Suzuki RM

Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 20.7.2009 18:51

Suiza_88 kirjoitti:Mikäs on kun tulppa meni rikki (NGK bp9ecs) ja vaihdettiin uuteen halvempaan (NGK bp9es), niin puolen tunnin ajon jälkeen pyörä meinas sammua kun vingutti piikille asti. Oliskohan tuo (vääränlainen?) tulppa menny taas rikki vai onko suutin liian iso kun molemmat rikkinäiset tulpat oli ihan mustia. :idea:


Anyone? - Kiire
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
Alvi
Liittynyt:
14.3.2008 21:25

ViestiKirjoittanut Alvi » 20.7.2009 20:00

no niin, mikä on -05 vuotisen kakspuolikkaan alkuperäinen iskari? KYB vaiko showa vaiko joku muu??? sylkäs öljyt pihalle ja jos on kybbi niin ei kuulemma saa varaoseja... tiiä sitte...
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 20.7.2009 20:12

Eli pyörä on 91 vm 125 rm. Kipinä katosi, koska staattori meni rikki. Staattori vaihdettiin johon saa myös valot, mutta ei lähde polkemalla käyntiin. Auton perässä kun vetää nii sitten lähtee mutta siinäkin menee aikansa, eikä myöskään käy tuolloin tyhjäkäyntiäkään. Sytytystä ollaan käännelty ja etitty mutta ei. Kaasarikin avattiin, eikä auttanut. Kellään mitään tietoa miksei toimi ? Ja mäntä vaihdettu n. 3 tuntia sitten. Ennen lähti aina ekalla käyntiin.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 20.7.2009 21:43

Suiza_88 kirjoitti:Mikäs on kun tulppa meni rikki (NGK bp9ecs) ja vaihdettiin uuteen halvempaan (NGK bp9es), niin puolen tunnin ajon jälkeen pyörä meinas sammua kun vingutti piikille asti. Oliskohan tuo (vääränlainen?) tulppa menny taas rikki vai onko suutin liian iso kun molemmat rikkinäiset tulpat oli ihan mustia. :idea:


Molemmat asiat mahdollisia. Kaasari auki ja katot et on oikeat suuttimet+muutenkin asiat ok.

Alvi kirjoitti:no niin, mikä on -05 vuotisen kakspuolikkaan alkuperäinen iskari? KYB vaiko showa vaiko joku muu??? sylkäs öljyt pihalle ja jos on kybbi niin ei kuulemma saa varaoseja... tiiä sitte...


Showa.

roopeli kirjoitti:Eli pyörä on 91 vm 125 rm. Kipinä katosi, koska staattori meni rikki. Staattori vaihdettiin johon saa myös valot, mutta ei lähde polkemalla käyntiin. Auton perässä kun vetää nii sitten lähtee mutta siinäkin menee aikansa, eikä myöskään käy tuolloin tyhjäkäyntiäkään. Sytytystä ollaan käännelty ja etitty mutta ei. Kaasarikin avattiin, eikä auttanut. Kellään mitään tietoa miksei toimi ? Ja mäntä vaihdettu n. 3 tuntia sitten. Ennen lähti aina ekalla käyntiin.


Vaihda nyt tulppa ensin.
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 20.7.2009 22:26

Vaihda nyt tulppa ensin. ??? No tulppaa on joo vaiheltu. eiku ihan huvikseen ostin tuon staattorin.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 20.7.2009 23:25

Just, vaihdettiin staattorin jolla saa myös valot. Eli tilasitten sitten jostain nettipuljusta sinne semmosen? Ei muuta ongelmaa kuin semmoinen "pikku" juttu, että noissa on aivan liian usein semmosta vikaa, että syttykäämiä on laitettu liika vähän jotta mahtuu valokäämiä edes sen verran että kun luvataan 40W niin saa 25W ulos... ja valot päällä se sit tuskin edes käynnistyy jos ilman valojakaan. Mahtaakohan sulla olla se orkkis staattori vielä tallessa? Ethän oo pukanu? Max. 150e kustantaa laittaa se sit vielä kuntoon, tai sit ei mitään, ellei oo korjattavissa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 20.7.2009 23:36

roopeli kirjoitti:Vaihda nyt tulppa ensin. ??? No tulppaa on joo vaiheltu. eiku ihan huvikseen ostin tuon staattorin.


