[^lollero^] kirjoitti:Vanhat bensat. Uudet sopat tankkiin ni alkaa pelaamaan.
Viikon vanhat 98 teboililta, kui prkl:een tuoreet sopat ne kotarille pitää olla? Pensa höystetty motulin 800:lla

[^lollero^] kirjoitti:Vanhat bensat. Uudet sopat tankkiin ni alkaa pelaamaan.
CRhonkkeli kirjoitti:No niin. Tuli potkaistua pyörä käyntiin sitten viime lokakuun ensikertaa.
Muutama polkaisu ja pyörä käyntiin. Ei ois uskonut, että noin nätisti lähtee, kun koko talven ollut kylmässä autotallissa eikä kertaakaan lyöty käyntiin. Aluksi savutti niin stnsti ja ihmettelin sitä, mutta muistin, että tuli lorautettua teelusikallinen öljyä tulpan kautta sylinteriin, kun laitoin pyörän talviteloille.![]()
Mutta mutta... Lämmittelin pyörää paikallaan tyhjäkäynnillä ja vähitellen kaasutellen sen 5-10 min kunnes syyläri oli selvästi lämmennyt. Lähdin siitä sitten ajamaan niin huomasin, että kun antoi pyörän olla tyhjäkäynnillä ja sitten avasi kaasua niin aivan pienen pieni "booaus" alkuun. Ei mitään tukehtumisen merkkejä, mutta kyllä sen havaitsi... Eli käykö pyörä nyt laihalla ja mitä pitää tehdä? Kestääkö tuolla tuommosena ajaa?
Vaihdoin ennen kokeilua pyörään isomman pääsuuttimen 175 niinkuin ohjekirja kertoo. Tyhjäkäyntisuutinta en ole vaihtanut, enkä tiedä edes ihan varmasti minkä kokoinen se on. Moto24 kaveri meinas, että ei se tuolla 175 pääsuuttimella leivo kiinni...
everton kirjoitti:Et tarvitse mitään muuta kuin kannen ja syttyboksin, suuttimia ei tarvitse vaihtaa. Sylinterihän on sama sx ja exc.
Mutta jos enskaa meinaat ajaa, pidä vain vakiona. Muutoksilla siitä tulee mettään liian äkkinäinen peli
JM82 kirjoitti:SX:ssä on myös erilainen pakoaukonmuuntimen jousi. Jousella on todella suuri vaikutus moottorin luonteeseen. Kokeilisin ensiksi vaihtaa sen, ennen muita muutoksia.