksi ajattelee niin 2-t ois helpompi opetella tekniikaltaan ja halvempi KUN jotain menee rikki. oikeasti se 250 4tahti enduro on aloittelijalle (ja kaikille) helpoin ajettava.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 18.10.2010 16:37

tästä taas helposti lähtee se väittely kumpi on parempi piikki vai 250 nelari sanoisin että molemmilla on hyvä aloittaa. Itse laitoin 250 nelarin ja tyytyväinen olen ollut mutta piikillä varmasti yhtähyvä aloittaa eli osta se kumpi tuntuu omasta mielestä mukavemmalta
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 18.10.2010 17:54

se ei välttämättä ole tekniikan kannalta paras että on mukavin, mutta mikäli tavotteet on vaan hauskanpito ja ajaminen niin ei väliä kumman otat.

Mutta jos oikeasti aijot kilpatasolle pyrkiä niin suosittelen sen piikin alkuun ostamaan. Piikkiä on vaan pakko oppia viemään oikein jotta se edes kulkee johonkin. nelarilla on huomattavasti helpompi ajaa "kovaa" kun se ei ole niin tarkka onko oikea vaihde sisällä taikka kierrokset ylhäällä yms.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 18.10.2010 22:26

Ja sit kun haluu vaan ajaa vaihteet vähän sinnepäin jne. rennosti pötkötellä mut väsyttävyys paiskiessa piikin luokkaa, 2-satku gassi on rok, ihan mun pyörä :)
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
HeeBoF
Pyörä:
Kawasaki zx-6r 636 -04 & 125cc mini
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
24.11.2006 23:51

ViestiKirjoittanut HeeBoF » 20.10.2010 16:35

Minkä kokoista pyörää kannattaisi mantsahommiin hankkia? Tällä hetkellä olen ajellut metsässä tuolla piikksellä crossilla, alusta vähän kovahko metsään ja alas kaipaisi vähän voimaa enempi. Katsellut 200exc ja 250exc onko miten paljo pyörissä eroa ?
hjp
Liittynyt:
17.10.2010 18:18

ViestiKirjoittanut hjp » 20.10.2010 17:01

moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö?? :roll:
rjm
Pyörä:
KX250F / ZX-10R
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut rjm » 20.10.2010 17:25

hjp kirjoitti:moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö?? :roll:


Tuolla eriteltynä erot: http://www.motokeidas.com/ktm_450_excrsd.htm
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15

ViestiKirjoittanut Hepex » 20.10.2010 18:38

^ Eli ts. hyödyllisimmät on pohjapanssari ja flekti. Miksei eroina listata myös puolen tonnin hintaeroa?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.10.2010 19:59

HeeBoF kirjoitti:Minkä kokoista pyörää kannattaisi mantsahommiin hankkia? Tällä hetkellä olen ajellut metsässä tuolla piikksellä crossilla, alusta vähän kovahko metsään ja alas kaipaisi vähän voimaa enempi. Katsellut 200exc ja 250exc onko miten paljo pyörissä eroa ?


Uudehko piikkinen enskakin antais ko koneeltaan paljon enemmän alhaalta. Helpoin pyörä kaikenlaiseen maastoon olis pikkunelari ja mielellään enskaversiona, takarengas, kone ei stumppaa niin herkästi, välitykset sopivammat jne. 200EXC on kyllä aika hankala verrattuna 200 Gassi, en muistanukaan miten helppo se kone on ajaa kun viis vuotta edellisestä semmosella ajamisesta. Vähän lapasen tuntunen kun ei tee äkkinäisiä liikkeitä van vastaa kaasuun tasasesti. -05 uudempi en ole muistaakseni ajanu, mutta puhuvat että hyvin samanluontosena on koneet pysyny. 250EXC on sit samallla alakerralla kuin 300EXC ja 2-satku taas piikin kans sama, molemmissa siis puolensa hyvään ja huonoon. 2-satku gassi on pääosin kuten isommat. 3-satku Temmi on ehkä hienoin 2-t millä oon ajanu.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
hjp
Liittynyt:
17.10.2010 18:18

ViestiKirjoittanut hjp » 20.10.2010 21:29

rjm kirjoitti:
hjp kirjoitti:moro, uusi täällä ja siirtymässä autoharrastuksesta takaisin nuoruusvuosien enska harrastukseen.
kiikarissa olisi 09-11 mallin Ktm 450r enska ja sen verran pitkään ollu ns. kartalta poies että mitä eroa on normi 450r vs sixdays mallissa?? muuta kuin ulkonäkö?? :roll:


Tuolla eriteltynä erot: http://www.motokeidas.com/ktm_450_excrsd.htm

no tuollahan se oli kerrottu.. kiitos linkistä