125cc'07 kirjoitti:Kuullostaisko seuraavat säädöt hyviltä ettei ole aivan liian laihat ennen kun suuttimia hommaa, nykyset vie tulppia 2.5% seoksilla (Castrol TTS).
Pääsuutin: 420
Slow jet: 50
Neula: 2 ylhäältä (vakio neula)
Ilmaruuvi: 1 ½
Nyt paikalla on vakiosuuttimet eli Main Jet 530, Slow Jet 55, Needle pos.3, Air screw opening 1-3/4.
Pyörä 2007 CR 125.
Kiitos!
Toi tulpan vieminen on aikalailla tavallista vakiosäädöillä, eikä siitä täysin pääse eroon muillakaan säädöillä.
Pääsuutin ei oikeestaan vaikuta tohon tulpan pimenemiseen, enemmänkin se on kiinni tosta tyhjäkäyntisuuttimesta ja vähän neulastakin.
Toi 50 tk suutin on aikalailla ok, ilmaruuvilla voi sitä testata - jos käynti paranee vielä kun ruuvi on auki n 3 kierrosta -> pienempi tk suutin. Isompaa tk suutinta jos käynti paranee vielä kun ruuvi n 1 kierr auki. 2 kierr ihanneasento. Ton Hondan ominaisuus kyllä on ns känniin meno pienillä kierroksilla, siihen ei mikään suutinten vaihto auta. Liian pienellä tk suuttimella häviää se viimeinenkin voima alhaalta, huomaa varsinkin pehmeessä hiekassa (kesällä siis ).
Neulan kyllä pitäis toimia parhaiten keskiasennossa, toi kakkoslovi saa kyllä lähes takuuvarmasti kilinän (detonaation) aikaan -> ei vedä.
Tulpaksi kannatta laittaa kasin lämpöarvoinen tulppa (BR8EG), sillä toi toimii parhaiten. Ysi soveltuu lähinnä jäälle, jos oikein sinnekkään.
Tota öljymäärää kyllä kannattas lisätä sinne tehtaan suosttelemaan 1:32 , siis n 3%. Kestää alakerta hiukan pitempään. öljymäärästä toi tulpan pimeneminen ei johdu.
Noilla eväillä jos ei toimi, niin sitten kyllä jossain on oikeesti vikaa. Se onkin sitten toinen juttu kokonaan .....