iskarien säätäminen

uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 10.11.2009 16:25

Mikes kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Jääradalla on kyllä aika mielenkiintoinen ajaa vakioalustalla...

ps.Meinasko Mikezi ajaa tänä vuonna kilpaa?


Ainakin tää talvi ois vielä tarkotus ajaa. Tänävuonna saattas reenaamaankin päästä jo hyvissä ajoin. Enää pitäs saada kansi pajalta pois ja käydä penkissä ajamassa säädöt kohdalleen. Sit ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun pelit kestää nipussa :)


Itte meinasin ajaa vaan konneveden kisan. Ajakko tuolla pikkusella vielä? Näkys olevan väliluokan pyöräki?
Allekirjoitus poistettu. *****
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 10.11.2009 16:52

uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Jääradalla on kyllä aika mielenkiintoinen ajaa vakioalustalla...

ps.Meinasko Mikezi ajaa tänä vuonna kilpaa?


Ainakin tää talvi ois vielä tarkotus ajaa. Tänävuonna saattas reenaamaankin päästä jo hyvissä ajoin. Enää pitäs saada kansi pajalta pois ja käydä penkissä ajamassa säädöt kohdalleen. Sit ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun pelit kestää nipussa :)


Itte meinasin ajaa vaan konneveden kisan. Ajakko tuolla pikkusella vielä? Näkys olevan väliluokan pyöräki?


Millos tää konneveden kisa käydään? Ite voisin sinne ilmaantua katsomaan sitten minkälaista menoa havaittavissa :)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 10.11.2009 17:39

Tomppo92 kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Jääradalla on kyllä aika mielenkiintoinen ajaa vakioalustalla...

ps.Meinasko Mikezi ajaa tänä vuonna kilpaa?


Ainakin tää talvi ois vielä tarkotus ajaa. Tänävuonna saattas reenaamaankin päästä jo hyvissä ajoin. Enää pitäs saada kansi pajalta pois ja käydä penkissä ajamassa säädöt kohdalleen. Sit ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun pelit kestää nipussa :)


Itte meinasin ajaa vaan konneveden kisan. Ajakko tuolla pikkusella vielä? Näkys olevan väliluokan pyöräki?


Millos tää konneveden kisa käydään? Ite voisin sinne ilmaantua katsomaan sitten minkälaista menoa havaittavissa :)


http://iceroadracing.com/fi/index.php?sivu=kisat

Täällä Keski-Suomen alueella on muuten hyviä jääratoja voin YV:llä infota jos kiinnostaa.
Allekirjoitus poistettu. *****
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 10.11.2009 18:01

uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Jääradalla on kyllä aika mielenkiintoinen ajaa vakioalustalla...

ps.Meinasko Mikezi ajaa tänä vuonna kilpaa?


Ainakin tää talvi ois vielä tarkotus ajaa. Tänävuonna saattas reenaamaankin päästä jo hyvissä ajoin. Enää pitäs saada kansi pajalta pois ja käydä penkissä ajamassa säädöt kohdalleen. Sit ei muuta kun kovaa ajoo niin kauan kun pelit kestää nipussa :)


Itte meinasin ajaa vaan konneveden kisan. Ajakko tuolla pikkusella vielä? Näkys olevan väliluokan pyöräki?


Juu tuolla pikkusella ajan. Toi 2t tuli hommattua kuntopyöräks, mut aika vähiin jäi crossiajelut tälle kesälle.
Tommiselli
Pyörä:
gasgas EC300
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut Tommiselli » 11.11.2009 18:46

AlluMan kirjoitti:
Tommiselli kirjoitti:Itsellä kanssa ollut ongelmia etujousien pintakovuuden kanssa,ja eri oileja ja täyttömääriä kokeiltu,mutta kovaa on.
Eli esijännitystä pienemmäksi.Iskarit on marzzocci 50 ja siellä on holkki "preload tube/holder" jousen alapäässä,uskaltaako jousien toimintaa kokeilla ilman tätä holkkia?Onnistuis kyllä varmaan tehdä matalammat holkitkin,onko kokemuksia?Pyörä oli GG 300 -02


Kirjottelehan kokemuksia jos testailet esim. lyhyempiä holkkeja.. Itellä on pyörässä sama keula ja esijännitystä kyllä tuntuu olevan aika reilusti..