Ei teistä moposankareiden tasosta oikeasti kukaan ota selvää.
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 20.7.2009 23:43

No joo Motomasterilta ostettiin ja silmällä katsoen kipinä ok.Ed,staattori meni mykäksi ilm. lanka poikki koska ei yhteyttä.Olipa kiva jos vika uudessa osassa joka maksoikin miltei 200e.
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 21.7.2009 9:54

-Makke- kirjoitti:
Suiza_88 kirjoitti:Mikäs on kun tulppa meni rikki (NGK bp9ecs) ja vaihdettiin uuteen halvempaan (NGK bp9es), niin puolen tunnin ajon jälkeen pyörä meinas sammua kun vingutti piikille asti. Oliskohan tuo (vääränlainen?) tulppa menny taas rikki vai onko suutin liian iso kun molemmat rikkinäiset tulpat oli ihan mustia. :idea:


Molemmat asiat mahdollisia. Kaasari auki ja katot et on oikeat suuttimet+muutenkin asiat ok.



No siis nyt on 520 suutin vaikka vakio on 460... ei kummemmin röpötä mutta kaippa vois kokeilla sellasella 500 - 510
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 21.7.2009 21:26

roopeli kirjoitti:No joo Motomasterilta ostettiin ja silmällä katsoen kipinä ok.Ed,staattori meni mykäksi ilm. lanka poikki koska ei yhteyttä.Olipa kiva jos vika uudessa osassa joka maksoikin miltei 200e.


mutta vaikka kipinä tuleekin tulpalle niin voisiko vika kuitenkin olla cdi poksissa ? kokeiltiin toisen pyörän puolaa, kipinä tulee silläkin mutta ei lähde käyntiin. :eek: apuja.
Sami77
Liittynyt:
8.6.2009 12:00
Auttakaa menee jo herne nenään

ViestiKirjoittanut Sami77 » 22.7.2009 13:55

Pyörä on suzuki rm 125 -vm 86.
Ei lähe käymään. lupaa kun työntää,yskii ja ampuu putkeen välillä putsariin...
Nää olen katsonut jo
-Uusi tulppa ja tulee hyvä kipinä
-kaasarin puhdistin ja katsoin kohon toimii hyvin
-neulaa säädetty ylös ja alas
-sytkää säädetty suuntaan jos toiseen
-käytin pytyn auki niin renkaat ehjät.
-porautettu ajet noin 10 tuntia.
-läppiä katsoin niin pitääkö nissä olla rako vai ihan kiinni?? noissa oli rako silleen et ne oli koko ajan auki. muutenkin tuntu et ne oli hirveen lerpat/löysät.
Viisampi neuvokoon kun itse en tiedä :|

Mistä vielä voisi vikaa etsiä? vai onko vika noissa läpissä?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 22.7.2009 15:57

läpät kai ne o jos se putsariin ampuu. pitäs niitte tosiaan olla ihan kiinni semmosta tekohengitystä voi koittaa et kääntää läpät..
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 25.7.2009 17:10

Mitkä on RM250 vm. 95 vakiosuuttimet? Tyhjäkäynti ja pääsuutin.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.7.2009 9:28

roopeli kirjoitti:
roopeli kirjoitti:No joo Motomasterilta ostettiin ja silmällä katsoen kipinä ok.Ed,staattori meni mykäksi ilm. lanka poikki koska ei yhteyttä.Olipa kiva jos vika uudessa osassa joka maksoikin miltei 200e.


mutta vaikka kipinä tuleekin tulpalle niin voisiko vika kuitenkin olla cdi poksissa ? kokeiltiin toisen pyörän puolaa, kipinä tulee silläkin mutta ei lähde käyntiin. :eek: apuja.


Siis vaihdoitte staattorin uuteen tarvikkeeseen valokäämityksellä ja kun puolaa vaihtamalla tilanne ei parane niin epäilet CDI:tä? Logiikka tässä oli?

E: Jos pyörät on kerran samanalaisia, kokeile sen toisen pyörän staattorilla. Ja olis tietty hyvä jos tulppa olis oikeanlainen ja uusi, sekä oikealla kärkivälillä...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
roopeli
Pyörä:
Suzuki rm 125, Rieju RR 50
Liittynyt:
20.7.2009 19:40

ViestiKirjoittanut roopeli » 26.7.2009 17:14

Pyörät ei ole samanlaisia