Pyörän Valinta

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 10.11.2010 0:57

disme kirjoitti:~1600e hintaan alkaa jo saamaan ihan siistejä piikkisiä ~vm. 2000-04, tapauksesta riippuen.

Mahdollisimman hyvän huoltohistorian omaavan pärrän yrität löytää. Vähän alavääntöisempi mopo on tietenkin aloittelijalle paljon helpompi peli vedellä.


Tuossa Ostaa/myy löytyy temmin krossipiikki muistaakseni oli -05 ja 2000e pyynti. Sen ikänen temmi on jo hyvin alhaalta vääntävä, enskamalli parempi mut rossikin toista maata kuin esim. saman ikänen hussen WR. Vielä kun temmiin vaihtaa enskan putken ja boxin niin on todella hyvä, ei kotarin alavääntöjä mut toisaalta kotariin ei saa juuri lisää ilman buusteria, temmin taas saa hierottua lähes porkkanan tasolle ihan pikkukikoilla.

Ei sit kannata tuomita mitään merkkiä tai mallia suoraan, mitä jokin on tehtaalta jonain vuonna voi olla ihan muuta seuraavana tai edellisenä, esim. HVA tehny aika jyrkkiä mutkia ja temmitkin sai 90-l vaijerikytkimelliset oikeestaan kaikki säädettyä alhaalta paremmiks kuin siitä taas -02--03 asti. Tosi paljon edellisestä käyttäjästä kiinni millanen kone on, on niitä alhaalta hengettömiä kotareitakin myynnissä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31

ViestiKirjoittanut mikulov » 10.11.2010 2:29

mielestäni aloittelijalle on ihan sama mikä se pyörä on jos vaan on mahdollisimman vähän ajettu ja muistettu huollot tehdä kunnolla. ,jostain vuodesta -89 lähtien on tehot ja ajettavuus ollut joka merkillä ihan asiallisia, tehtaan säädöillä.
juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20

ViestiKirjoittanut juzzy » 10.11.2010 18:14

onko yz paras kun ei täällä muista puhuta, kiinnostas tietää muiden pyörien eroista. :s
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 10.11.2010 18:26

juzzy kirjoitti:onko yz paras kun ei täällä muista puhuta, kiinnostas tietää muiden pyörien eroista. :s


krossiradalla minusta on ajettu ohi kaikilla merkeillä ja lähes kuutiotilavuuksilla jopa 85cc jotkut ohittelevat minua. mulla on ollut alla satapiikistä viis-satkuun ja koskaan en ole ollut nopein radalla.

merkillä ei ole väliä vielä tässä vaiheessa. sitten kun kokemusta tulee lisää niin tiedät paremmin mitä pyörältä haluat. sitten joku merkki voi sopia sulle paremmin kuin muut. jos vain mahdollista niin aina kannattaa testailla niitä ajokavereiden pyöriä.
juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20

ViestiKirjoittanut juzzy » 11.11.2010 19:59

mist teidän mielest kannattas kattoo pyörää
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 11.11.2010 20:13

nettimoto.com on aika hoocee, sitte on myös tän sivuin talli, motopalsta,keltainenpörssi jne noista lödät iha varmasti itelles pelin !
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 12.11.2010 3:22

nettimotossa myydää kaikenlaista paskaa laidasta laitaan!
mun mielipide on et asiallisimmat pyörät löytyy offroadpron sivuilta
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 12.11.2010 17:18

no oha neki yleensä nettimotossaki :DD
Ku kattoo niitä niin aina siinä melkein on linkki id:lle
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
__mikke__
Liittynyt:
30.7.2009 18:47

ViestiKirjoittanut __mikke__ » 13.11.2010 11:55

Oon kattellut nuita ktm sx-f 250 lähinnä vm07 niin mikähän nuissa on venttiilien vaihto välit? Ja onko kallis homma uusia venat? Muutenkin mikä nuissa on männän, laakerien ja kampiakselin vaihto välit? Oiskohan järkevämpi vaihtoehto kuin piikki kun tulisi harraste käyttöön?
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 13.11.2010 12:02

__mikke__ kirjoitti:Oon kattellut nuita ktm sx-f 250 niin mikähän nuissa on venttiilien vaihto välit? Ja onko kallis homma uusia venat? Muutenkin mikä nuissa on männän vaihto, laakerien ja kampiakselin vaihto välit? Oiskohan järkevämpi vaihtoehto kuin piikki kun tulisi harraste käyttöön?


