Hmmmmm...
Kullaksen tiedote.Katsotaan ylikriittisten lasien läpi tuota tiedotetta ja itse kilpailua. Okei - kolareita tuli, kuokalleen mentiin eikä homma toiminut. Ja se, mistä se on tällä kaudella lähtenyt aina päin sitä ihteään: aika-ajot, 31. sija. Siitä karsintaerään -> huono lähtöpaikka -> huono karsintatulos -> huono lähtöpaikka eriin.
Tonkov: aika-ajojen pohjat -> loppu on taputeltu. Kaveri otti kolme starttia: kolme kertaa sisimmäisestä puomista, kolme kertaa ekasta mutkasta ekana ulos. Eikä varmasti ole nopein pyörä tuolla. Eikä tarvinnut törmäillä siellä hitaampien kuskien kanssa. En mä sitä tarkoita että tuolla pitää pohjat ajaa että voi pärjätä, mutta lähtösuora oli (jälleen kerran) sellainen että sisältä tultiin järjestään paremmin. Esim. Petrov oli 13. karsinnassa ja jostain syystä onnistui toisessa erässä pääsemään Tonkovin viereen 2. sisimmäiseen puomiin: jäi puomille kun tikku "siihen", ja silti 13. ekan kierroksen jälkeen. Oli muuten ekaan mutkaan tultaessa aika tasan 5. viiminen. Ekan mutkan jälkeen "pikkasen paremmin".
...ja mitä tulee tuohon nopeimpaan kierrokseen. Tiedotteesta saa sellaisen kuvan (tai ainakin minä saan) että se oli koko erän nopein kierros. No, ei ollut. Oli oma nopein ja samalla nopein VIIMINEN kierros. Rata oli paikoitellen "ylikasteltu" joten erän alussa noita nopeimipia rinkejä ei juurikaan ajettu (ei tosin kyllä noin lopussakaan). Hyvä, että pystyy viimisellä kierroksella ottamaan omasta kierrosajastaan 1,5 sekkaa pois. Tuliko se kuolemaa halveksuvalla yrittämisellä vai miten? Koko viikonloppuna ei oltu nähty yhtään mitään ja sitten jotenkin mystisesti vedetään päivän päätteeksi yksi todella hyvä kierros (ja hyvä kierroshan toi on, yksittäisenä, ilman paineita).
Ihan vaan vertailun vuoksi...
Aika-ajo:
Tonkov: 1.41,5
Kullas: 1.46,0
2.erä
Tonkov: 1.46,1
Kullas: 1.47,0
Kaudesta on ajettu nyt 9/17. Karmeaa luettavaa.
2013: 92pist. (3 nollaerää, 2 tuli Brasilian passaamisesta)
2012: 132p (4 nollaa, kausi loppui Kullaksen osalta tähän)
2011: 197p (!!!!, ei yhtään nollaa)
2010: 182 (1 nolla)