Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 16.11.2009 19:03

Pistä vakiosäädöistä neulaa pykälän tai kaks laihemmalle. Pitäis toimia.

Noi Pro Circuitin säädöt on aikalailla oikeat kesähelteillä ja syheröiselle saviradalle.
Juuke_Monkey
Pyörä:
Helkama Raisu -80x2, Ryz pro urban black line
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
30.4.2007 19:25
Ongelma

ViestiKirjoittanut Juuke_Monkey » 21.11.2009 18:31

On honda cr 80:ässä semmonen onkelma että ei taho tulppa toimia. Olen kokeillut ngk br9es ja br10es ja sen "oikeaa" eli br10eg racing tulpaa mutta ei toiminu sekään kun vähän aikaa ja heitti kipinän antamasta vaikka on kärkiväliä säädetty oikein urakalla? Nyt on kiinni br6es jolla toimii moitteetta mutta ei tietenkään kun on moottori kuuma. eli mikähän vika? tulpat tekee saman tempun kaikki eli lähtee käyntiin mut pari kaasautusta niin sammuu ja kastelee tulpan ja sitten pitää kuivata ja säätää kärkivälkiä taas. Osaisikohan kukaan neuvoa että mikähän on vikana. tai että onko moottorille haitaksi ajella "väärillä tulpilla" ;)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.11.2009 0:32

Kantsis varmaan lukee haun tuloksia pikkasen? Miks nykyään joka örvelö kysyy vaan, ei pätkääkään omaa yritystä? Ennen nettiaikaa tommoset meni joko kirjastoon tai kärräs ongelmansa korjaamolle.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 22.11.2009 6:11

Juuke_Monkey kirjoitti:On honda cr 80:ässä semmonen onkelma että ei taho tulppa toimia. Olen kokeillut ngk br9es ja br10es ja sen "oikeaa" eli br10eg racing tulpaa mutta ei toiminu sekään kun vähän aikaa ja heitti kipinän antamasta vaikka on kärkiväliä säädetty oikein urakalla? Nyt on kiinni br6es jolla toimii moitteetta mutta ei tietenkään kun on moottori kuuma. eli mikähän vika? tulpat tekee saman tempun kaikki eli lähtee käyntiin mut pari kaasautusta niin sammuu ja kastelee tulpan ja sitten pitää kuivata ja säätää kärkivälkiä taas. Osaisikohan kukaan neuvoa että mikähän on vikana. tai että onko moottorille haitaksi ajella "väärillä tulpilla" ;)


Yleensä rikas seos hajottaa tulpat nopeasti, kannattaa säätää ensin ilmaruuvista tyhjäkäyntiä hiukan laihemmalle(yleensä aukipäin, ja kierrokset nousee) silleen ettei kone jää kuitenkaan "leijumaan" kaasun jälkeen tai käy huterasti vaan tyhjis on tarpeeksi voimakasta. Mulla toimii parhaiten br9es tulppa 125cr koneessa, b9eg:llä tuntuu ettei lähtis edes käyntiin niin hyvin. Myös neulaa voi laittaa hiukan alemmas(sokka yhden ylempään) jos ei halua pienempää suutinta ostella.

Kärkivälinä toimii 0,6-0,8mm, ja kone joka "toimii" kunnolla ei välitä pienistä tulppaeroista tehojen kohdalla ;)
Juuke_Monkey
Pyörä:
Helkama Raisu -80x2, Ryz pro urban black line
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
30.4.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Juuke_Monkey » 22.11.2009 14:48

Höspö kirjoitti:
Juuke_Monkey kirjoitti:On honda cr 80:ässä semmonen onkelma että ei taho tulppa toimia. Olen kokeillut ngk br9es ja br10es ja sen "oikeaa" eli br10eg racing tulpaa mutta ei toiminu sekään kun vähän aikaa ja heitti kipinän antamasta vaikka on kärkiväliä säädetty oikein urakalla? Nyt on kiinni br6es jolla toimii moitteetta mutta ei tietenkään kun on moottori kuuma. eli mikähän vika? tulpat tekee saman tempun kaikki eli lähtee käyntiin mut pari kaasautusta niin sammuu ja kastelee tulpan ja sitten pitää kuivata ja säätää kärkivälkiä taas. Osaisikohan kukaan neuvoa että mikähän on vikana. tai että onko moottorille haitaksi ajella "väärillä tulpilla" ;)