Eli siis iskarithan oli marzocchi 45 eikä 50.
Avasin etuiskarit ja siellä oli noin 1cm korkuiset muoviholkit.Otin ne pois mutta testaan en oikeen päässyt,maa kun meni jäähän ja lumet tuli.Eli piikkirenkailla ajetaan seuraavaksi,vähän vaikea vertailla.
Räjäytyskuvien perusteella oletin et holkit olisivat olleet korkeammat...
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 11.11.2009 19:47

Meinaatko niitä muoviholkkeja jotka on jousen molemmissa päissä? Sellaset vaaleat oli ainakin omassa.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
#kawasaki#
Liittynyt:
10.11.2009 16:22

ViestiKirjoittanut #kawasaki# » 12.11.2009 9:18

Mikä on maximi paino kawasaki kx 85cc jousille. Kestäisköhän 70kiloa :)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 12.11.2009 9:52

#kawasaki# kirjoitti:Mikä on maximi paino kawasaki kx 85cc jousille. Kestäisköhän 70kiloa :)
kyllähän ne kestää mutta eriasia sit että toimiiko miten,vakiona tuskin ainakaan
ranne putos..
Tommiselli
Pyörä:
gasgas EC300
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut Tommiselli » 12.11.2009 17:14

AlluMan kirjoitti:Meinaatko niitä muoviholkkeja jotka on jousen molemmissa päissä? Sellaset vaaleat oli ainakin omassa.


Jousien alapäässä oli mustat muoviset holkit.Yläpäässä on vaaleet holkit jotka tulee osaks jousen sisälle,eikä ne lisää jännitystä kuin muutaman millin korkeintaan.
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 12.11.2009 17:31

Tommiselli kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:Meinaatko niitä muoviholkkeja jotka on jousen molemmissa päissä? Sellaset vaaleat oli ainakin omassa.


Jousien alapäässä oli mustat muoviset holkit.Yläpäässä on vaaleet holkit jotka tulee osaks jousen sisälle,eikä ne lisää jännitystä kuin muutaman millin korkeintaan.


Juu.. mulla oli semmonen about 10cm korkea musta muoviputki siellä jousen alla. Eli jos hankkis jostain vastaavan mutta lyhyemmän, sais esijännitystä vähän pois.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 13.11.2009 19:08

E: Ei sit tarvi enää jousia, rakensin jo yhdet silppuamalla parit ehdat ja jokkikselta tullee vieläpä yhdet yksimittaset suoraan passelit varalle - siihen mennessä kun jousvesan tekeleet o kutistunu taas pari senttii...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
-CRF-
Liittynyt:
28.7.2009 14:46

ViestiKirjoittanut -CRF- » 3.12.2009 14:47

Ohjekirjassa on ilmeisesti annettu näiden naksujen tehdas asetukset.

Siellä esimerkiksi neuotaan takaiskarin paluuvaimennuksen säädöstä että kääntää ruuvia myötäpäivään niin kauan kuin se menee ja sitten vastapäivään 7-10 (ED, U, CM, IICM type), 8-11 (DE type).

Eli mitäs noi kirjain yhdistelmät meinaa? ED, U, CM......jne.
Ovatko nuo jotain iskarin tyyppi merkintöjä...
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 3.12.2009 16:19

<-Hondamies-> kirjoitti:Eli mitäs noi kirjain yhdistelmät meinaa? ED, U, CM......jne.
Ovatko nuo jotain iskarin tyyppi merkintöjä...


Hondan manuaalista:
ED = European direct sales
DE = Denmark
U = Australia / New Zealand
CM = Canada
IICM = Canada (type II)
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Faber
Pyörä:
YZ125 1999
Liittynyt:
25.9.2007 9:16

ViestiKirjoittanut Faber » 13.12.2009 22:10

Tuli loppukesästä hommattua RM250 93. Iskarit on yllättävän löysät. Takaiskari on sen verran löysä että meinaa nostaa keulaa turhan herkästi. Mitkä on perusasetukset tällaiseen vehkeeseen? Esijännitystä tietenkin ainakin pitäisi lisätä.
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 13.12.2009 22:16

Kannattaa varmaan ensin laittaa iskarit huoltoon ellei niitä ole huollettu vähään aikaan.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437