Suzuki RM

PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 18.8.2009 22:05

Putkitus on huono ratkaisu, sillä kanavat ei osu täysin kohdilleen ja siten virtaukset heikkenee. Ja pitemmän päälle tuo kokoonpano väljistyy. Tosin, sulla ei kovin ole vaihtoehtoja, kun on jo entuudestaan putkitettu?
~Way of life.
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 18.8.2009 22:07

Niitä kanavia ei saa osuun tarkkaan niitten sylinteriputken reikien kanssa ja siitä seuraa tehojen alenemista ja muita käyntihäiriöitä..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.8.2009 0:58

No kyllähän ne SAA osumaan, mutta se on kerrasta poikki. Tampereella oli vielä 90-luvun alussa firma, jolla oli siihen kohdistamiseen vehkeet ja ne myös viimeisteli putkien kanavat asennuksen jälkeen ihan nupiin kohilleen. Saatiin RD350:een loistava lopputulos, molemmat pytyt identtiset ja kone oli kuin uusi. Kun se miekkonen sitten laman aikaan päätti jäädä eläkkeelle, lähti ne vehkeet mun tietojeni mukaan venäjälle. No sen koommin ei ole ainakaan täälläpäin kukaan saanut kuin paskaa aikaan.
Ei siis puhuta asteista, vaan minuuteista, mieluummin sekunneista, siinä kohdistuksessa. Ja putken kanavien pitäis olla pikkasen naftit sylinterin kanaviin. Yhtään hyvää 2T putkistusta en ole yli 10 vuoteen nähnyt.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 19.8.2009 9:39

Niitäkin voi koittaa viimeistellä, jos sinne nyt pienet portaat sattuu kanaviin jäämään.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Combat Fighter
Pyörä:
Yamaha XT660x, Suzuki Rm 125
Liittynyt:
14.9.2008 11:27

ViestiKirjoittanut Combat Fighter » 19.8.2009 16:29

Kuinka monta tuntia tuommonen teräsputkella oleva pytty kestää ajoa enne ku väljähtyy jos mäntää vaihtelee n.40h välein?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 19.8.2009 21:06

Putkitettu sylinteri on porautus kunnossa todennäköisesti jo enemmin kuin 40h tulee täyteen.... ja ylikokomäntiä on todella hankala löytää.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
samo
Liittynyt:
19.8.2009 22:08

ViestiKirjoittanut samo » 19.8.2009 22:10

moi,

mites tuollanen vm-90 250cc rm valkokilpisenä. kannattaako sotkeutua. mitenhän on tehojen laita jne. tuossa likellä ois kaupan.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 20.8.2009 14:38

moi onko tuollainen rmz 250 kuinka loppuun ajettu jos sillä on ajettu 90tuntia kisakäytöstä
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 22.8.2009 0:23

Riippuu ihan täysin siitä mitä osaa siihen on uusittu.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 22.8.2009 7:18

samo kirjoitti:moi,

mites tuollanen vm-90 250cc rm valkokilpisenä. kannattaako sotkeutua. mitenhän on tehojen laita jne. tuossa likellä ois kaupan.
muistan joskus kuulleeni ettei noihin meinaa saada osia oikein hyvin,muutenhan se ei sen kummempi ole kun muutkaan tuon ikäiset
ranne putos..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.8.2009 23:11

No joo, eipä tuon ikäisiin oikein muihinkaan tahdo mitään osia saada. Tarvikkeena ei löydy enää muuta kuin kulutusosia, ei oikein muovejakaan. Muut joutuu tilaamaan orkkiksena ja sillä saralla ei mikään merkki varsin loista. TM:ään saa parhaimmin, mutta Puro myy sit esim. koko korvaavan läppärungon kun läppiä ei enää saa... KTM:ään saa 1-2vkk pääsääntösesti. Muut onkin sitten 1+ kk ja on niitä semmosiakin mihin ei edes 1,5 vuodessa kampuraa saa...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 23.8.2009 16:12

Osaiskohan joku hieman avittaa ?