Yleensä rikas seos hajottaa tulpat nopeasti, kannattaa säätää ensin ilmaruuvista tyhjäkäyntiä hiukan laihemmalle(yleensä aukipäin, ja kierrokset nousee) silleen ettei kone jää kuitenkaan "leijumaan" kaasun jälkeen tai käy huterasti vaan tyhjis on tarpeeksi voimakasta. Mulla toimii parhaiten br9es tulppa 125cr koneessa, b9eg:llä tuntuu ettei lähtis edes käyntiin niin hyvin. Myös neulaa voi laittaa hiukan alemmas(sokka yhden ylempään) jos ei halua pienempää suutinta ostella.

Kärkivälinä toimii 0,6-0,8mm, ja kone joka "toimii" kunnolla ei välitä pienistä tulppaeroista tehojen kohdalla ;)


Juups kiitoksia. Mutta syökö konetta ajella esim tuolla br6es tulpalla?
Juuke_Monkey
Pyörä:
Helkama Raisu -80x2, Ryz pro urban black line
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
30.4.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Juuke_Monkey » 22.11.2009 14:51

SMK) kirjoitti:Kantsis varmaan lukee haun tuloksia pikkasen? Miks nykyään joka örvelö kysyy vaan, ei pätkääkään omaa yritystä? Ennen nettiaikaa tommoset meni joko kirjastoon tai kärräs ongelmansa korjaamolle.


No kyllähän tuon kanssa on tapeltu kuule ihan tarpeeks et eikö nämä keskustelupalstat juuri tätä varten ole kehitelty? Ja korjaamollehan tommosen takia kannata mitään viedä.
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 7.12.2009 21:53

Oon tässä ajatellut ostaa tollasta piikkistä cr, ja onko tullu jotain parannuksia/huonoja asioita tossa 1998-2001 vuosien välissä. Ja mikä noista olis se "paras" vuosimalli?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 7.12.2009 22:36

1998-1999 Hondissa on 1.sukupolven alumiinirunko, mikä ei ollut ajettavuudeltaan parhaimmasta päästä...

2000-2001 Piikkiset Hondat olivat taas moottorinsa puolesta hieman tehottomia, mutta ajettavuudeltaan 2. sukupolven alumiini runko on huomattavasti parempi.

Aika vaikea sitten sanoa mikä noista olisi paras. Riippuu vähän mitä olet hakemassa. Tuon ikäistä pyörää ostaessa tosin pyörän kunto on tärkeämpi, kuin mikään muu seikka.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 7.12.2009 22:51

Kiitos tästä, eli molemmilla on hyvät puolensa. Entäs mitäs mieltä olette noista varusteista, kengät yms.. Niihin ei oo parljoo varaa laittaa(300e max) joten mistä kannattaisi ettiä?
AllTerrain
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
9.4.2004 23:46

ViestiKirjoittanut AllTerrain » 9.12.2009 21:41

Kasipallo kirjoitti:Kiitos tästä, eli molemmilla on hyvät puolensa. Entäs mitäs mieltä olette noista varusteista, kengät yms.. Niihin ei oo parljoo varaa laittaa(300e max) joten mistä kannattaisi ettiä?

Oon vahvasti sitä mieltä, että tuolla kolmellasadalla saat kelvot kengät. Jos käytettyjä haluat, niin tuolla kolmellasadalla saa hyvällä lykyllä kelpo kengät ja esim. rintapanssarin. Kannattaa ihan oikiasti panostaa heti alusta niihin varusteisiin: vaikka saisitki kolmellasadalla kaikki varusteet jostain halpiskaupasta, niin niitten kans menee vaan hermo ja maku koko hommasta, ku ensimmäisten tuntien aikana saat kiinnittää huomios varusteitten kans tappelemiseen (kengistä menee solkia, harttarit hajoaa käsiin, remmit irtoilee yms). Sinuna mieluiten säästäisin lisää, mutta jos se ei ole mahdollista, niin ostaisin halvemman pyörän ja hiukan paremmat varusteet. Kannattaa selailla käytettyjen tavaroiden myyntipaikkoja (mototalli, nettiosa, muut moottoripyöräfoorumit) tai mahdollisuuksien mukaan käydä kyselemässä varusteita paikallisilta harrastajilta. Nii ja nuista Hondista, joltain jenkkifoorumilta muistan lukeneeni, että vm.97 eli viimeinen rautarunkonen honda olis se paras ;)
Minä oon oikiassa.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 9.12.2009 23:38