Vastaavaa keskustelua on käyty tässä ketjussa about viikottain....
Käy kokeileen sekä puolikas nelari, että piikki ja osta se kumpi tuntuu mukavammalta.

Tosin tällä hetkellä uusia piikkejä ei kyllä taida saada mistään. Ensikesän piikkiluokka on aiheuttanut sen että suomesta on uudet piikit loppu. Me ollaan tilattu piikki kohta kaksi kuukautta sitten ja se saapunee maahan joskus tammi-helmikuussa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41
Ktm sx 125 -05

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 13.11.2010 13:35

Nyt ois kiikarissa 05 kotari. Mitä eroa on 05-10 kotarilla osissa? Kun en löytänyt mitään listaa mitä on muuttunut tossa ajassa.Jollain on varmaan kokemusta siitä etä paljonko maksais kiertokangen vaihto ja/tai kytkin remppa? Onko alustassa mitään eroa tossa 05-10 onko se hyvä??Jos jollain on kyseine 05 peli ni onko hyvä peli? Onko noi 05~ kotarit miten kilpaverisiä että onko paljosta kiinni jos lähtee ajelee kisaa uudempien kanssa?Toivotaan pikaista vastausta ja kiitos vastauksista jo etukäteen!
Emperor
Pyörä:
Tm&Pv
Paikkakunta:
kaltsila.
Liittynyt:
22.6.2008 17:06

ViestiKirjoittanut Emperor » 13.11.2010 13:50

Jos nyt ihan ensimmäiseksi kertoisit mikä maaginen kotari on kyseessä?
Höpinää tötteröön!
ode92
Pyörä:
husse
Paikkakunta:
Leikkipuisto
Liittynyt:
18.4.2007 20:20

ViestiKirjoittanut ode92 » 13.11.2010 14:03

Emperor kirjoitti:Jos nyt ihan ensimmäiseksi kertoisit mikä maaginen kotari on kyseessä?

Lueppa tuon motocrossmanin viestin otsikko.
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 13.11.2010 15:01

Hei motorossimies, eiks olis jo aika sen pyörän oston? oot tainnu arpoa tota ostamista jo jotain vuoden verran? Tollaselle alottelijalle se on loppupeleissä ihan se ja sama minkä merkkinen se pyörä on, kuhan osien saanti helppoa, ja pyörä hyvässä kunnossa. Onko sillä mitään väliä miten ne osat on muuttunu, et oo varmaan kuitenkaan heti lähössä sm-sarjan viivalle? siinä vaiheessa sillä olis jo jotain väliä, jos sillonkaan hirveästi. Ei tässä 5 vuodessa oo tapahtunu mitään pyörän uudelleen keksimistä kuitenkaan. Enemmän jopa voi vaikuttaa pyörän kuluminen, kuin ne uudet "mullistukset" mitä pyöriin on tullut.
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 13.11.2010 15:13

1080 kirjoitti:Hei motorossimies, eiks olis jo aika sen pyörän oston? oot tainnu arpoa tota ostamista jo jotain vuoden verran? Tollaselle alottelijalle se on loppupeleissä ihan se ja sama minkä merkkinen se pyörä on, kuhan osien saanti helppoa, ja pyörä hyvässä kunnossa. Onko sillä mitään väliä miten ne osat on muuttunu, et oo varmaan kuitenkaan heti lähössä sm-sarjan viivalle? siinä vaiheessa sillä olis jo jotain väliä, jos sillonkaan hirveästi. Ei tässä 5 vuodessa oo tapahtunu mitään pyörän uudelleen keksimistä kuitenkaan. Enemmän jopa voi vaikuttaa pyörän kuluminen, kuin ne uudet "mullistukset" mitä pyöriin on tullut.


no niihän se ois. Olenkin tässä jo alustavasti sopinut ostosta Halusin vain kysyä vähän pyörästä kun en löytänyt mitään sivua missä ois tietoa pyörästä.On se kuitenki parempi ajaa toimivalla pyörällä! Voisko joku nyt vaikka vastata kysymyksiini eniten kiinnostaa se alusta et onko hyvä?