KariTu kirjoitti::eek: Olen hankkimassa ensimmäistä OIKEAA crossia harrastekäyttöön. Kiinalisesta ns. crossista on kokemusta ja sellaista en enää ikinä aja joten etsiskelen jotain aitoa. RM 250 tuntuis oleva sopiva pyörä minulle. Hyvän näköinen ja sopivan kokoinen ja tehot taatusti riittää.
Olen katsellut viimeksi - vm 95 pyörää ja siinä on kyllä kaikki OK mutta voisitteko te asianharrastajat opastaa mitä pyörästä eritoten kannattaa tarkistaa? Kaikissa pyörissähän löytyy ns. tyyppivikoja tai hieman heikompia kohteita varsinkin , jos huolto on laiminlyöty. Ja miten esim pyörän rungon, etupään ja takasvingin suoruuden helpoimmin voi tarkistaa? Ym Ym... Eli pientä vinkkiä ostoon kaivataan ettei tule ostettua mitään rahareikää.
Ite voisin sanoa sen verran, että jos ekaa pyörää olet ostamassa ja radalla meinaat alkaa lajia harrastamaan, niin suosittelisin kyllä vakavasti harkittemaan piikkiä tai varttilitrasta nelaria. 250 kakstahti on melko yrmy vehje ekaksi pyöräksi, eikä pysyny ainakaan itselläni mitenkään päin lapasessa radalla. Siellä tehot ei aina ole se kaiken aa ja oo.
Tosin tommoseen mettäräppäilyynhän kakspuokissa on hupikerrointa enemmän ku tarpeeksi