Kun tietäis mistä päin sä oot.
Motorpower'sta löytyis ihan kelpo kamoja, samoin Biltemasta. Biltsun kamoista en tosin itselle huolis/huolinu kuin sen selkäkilpparin Päiskiä varten, mutta jos budjetti tosiaan on tuo 300e niin eipä oo vaihtoehtoja jos mitään suojaa mielii saada. Siispäs back to business:

Ensin sä otat sen 120e kypärään, ARC:llä ja kaikilla 50e potilla on niin järkyttävästi eroa, että tuut katuun sen 50e hassaamista roskiskamaan hyvin pian. Jos taas mennään ARC->200e, 250e, 280e kypäriin, ero on aikas marginaalinen. Yli 300e hintaluokasta saakin jo valita mieleisensä kukin omaan päähänsä, hipoen jo täydellisyyttä. Itsellä ollu kypäriä 50-500e hintasia ja oon jo muutaman vuoden ostanu vaan kylmästi kerran vuodessa yhden 120e ARC:n. Arai ei mun päähän istu, Shoei on pienin ja mukavin.

Sit sulal on enää 180e jäljellä -> Biltsuun. Ostat ne satasen saappaat ja ne lk. 20e polvarit + kyynärit, kukaan MP-kauppias ei saa semmosia halvimpiakaan edes sisään tohon rahaan, joten MP-kauppaan on turha mennä tinkiin. Harttarin etsit käytettynä ja kelpuutat vanhemmankin, voit saada 20e. Ajokamat ettit kiertämällä poistohyllyjä ja selaamalal käytettyjä. Ajolasit joudut ottaan Biltsusta ja ne on paskat, voi voi. Toi sun budjetti on siis mahdoton, +100e olis aika tarpeeseen ja kun tuplaat tuon budjetin, saat mukavammat ja uudet alan liikkeestä.

Vielä lopuksi semmoinen huomautus, että ajovarusteissa yks aika tärkee tekijä on niiden mukavuus/istuvuus ja yks hyvin oleellinen kokonaistaloudellisuutta ajatellen on niiden kestävyys. Biltsun saappaat ei sitä ole, sujista en tiedä, paita ja housut kannattaa siihen rahaan hankkia millä ne myy, oli paskaa tai ei. Hanskoissa en missään nimessä menin Biltsuun, kun vaikkapa meiltä saa yhdet markkinoiden ohuimmista ja tuntumaltaan hintaluokkansa ylivoimasesti parhaista alle 30e. Ja on ne kestäny ainakin mun konttaamista jo n. 35-40h täysin ehjinä, Yokot hajos vartissa, en kerinny edes kaatuun kertaakaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 10.12.2009 18:13

Elikkäs, tuo 300 on max tohon. Ja Lasit on jo, kypärän (airoh) saan sitten porukoilta. Ja sitten tiiä pari kaveri jotka harrastelee, elikkäs kannattaa niiltä kysellä?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.12.2009 21:08

No sittenhän sä pärjäät jo noilla em. neuvoilla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Kasipallo
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
16.1.2009 17:28

ViestiKirjoittanut Kasipallo » 12.12.2009 10:33

Sit vielä yks juttu. Kumpaa suosittelette? suojapaitaa, vai perus hartia suojaa? sehän vaatii sitten kyynärit eriksee?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.12.2009 15:01

Ite ajan hartiasuojalla ilman kyynärsuojia, muttei sitä kai oikein kellekään uskalla suositella. :D Ilman kyynärsuojia siks kun ei löydy sopivia. Just tais olla jossain toisessa aiheessa tästä. Kait se suojapaita on ihan hyvä, pitempää erää ajaessa tai helteellä saattaa kyllä vähän ahdistaa lämmön takia.

Polkupyörällä kertaalleen iski tanko siitä motonetin suojapaidan läpi vatsaan, ei menny syvälle, mutta teki reiän paitaan, siinä taas hartiasuoja olis ollu parempi kovan suojan takia. Paras olis varmaan sitten suojapaita kovilla suojilla, plussaa istuvuus ja suojaavuus, miinusta lämpö.