Sain vaihdossa Suzuki rm 250 -99 kait? ja siinä sitten heti pientä ongelmaa elikkä tuntuu tehoja puuttuvan aika paljon esim ei jaksa keulia kuin ykkösellä ja ehkä kakkosella kytkimellä vastaa aikalailla tällä hetkellä jotain katupiikkiä. Alhaalta tehoa tuntuu olevan, mutta tehopiikki on kateissa.
Rupesin sitten pyörää purkamaan ja loppujen lopuksi ehkä syy löytyi, toinen tuo pidempi suutin jossa lukee 40 on poikki elikkä edellinen omistaja on sen katkassut sinne kaasarin sisään eikä ilmeisesti ole sitä ulos saanut Olisko se vika sitten juurikin tuossa suuttimessa vaikuttaako se tuolla tavoin? Mitkähän mahtais olla lähimmät oikeeta suuttimia kesä ja talvi? Tällä hetkellä näyttää olevan tuo 40 ja 170?

no niin kiitoksia vaan avusta jos auttaa pystytte käyn nuo suuttimet huomenna ostamassasen takia toivoin tietoa että onko nuo edes oikeat tuohon.

Ainiin kuinka saisin muutes tulkittua tuon sarjanumeron että minkä vuotinen pyörä on oikeesti löysin kyllä jotain linkkejä että miten ne menee mutta sen mukaan pyöräni on kait vuodelta 88 :D
kurtzu
Pyörä:
Yamaha Dt
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
11.8.2007 19:10

ViestiKirjoittanut kurtzu » 24.8.2009 17:47

se pidempi suutin, (40) pitäis olla tyhjäkäyntisuutin, ja sen ei pitäis vaikuttaa tehopiikkii vaa tyhjäkäyntii ja jossain tapauksissa alavääntöihin.. Mutta ku tosta keulimisesta puhuit, nii nostaako se sit ykkösellä ja kakkosella mite helposti keulaa? Ja kolmosella niin, huomaako ees että keula kevenee.. Itellä -85 250 cc rm, ja nostaa keulaa 1 ja 2, ja 3 jos nojaa vaa tarpeeks taaksepäin, mutta normaali kiihdytyksess', huomaa vaa että keula kevenee, ja nousis keula jos vaa yrittäis..
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 24.8.2009 18:10

Jep, kävin kyselemässä liikkeessä ja tilasin kummatkin suuttimet uudet "kummatkin oli vakioon nähden liian pienet" tehopiikki tosiaan puuttuu eli ei oikeestaan edes kevene keula kun kiihyttää enää kakkosella "en ole kuin kerran vasta päässyt testaamaan" Mahdollisesti piikin puuttuminen johtuu pakoaukonsäätimen toiminnasta elikkä mitä tuossa viime yön purkailin ja tutkin pyörää niin pakoaukonsäädin ei aukea kokonaan ja nyt sen sain säädettyä että ainakin aukeaa enemmän, jos ei vieläkään toimi niin lukitsen säätimen auki asentoon ja käyn kokeilemassa ja jos piikki löytyy niin ei kun sylinteriä irroittamaan ja tutkimaan pakoaukonsäädintä. Jos jollakin on hyviä neuvoja miten tuon säätimen voi tarkistaa että aukeaako ajossa niin ei kun kertomaan vaan :)

EDITTIÄ: Tosiaan tuosta keulimisesta niin kyllä ykkösellä keulii kaasusta vaikka kuinka paljon mutta seuraavilla vaihteilla ei ja tuntuu että kierrokset loppuu kesken... ostin myös uuden tulpan, tarkistin sytkät yms yms toivotaan että rupee rapottaa.
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 24.8.2009 22:26

Itsellänikin on pieni epäilys ettei tuossa omassani (-02 250) oikein kaikki ole kohdallaan. Tuntuu puuttuvan jotain tehoista. Miten tuon pakoaukonsäätimen saa tarkistettua helpommin? Tai sitten ehdin jo tottumaan edellisen pyörän tehoihin :itku:
Suzuki RM 250 -02