Suzuki RM

jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 24.8.2009 23:14

Otris kirjoitti:Itsellänikin on pieni epäilys ettei tuossa omassani (-02 250) oikein kaikki ole kohdallaan. Tuntuu puuttuvan jotain tehoista. Miten tuon pakoaukonsäätimen saa tarkistettua helpommin? Tai sitten ehdin jo tottumaan edellisen pyörän tehoihin :itku:



Mä en tiedä onko sulla samanlainen pakoaukonsäädin kun mulla, mutta ite viime yönä tutkin ja huomasin että vasemmalla puolella sylinteriä on pakoaukonsäätimen kiristys ilmeisesti eli saa säädettyä herkemmälle yms. ??? ja jos sen säädön kääntää vastapäivään niin säädin on koko aika auki niin silloin pitäs tehot löytyä ylhäältä jos on säätimestä kiinni. Kannattaa kyllä ottaa putki irti ja katsoa että on varmasti auki asennossa kun siinä ei mene kun 2 minuuttia.
ammattilaiset saa toki neuvoa enempi nää mitä ite kirjottelin on lähinnä omia havaintoja viime yöltä kello 4 abaut.
Tietysti kannattaa katsoa sylinterin oikealta puolelta säätimen tarkistusaukosta että onko kammet yms paikoillaa ettei ne ole vioittunut tai jotain.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 24.8.2009 23:39

nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 25.8.2009 10:57

Täytyykin alkaa perehtymään. Crosseja on ollut jo muutama mut ei koskaan ole tullut perehdyttyä tuohon pakoaukonsäätimeen. Putken kun vaihdoin niin se oli auki koska tuli katseltua pyttyä siinä samalla :)
Suzuki RM 250 -02
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 25.8.2009 11:31

xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..


Meinaatko oikean puolen koppaa? Siitä on suora yhteys tietääkseni kytkinpuoleen se mistä pakoaukonsäätimen vipu menee eli roiskuuko sieltä sitten öljyä yhtään? vai voiko kopan avata ja laittaa käyntiin ja vapaalla huudattaa niin vivun pitäisi avautua että ei ole mitenkään yhteydessä siihen että mennään vaihteella eteenpäin?
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 25.8.2009 12:04

Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?
Suzuki RM 250 -02
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 25.8.2009 15:59

Otris kirjoitti:Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?


Saako kysyä että mikäs sitä alkuperäistä takahaarukkaa vaivaa?
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 25.8.2009 16:04

Otris kirjoitti:Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?



http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

tuolta löytyy räjäytyskuvat ja lukee aina että mihin malleihin käy, sieltä olen katsellut noi oman laitteen osat yms.

tuossa runkonumero kysymykseen http://wiki.answers.com/Q/What_year_is_ ... a4t2102630

hassua kyllä että oma laite on runkonumeron mukaan 1990 mallia, mutta pyörän kaikki osat on kyllä 1999 mallia :D
Otris
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
21.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Otris » 25.8.2009 16:09

Itse löysin just tälläisen sivuston, mutta ei hirveästi auta kun tuo kymmenes numero on 0. Tuollaiselle numerolle ei löytynyt mitään vuosimallia :s

a.c.e kirjoitti:Saako kysyä että mikäs sitä alkuperäistä takahaarukkaa vaivaa?


Sori en ollut huomannut kysymystäsi. Edelliseltä omistajalta oli irronnut takarattaanpultti joka sitten on repäissyt haarukan sisäreunan puhki. Edellinen omistaja oli sen hitsauttanut jossain mutta ei se kauaa kestänyt. Nyt sitten kun sen itse hitsautin töissä ammatti-hitsareilla niin kesti hiukan pidempään. Mutta viime ajokerralla halkesi puoleen väliin asti.

Tälläinen löytyi eBay:stä Ainakin tuo 37F00 on sama numerosarja kuin omassani.
Suzuki RM 250 -02
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 25.8.2009 17:19

Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 25.8.2009 17:24

jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?

ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 25.8.2009 17:32

Guuna#243 kirjoitti:
jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?

ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.


Joka taas ei kerro mitään onko kiertokangen laakerit millases kunnos..
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 25.8.2009 17:35

33du kirjoitti:
Guuna#243 kirjoitti:
jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?

ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.


Joka taas ei kerro mitään onko kiertokangen laakerit millases kunnos..

Eikun hupsista.. olin lukeninavi kampiakselin laakereista..
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 25.8.2009 22:51

jesse83 kirjoitti:
xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..


Meinaatko oikean puolen koppaa? Siitä on suora yhteys tietääkseni kytkinpuoleen se mistä pakoaukonsäätimen vipu menee eli roiskuuko sieltä sitten öljyä yhtään? vai voiko kopan avata ja laittaa käyntiin ja vapaalla huudattaa niin vivun pitäisi avautua että ei ole mitenkään yhteydessä siihen että mennään vaihteella eteenpäin?
jos sieltä öljyä roiskuu nii nii sitte on jotai pahasti pielessä!
ei vaikuta vaihteet säätimen toimintaan ainoastaan kierrokset..
jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?

sylinteriä avaamatta ei voi oikee kiertarin kuntoa todeta.. ja jos se kiertokanki levähtää koneesta nii käy hyvä tuuri jos ei muuta mee! paskalla tuurilla mäntä, kansi ja jopa sylinteri uusiksi. ja eihä sitä koskaa tiiä sehä saattaa vaikka veivi tulla morjestaa ja tehä lohkoon reijän..
jesse83
Pyörä:
Suzuki RM 250 -99
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.8.2009 15:58

ViestiKirjoittanut jesse83 » 25.8.2009 23:06

xQ kirjoitti:
jesse83 kirjoitti:
xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..




sylinteriä avaamatta ei voi oikee kiertarin kuntoa todeta.. ja jos se kiertokanki levähtää koneesta nii käy hyvä tuuri jos ei muuta mee! paskalla tuurilla mäntä, kansi ja jopa sylinteri uusiksi. ja eihä sitä koskaa tiiä sehä saattaa vaikka veivi tulla morjestaa ja tehä lohkoon reijän..


Lähinnä meinasin kiertarin sitä alapään laakeria jos on hiukan väljä niin voiko kokeilla purkamatta sylinteriä esim. heiluttelemalla magneettoa edestakasin männän ollessa yläasennossa? Eräs tunnettu supermoto mekaanikko sano mulle että jos kiertokanki leviää niin siinä ei ole vaarana mikään muu osa koska mitäs se laakeri sieltä voi pahaa tehdä muuta kun jumppaa kiinni? tietysti jos kanki menee poikki on sitten ihan erijuttu, mutta varmaan aika epätodennäköistä?

oon saattan selittää ehkä vähän huonosti mutta tosiaan olen tarkottan kiertarin laakereita?

pitää testata sitä pakoaukonsäädintä huomen kiitos vaan tiedoista.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 25.8.2009 23:22

sehä iha riippuu et kui se leigeri korkaa! saattaapi katos ottaa jopa mäntä kantee tai tulpaa ja se o moro